Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-25@09:30:26 GMT

بازداشت یک سرکرده داعش در عراق

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۰۱۸۳

بازداشت یک سرکرده داعش در عراق

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، سرهنگ «محمود الجمیلی» فرمانده هنگ اول در سازمان «حشد الشعبی» (بسیج مردمی) در شهر «الکرمه» واقع در استان الانبار از بازداشت یکی از سرکرده‌های برجسته گروه تروریستی داعش خبر داد.

الجمیلی به خبرگزاری «العهد» گفت که نیروهای امنیتی پس از دریافت اطلاعاتی درباره محل حضور «عماد الخلیفاوی» در شهر «فلوجه» یک گروه امنیتی را تشکیل دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تأکید کرد که این گروه با استناد به گزارش‌های اطلاعاتی و پس از هماهنگی با سرویس‌های امنیتی، توانستند خلیفاوی را بدون درگیری، بازداشت کنند.

این فرمانده عراقی گفت که این تروریست، یکی از مهمترین فرماندهان داعش و مغز متفکر حملات تروریست این گروه به نهادهای امنیتی و غیر نظامیان عراق بوده است.

تروریست بازداشت شده، با تدابیر شدید امنیتی به یکی از مراکز امنیتی نزدیک به محل بازداشت، منتقل شد تا بازجویی شود و جزئیات بیشتری درباره محل اختفای سایر فرماندهان داعش کشف شود.

«محمود المرضی» معاون فرمانده الحشد در الکرمه گفت که این تروریست داعشی در کمین نیروهای امنیتی عراق گرفتار شده بود.

المرضی تأکید کرد که الخلیفاوی در مرکز شهر فلوجه بازداشت شد و او را مسئول عملیات حمله به نیروهای امنیتی و مردم عراق در استان الانبار اعلام کرد.

پس از دور دوم تظاهرات مردمی عراق که از 25 اکتبر آغاز شده است، بسیاری از کارشناسان نسبت به تلاش داعش برای بهره‌برداری از این اعتراضات مردمی هشدار می‌دهند.

ناظران می‌گویند که قرار بوده است آمریکا و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان سعودی و امارات عربی متحده، عناصر داعش را وارد بغداد کنند که موفق به انجام این کار نشدند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: حشد الشعبی فلوجه داعش بازداشت یک سرکرده داعش در عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۰۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق

به گزارش تابناک، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و مشاور امنیت ملی عراق در دیدارشان در روسیه بر سر روند اجرای توافقنامه امنیتی دو کشور توافق کردند.
 
علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی که برای شرکت در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ در این شهر روسیه حضور دارد، عصر دیروز (سه‌شنبه) چهارم اردیبهشت ماه با قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
در این دیدار احمدیان و الاعرجی ضمن مرور روند اجرای توافق امنیتی ایران و عراق توافق کردند کمیته‌های فرعی و عالی‌ هر چه‌ زودتر تشکیل جلسه دهد.
 
الاعرجی با راهبردی خواندن روابط عراق با جمهوری اسلامی ایران، بر اجرای مصوبه‌ پارلمان عراق درباره اخراج نیروهای نظامی ائتلاف تأکید کرد.
 
مشاور امنیت ملی عراق، در این ملاقات از نقش جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت منطقه و ایجاد صلح و ثبات در منطقه قدردانی کرد.
 
احمدیان در رأس هیأتی برای شرکت در دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات عالیرتبه مسئول در امور امنیتی و نشست دبیران شورای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس در سن‌پترزبورگ حضور دارد و در حاشیه این نشست‌ها نیز با تعدادی از همتایان خود دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات جاری در منطقه به رایزنی خواهد پرداخت.

دیگر خبرها

  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش در فیلیپین
  • ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه داعش
  • اردوغان: به مبارزه علیه تروریست‌ها ادامه می‌دهیم/ نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد