Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: با استفاده از سیستم های هوشمند و استاندارد شدن خودرو، جاده و اموزش رانندگان می توانیم حوادث جاده ای را به حداقل برسانیم.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، سردار مهدی حاجیان روز چهارشنبه در رزمایش طرح زمستانی پلیس راه و راهداری که در ایستگاه پلیس راه قزوین به زنجان برگزار شد، اظهار کرد: اقدامات هوشمندانه ای با کمک دستگاه های امدادی در استان صورت گرفته و شاهد کاهش سوانح در هر سال هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این طرح زمستانی درون و برون شهری است و با اقدامات پیش بینی شده امیدواریم در این فصل نیز شاهد کاهش سوانح در جاده ها باشیم.

فرمانده انتظامی استان قزوین تصریح کرد: قزوین می تواند به عنوان یک‌ مرکز نمونه ترافیکی کشور شناخته شده و الگوی ترافیکی شود زیرا فرهنگ استفاده از خودرو و نظم ترافیکی در استان بالاست و می تو انیم الگوی دیگر استانها باشیم.

سردار حاجیان افزود: در اتوبان و آزادراهها یک استانداردهای بین المللی وجود دارد که ما از آنها فاصله داریم لذا نباید خودمان را به نیروها دل خوش کنیم زیرا تعداد ۲۷۰ کشته بسیار زیاد است و شاید ۱۵۰۰ خانواده با یک حادثه متاثر شود و شاید اثر ۵۰ ساله در زندگی دیگران داشته باشد.

وی افزود: باید فکر کنیم چه باید انجام دهیم تا خسارت نبینیم زیرا یک کشته هم زیاد است.

حاجیان بیان کرد: باید بررسی کنیم که آزادراه ها چقدر استاندارد است،  چقدر سیستم هشدار دارد و برای کاهش سوانح در ۳۰ کیلومتری جاده ها چه کرده ایم.

فرمانده انتظامی یادآور شد: باید از سیستم هشدار دهنده در ۳۰ کیلومتری شهرها استفاده کنیم و بستر جاده ایمن شود و اطلاع رسانی تسریع و به روز شود زیرا هر چقدر از سیستم هوشمند استفاده کنیم و نیرو کمتر شود دستاوردها بهتر است.

سردار حاجیان بیان کرد: در اتاق های فکر با اتکا به تحقیق و پژوهش باید به افزایش کارامدی کمک شود.

وی با اشاره به آمار سوانح دیگر کشورها اظهارداشت: در ژاپن ۵ نفر کشته در جاده ها داشتند و ما بیش از ۱۶ هزار نفر که نشان می دهد کارهای زیادی مانده که باید انجام شود و لازم است مراقبت کنیم و خود را پاسخگو بدانیم و به سمت کاهش بیشتر حوادث برویم.

فرمانده انتظامی استان قزوین بیان کرد: راه، خودرو و  راننده از عوامل حادثه است و باید فکر کنیم عوامل موثر را شناسایی کرده و برای کاهش ان همت کنیم.

سردار حاجیان یاداور شد: حوادث در جاده و کشته ها برای ما عادی شده در حالی که برای یک کشته هم باید اتاق فکر تشکیل دهیم و یک کشته هم ما را نگران کند.  

وی افزود: لازم است عوامل را بررسی کنیم و با هم فکری پلیس،  دادستان،  هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی، راهداری و امداد خودرو با اقدامات پیش دستانه و سپس پیشگیرانه و تغییر رویکرد ها به سمت کاهش جدی سوانح، کشته و مجروح در راهها باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: سیستم های هوشمند فرمانده انتظامی استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۰۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۳۴درصدی مسمومیت با گاز مواکسید کربن درچهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ازچهارمحال وبختیاری ،دکتر محمود شمسی پور با اعلام ثبت ۲۰۴ هزار و ۵۰ تماس با اورژانس ۱۱۵ طی سال گذشته در استان گفت: از این تعداد ۴۳هزار و ۲۸۷ مورد منجر به اعزام آمبولانس به محل حادثه شد.

وی ماموریت های اورژانس را شامل حوادث تصادفی، غیر تصادفی، مسمومیت‌ها و بیماری‌ها عنوان کرد و افزود: پارسال ۴۳ هزارو ۲۸۷ ماموریت اورژانس انجام شد که بیش از نیمی از آن معادل ۲۶هزار و ۱۴۰ ماموریت مربوط به بیماری‌ها بود.

وی افزود: از این تعداد ماموریت، ۲ هزار و ۷۵۲ مورد مربوط به بیماری های قلبی و یک هزار و ۸۶۹ مورد مربوط به بیماری های تنفسی انجام شد.

دکتر شمسی پور یادآور شد: پارسال ۱۰هزار و ۴۱۱ ماموریت حوادث تصادفی صورت گرفت که نسبت به سال ۱۴۰۱ با افزایش ۸ درصدی همراه بود.

وی ماموریت حوادث غیرتصادفی را ۹ هزار و ۲۳۹ مورد اعلام کرد و گفت: همچنین ۱۹۳ مورد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن پارسال در استان ثبت شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ کاهش ۳۴ درصدی را شاهد بودیم.

دکتر شمسی پور با بیان اینکه در مدت زمان یاد شده تعداد ۳۱ مورد غرق شدگی گزارش شد گفت: امداد هوایی اورژانس در سال گذشته ۵۶ مورد بود که نسبت به سال ۱۴۰۱ با کاهش ۱۸ درصدی همراه شد.

وی در پایان تعداد مزاحمت تلفنی با مراکز ۱۱۵ استان را ۲۴ هزار و ۴۹۶ مورد اعلام کرد و گفت: مزاحمت ها باعث کاهش کیفیت خدمات به مددجویان می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896203

دیگر خبرها

  • راهنمای خرید انواع لنت ترمز + نکات مهم و ضروری
  • سیل ۱۵۰۰ میلیارد تومان به کهگیلویه وبویراحمد خسارت زد
  • افزایش حمل بار توسط ناوگان جاده‌ای آذربایجان‌شرقی
  • ۲۶۰ سامانه حمل و نقل هوشمند در جاده‌های مازندران نصب می‌شود
  • اجرای مانور لحظه صفر نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن در حوادث جاده‌ای
  • کاهش ۳۴درصدی مسمومیت با گاز مواکسید کربن درچهارمحال و بختیاری
  • سیستم عامل هوشمند چینی معرفی شد
  • پرشدگی سدهای کشور به ۶۱ درصد رسید/ مدیریت مصرف آب ضروری است
  • ۸۰ درصد محورهای مواصلاتی استان بوشهر به سامانه‌ های هوشمند مجهزند
  • شهری که برای ۱۰۰ سال آینده طراحی شد