Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، وزارت صمت پس از افزایش قیمت بنزین، در راستای کنترل بازار و جلوگیری از افرایش قیمت‌ها، هر روزه جلسات ستاد تنظیم بازار را تشکیل و دستگاه‌های نظارتی را ملزم به افزایش نظارت و بازرسی کرده است.

در همین راستا، حسین مدرس خیابانی، قائم مقام وزارت صنعت، روز گذشته طی نامه‌ای به استانداران کل کشور، خواستار راه اندازی میادین میوه و تره بار استانی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام قائم مقام وزارت صمت در راستای کاهش فاصله تولید تا توزیع کالاهای اساسی انجام شده است.

*متن نامه به شرح ذیل است:

استانداران محترم سراسر کشور

موضوع: راه اندازی میادین میوه و تره‌بار در استان‌های سراسر کشور

احتراماً، همانطوریکه مستحضرید تنظیم بازار کالا یکی از اولویت‌های مهم و سیاست‌های راهبردی دولت محترم و به تبع آن دستگاه‌های ذیربط آن می‌باشد که در شرایط کنونی با جنگ اقتصادی ناجوانمردانه دشمنان و تحریم‌های ایجاد شده از اهمیت چندانی برخوردار شده است.

لزوم تأمین به موقع کالاهای اساسی موجب شد تا با تکیه و حمایت از تولیدات داخلی برنامه‌ریزی دقیق‌تری در تأمین، توزیع و مصرف کالاها خصوصاً کالاهای اساسی صورت گیرد.

بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود و بهره‌گیری از زیرساخت‌های تجاری مختلف خصوصاً شبکه‌های توزیع کالا با اصل توجه به کوتاه شدن فاصله تولید تا مصرف و به التبع آن کاهش هزینه‌های مبادله به نفع مصرف کننده نظیر مراکز عرضه مستقیم کالا از جمله مراکز میادین میوه و تره‌بار از برنامه‌های دولت در ایام پیش‌رو بوده است که خوشبختانه اثرات مثبتی در فرآیند تسهیل توزیع کالاهای پرمصرف مردم داشته است.

تجارب موفق این مهم فعالیت بیش از 250 میدان میوه و تره‌بار در شهر تهران است که علاوه‌بر دسترسی آسان مردم به میوه و تره‌بار با قیمت مناسب، نسبت به توزیع کالاهای ضروری و اساسی مردم در مواقع لزوم ظرفیت مطلوبی ایجاد نموده است.

آنچه مسلم است وجود چنین زیرساخت‌های تجاری در مناطق مختلف کشور در تنظیم بازار کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی مردم امری ضروری است و مطابق مصوبه شورای انقلاب و هیئت وزیران مورخ یکم بهمن ماه 1374 اهمیت اجرای آن مورد تأکید قرار گرفته است؛ اما حسب گزارشات واصله اجرای این مهم بصورت محدود در چند استان و منطقه کشور صورت گرفته و در برخی از استان‌ها به دلایل نامشخص مسکوت مانده است. خواهشمند است با توجه به اهمیت و ضرورت امر دستور فرمایید:

1. آمار و اطلاعات شبکه‌های مشابه استانی (میادین میوه و تره‌بار) به تفکیک شهرستان در قالب جدول به این حوزه اعلام دارند.

2. موضوع راه اندازی میادین میوه و تره‌بار با اهداف تعیین شده مطابق مصوبه هیئت محترم وزیران به صورت ویژه در دستور کار ستاد تنظیم بازار استان یا کارگروه‌های ذیربط استانی دیگر قرار گرفته و با فراهم کردن الزامات آن و تصمیمات لازم جهت عملیاتی شدن این مراکز اقدام لازم صورت گیرد.

حسین مدرس خیابانی

قائم مقام وزیر در امور بازرگانی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بنزین قیمت بنزین کالای اساسی استان ها وزارت صمت راه اندازی میادین میوه و تره بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۰۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت قابل توجه توزیع میوه در طرح تنظیم بازار فارس

حسن شیخ‌نیا گفت: تمام تلاش ستاد تنظیم بازار استان فارس با مدیریت استاندار و معاونت امور اقتصادی استانداری در توزیع میوه طرح تنظیم بازار در راستای رضایت مردم و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها بود که نتایج طرح نشان داد مردم ضمن استقبال از میوه این طرح، شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار بودند. 

او گفت: توزیع میوه طرح تنظیم بازار از ٢۶اسفندماه آغاز شد و همچنان ادامه دارد که در این ایام حدود ۹۰۰ تُن سیب و پرتقال توزیع شده که دارای کیفیتی مطلوب بود و اغلب مصرف‌کنندگان از کیفیت میوه‌ها رضایت داشتند. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس اظهار کرد: میوه طرح تنظیم بازار توسط سازمان و اتحادیه تعاون روستایی استان فارس تامین شده و در اجرای این طرح هیچ‌گونه یارانه دولتی صرف نشده، همچنین ضایعات اجرای این طرح نزدیک به صفر بوده است. 

او بیان کرد: تکریم مردم در توزیع میوه طرح تنظیم بازار مورد توجه قرار دارد که در همین راستا شماره‌های تماس درج شده بر روی بنر‌ها جهت ارتباط مستقیم با سازمان‌های متولی یک اقدام موثر برای دریافت نظرات مردم بود که رضایت مردم را نیز به‌دنبال داشت.

شیخ نیا اضافه کرد: از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده و عرضه هرگونه میوه بی کیفیت با شماره تلفن‌های ۱۲۴ تماس حاصل کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • مشکلی در تامین کالاهای اساسی بازار گیلان تا پایان تعطیلات نداریم
  • تزریق کالاهای اساسی به بازار/ضرورت جلوگیری از مصرف نامتعارف نان
  • توزیع کالاهای اساسی به نرخ دولتی در شهر قزوین آغاز شد
  • توزیع کالاهای اساسی ویژه ماه رمضان و نوروز در گناوه
  • کالاهای اساسی مورد نیاز هیات های استان تهران درلیالی قدر توزیع شد
  • جابه جایی ۴۴۶ هزار تن کالای اساسی از مبدأ بنادر کشور از طریق جاده
  • راه اندازی شبکه نظام‌مند توزیع کالا‌های اساسی در قم با شناسایی ۲۵۰ کاسب امین 
  • تامین و توزیع بیش از ۲۳۰ تن کالای اساسی در هندیجان
  • تخصیص سهمیه ویژه اقلام اساسی برای استان های مسافرپذیر
  • موفقیت قابل توجه توزیع میوه در طرح تنظیم بازار فارس