Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@02:09:37 GMT

کاهش 66.7 درصدی صادرات سیگار طی 7 ماهه + جدول

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۰۱۹۵

کاهش 66.7 درصدی صادرات سیگار طی 7 ماهه + جدول

صادرات سیگارت طی 7 ماهه امسال 66.7 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، طی 7 ماهه امسال 0.05 میلیارد نخ سیگارت از کشور صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 66.7 درصد افت داشته است.

در این مدت 6.96 میلیارد نخ قاچاق سیگارت به کشور صورت گرفته که نسبت به 7 ماهه سال گذشته کاهش 48 درصدی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اعلام وزارت صنعت، اجرای طرح تحقیقاتی تعیین مناطق کشت و پیگیری و ساماندهی کشت، حمل خرید و فروش توتون و تنباکو در سطح کشور و همچنین پیگیری راه‌اندازی مابقی واحدهای تولیدی سیگارت‌سازی در چارچوب اجرای تبصره 3 ماده 102 قانون برنامه پنجم توسعه و جایگزینی تولید داخلی با همان برند اصلی از جمله  اقدامات مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور طی 7 ماهه امسال است.

همچنین در این مدت اقدام برای الزم نسبت به تدوین یا به‌روزرسانی استانداردهای جدید با توجه به مسئولیت کمیته فنی تنباکو و فرآورده‌های آن از سوی سازمان ملی استاندارد ایران به این مرکز، تکمیل زنجیره نظام توزیع کالای دخانی در سطح کشور در سامانه یکپارچه، هماهنگی با مراجع ذی‌ربط در جهت تسریع در اجرایی شدن کد رهگیری، ابلاغ و پیگیری مصوبات مرتبط با کالای دخانی و نظارت بر حسن اجرای آن از دیگر اقدامات مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور طی 7 ماهه امسال بوده است.

در عین حال همکاری مستمر و جدی با مراجع ذی‌ربط پیرامون مبارزه با قاچاق کالای دخانی، همکاری در زمینه کاهش منطقی مصرف دخانیات با استفاده از روش‌های علمی و اطلاع رسانی، بازنگری و بررسی دستورالعمل‌های مرکز جهت به‌روزرسانی آنها و تدوین پیش نویس آیین نامه جامع مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور طی 7 ماهه امسال صورت گرفته است.

در این زمینه می‌توان به انجام آزمایشات میدانی بر اساس استانداردهای تعریف شده توسط آزمایشگاه‌های معتبر، مجهز و پیشرفته به منظور اعمال سیستم کنترل‌های داخلی نیز اشاره کرد.

* افت صادرات محصولات دخانی

طبق اعلام وزارت صنعت، صادرات محصولات دخانی طی 7 ماهه امسال در همه موارد به جزء توتون کاهشی بوده است.در مورد واردات تنباکو معسل نیز شاهد افت واردات طی 7 ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هستیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: توتون ساماندهی تنباکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۰۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۸.۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالای کانتینری

بر اساس آمار سازمان بنادر و دریانوردی در فروردین ماه امسال ۱۷.۵ میلیون تن انواع کالا در بنادر شمالی و جنوبی کشور تخلیه و بارگیری شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌بر اساس آمار سازمان بنادر و دریانوردی در اولین ماه بهار امسال 2 میلیون و 112 هزار و 331 تن کالای نفتی و 4 میلیون و 387 هزار و 290 تن کالای غیرنفتی در بنادر کشور تخلیه شده است.

در فروردین ماه 5 میلیون و 407 هزار و 696 تن کالای نفتی، 5 میلیون و 616 هزار و 481 تن کالای غیرنفتی و مجموعا 11 میلیون و 24 هزار و 177 تن کالای نفتی و غیرنفتی بارگیری شده است.

همچنین 199 هزار و 962 TEU کانتینر در بنادر کشور تخلیه و بارگیری شده که در مقایسه با فروردین سال گذشته 9 درصد افزایش یافته است.

تخلیه‌و‌بارگیری صورت گرفته در بخش عملیات کانتینری نیز طی فروردین ماه امسال، معادل 199 هزار و 962 TEU بود که در قیاس با عملیات کانتینری طی مدت مشابه سال گذشته که معادل 184 هزار و 100 TEU بود، رشد  8.6 درصدی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰ درصدی تردد در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل
  • هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان
  • رشد ۸.۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالای کانتینری
  • آمار ترسناک از قربانیان دخانیات در ایران
  • فروش نخی سیگار، ممنوع
  • افزایش ۲۲ درصدی حوادث غرق‌شدگی در فروردین امسال
  • دخانیات در سال چند ایرانی را به کشتن می‌دهد؟
  • مرگ سالانه ۵۰ هزار ایرانی به دلیل مصرف دخانیات
  • مرگ سالانه ۵۰ هزار ایرانی به دلیل دخانیات
  • مرگ سالانه ۵۰ هزار ایرانی به دلیل دخانیات/ فروش سیگار به صورت نخی غیرقانونی است