Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@18:11:03 GMT

موادمخدر و فضای مجازی تهدید جدی برای جوانان است

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۰۱۸۹

موادمخدر و فضای مجازی تهدید جدی برای جوانان است

محمدرضا هاشمزهی روز چهارشنبه در ستاد ساماندهی امور جوانان ایرانشهر اظهار داشت: امروزه نسل جوان جامعه با تهدیدهایی از قبیل خطر اعتیاد و گرایش به مصرف موادمخدر، بیکاری، افسردگی و استفاده بیشاز حد از شبکه‌های اجتماعی رو به رو هستند.

وی بیان کرد: جوانان ما در حوزه آسیب‌های اجتماعی نیاز مبرم به آموزش‌های فراگیر، راهنمایی و مشاوره در حوزه‌های تحصیلی، خانواده، موادمخدر، فضای مجازی و دیگر مباحث فرهنگی و اجتماعی دارند که دستگاه‌های متولی امور جوانان می‌بایست با برنامه‌ریزی مناسب در جهت رفع نیازهای روحی و روانی آنان گام بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ایرانشهر روابط سالم و عاطفی والدین با جوانان و نوجوان را زمینه ساز عدم گرایش افراد به سمت اعتیاد دانست و افزود: نتایج پژوهش‌های گوناگون نشان می‌دهد نوجوانانی که از بودن در کنار خانواده‌شان احساس رضایت و خشنودی داشته و روابط صمیمی و گرمی بین اعضای خانواده و والدین برقرار است کمتر گرفتار سیگار ، الکل و انواع مخدرها شده‌اند. 

به گزارش ایرنا در این نشست در خصوص نقش سمن‌ها و ورود جدی آنها در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی اعتیاد و فضای مجازی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی با موضوع فضای مجازی و اعتیاد توسط دستگاه‌های ذیربط ، برگزاری مراسمات فرهنگی و هنری با هدف پر کردن اوقات فراغت، توجه شهرداری و دهیاری‌ها به گسترش و توسعه فضاهای تفریحی و  ورزشی تصمیماتی اتخاذ شد.

برچسب‌ها آسیب های اجتماعی مواد مخدر ورزش فضای مجازی ایرانشهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی مواد مخدر ورزش فضای مجازی ایرانشهر آسیب های اجتماعی مواد مخدر ورزش فضای مجازی ایرانشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۰۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در این شهر

به گزارش خبرآنلاین ،فرمانده انتظامی غرب استان تهران از شناسایی و برخورد با ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در غرب استان خبر داد. سردار کیومرث عزیزی گفت: در راستای ترویج فرهنگ و عفاف و حجاب و در جریان اجرای طرح نور با رویکرد پایش فعالیت‌ها در فضای مجازی، با رصد مأموران پلیس امنیت عمومی و فتا در فضای مجازی، اطلاعاتی از فعالیت چند صفحه در خصوص انتشار تصاویر نامناسب و هنجارشکن به‌دست آمده و بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. در این راستا مأموران پلیس امنیت عمومی، ۲۱ صفحه اینستاگرامی با مجموع مخاطبان زیاد را مورد شناسایی قرار داده و با پاکسازی و مسدودسازی صفحات اعلامی، با گرداننده آن‌ها نیز برخورد قانونی به‌عمل آمد.

جماران در خبری نوشت:فرمانده انتظامی غرب استان تهران خاطرنشان کرد: پلیس به صورت مستمر، فعالیت صفحه‌های مختلف اجتماعی و فضای مجازی را مورد رصد قرار می‌دهد و در صورت بروز هرگونه جرایم در این فضا، برابر قانون با افراد خاطی برخورد خواهد کرد، بنابراین به افراد فعال در فضای مجازی توصیه می‌شود در این عرصه نیز با رعایت ضوابط و قوانین کشوری و رعایت هنجارهای اجتماعی فعالیت کنند.

۴۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898377

دیگر خبرها

  • موج واگذاری حیوانات خانگی در شبکه‌های اجتماعی/پت‌های خانگی در فضای مجازی دست به دست می‌شوند
  • چرا نباید نگران نسل Z بود؟
  • نسل Z از نگاه اکونومیست/ چرا نباید نگران این جوانان بود؟
  • خبرهای خوب مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در این شهر
  • برگزاری دوره های سواد رسانه برای کاهش آسیبهای فضای مجازی
  • محمدرضا گلزار و «پانتومیم» نمره قبولی می‌گیرند؟
  • آغاز کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی
  • اجرای کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی
  • خودکشی ۶۰ جوان بدلایل فقر، اعتیاد و بیکاری