Web Analytics Made Easy - Statcounter

پاسخ به ادعای خبرنگار یک رسانه خارجی درباره بودجه سایت KHAMENEI، برگزاری دومین کنگره ملی «بیوالکترومغناطیس؛ فرصت‌ها و چالش‌ها»، تقدیر نمایندگان شورای عالی استانها از اقدامات ارتش در زلزله و سیل‌ها برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، پاسخ به ادعای خبرنگار یک رسانه خارجی درباره بودجه سایت KHAMENEI، برگزاری دومین کنگره ملی «بیوالکترومغناطیس؛ فرصت‌ها و چالش‌ها»، تقدیر نمایندگان شورای عالی استانها از اقدامات ارتش در زلزله و سیل‌ها از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در چهارشنبه ۲۰ آذر ماه است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید پشتیبانی حقوقی بیشتری از شرکت های دانش بنیان صورت گیرد

«سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی» شب گذشته (سه شنبه 19 آذر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به اینکه راه نجات مشکلات کشور، توجه به اقتصاد دانش بنیان است به خلاء‌ها و ضعف‌های قانونی برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و نوآوری اشاره کرد و گفت: باید پشتیبانی حقوقی بیشتری از این شرکت‌ها انجام دهیم تا بخشی از مشکلات پیش روی این شرکت‌ها مانند قوانین مالیاتی و تامین اجتماعی و فضای دیوانسالاری کشور برطرف شود.

 

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با حدود ۱۶۰ شرکت، نشست داشته ایم، ادامه داد: سرعت برای شرکت‌های دانش بنیان و نوآور، بسیار مهم است. منابع صندوق نوآوری و شکوفایی، اندک است و برای تامین منابع مالی و ارزی این شرکت‌ها باید منابع کافی، اختصاص داده شود.

 

پاسخ معاون دفتر نشر آثار رهبر انقلاب به ادعای خبرنگار یک رسانه خارجی درباره بودجه سایت KHAMENEI

مهدی فضائلی معاون دفتر نشر آثار رهبری در واکنش به ادعای دروغ خبرنگار یک رسانه خارجی درباره بودجه سایت KHAMENEI.IR اظهار کرد: اینکه بودجه یک موسسه منسوب به رهبری (هرچند تصویب نشده و نامعلوم از نظر میزان تخصیص نهایی) معلوم باشد، امر مثبت و ارزشمندی است. اما بی اطلاعی با تجاهل مغرضانه خبرنگار یک رسانه نسبت به تفاوت سایت اینترنتی یک موسسه با موسسه‌ای با فعالیت‌های متعدد و متنوع حتماً خوب نیست.

وی گفت: چه خوب است مجموعه‌های ضد انقلاب نیز به مخاطبانشان بگویند بودجه‌شان چقدر است و از کجا تأمین می‌شود! البته این اطلاع رسانی مانند توئیت این خبرنگار نباشد.

 

برگزاری دومین کنگره ملی «بیوالکترومغناطیس؛ فرصت‌ها و چالش‌ها»

دومین کنگره ملی «بیوالکترومغناطیس؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» از ۲۹ بهمن تا اول اسفند با هدف معرفی آخرین دستاورد‌های پژوهشی محققان و اساتید صاحب نظر در این حوزه و در راستای شناسایی و مقابله با تهدیدات و همچنین استفاده از فرصت‌ها و پتانسیل‌های ناشی از این پدیده، برگزار می‌شود.

 

بنابراین گزارش، هدایت و فناوری‌های نوین دفاعی در حوزه «بیوالکترومغناطیسی»، آثار ژنتیکی، بیولوژیکی و فیزیولوژیکی امواج الکترومغناطیسی، اختلالات روانی، شناختی و رفتاری ناشی از امواج الکترومغناطیسی؛ مطالعات مشاهده‌ای و تجربی انسانی و حیوانی از محورهای این کنگره است.

 

سرطان و امواج الکترومغناطیسی: مطالعات حیوانی و انسانی، آثار سوء امواج الکترومغناطیسی بر سیستم تولید مثل: مطالعات انسانی، حیوانی و سلولی، آثار مواجهه با تابش‌های الکترومغناطیسی بر بیومارکر‌های استرس «اکسیداتیو» و سیگنال‌های حیاتی بدن، درمان اختلالات و بیماری‌های اعصاب و روان با تحریک الکتریکی و مغناطیسی، تصویربرداری ساختاری و عملکردی از مغز و بدن انسان با روش «رزونانس» مغناطیسی و «دوزیمتری» میدان‌ها و حفاظت و ایمنی در برابر میدان‌های الکترومغناطیسی از دیگر محورهای دومین کنگره ملی «بیوالکترومغناطیس؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» است.

 

تقدیر از اقدامات ارتش در زلزله و سیل‌ها/درخواست احداث پادگان در شهرهایی که ارتش یگان ندارد

اعضای شورای عالی استان‌ها در دیدار با امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، ضمن تقدیر از اقدامات ارتش در زلزله کرمانشاه، حوادث ناشی از سیل در برخی استان‌ها در اوایل سال جاری و سایر اقدامات مردم‌یاری تاکید کردند: امروزه ایران اسلامی در بعد امنیتی - اعم از امنیت اجتماعی و حفاظت از تمامیت ارضی - موفقیت بی‌بدیلی دارد و ما این امنیت را مدیون خون شهدا، ایثارگران و از خودگذشتگی نیروهای مسلح به‌ویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران هستیم که همواره در زمان بحران در خط مقدم است.

همچنین موضوع احداث پادگان در شهرها و مناطقی از کشور که ارتش جمهوری اسلامی ایران در آن جا یگان ندارد، نامگذاری میادین و خیابان‌های شهرها به نام شهدای ارتش، استفاده از ظرفیت ارتش در راستای آبادانی شهرها و روستاها و تعامل بیشتر ارتش با شورای عالی استان‌ها از جمله مواردی بود که نمایندگان این شورا در دیدار با فرمانده کل ارتش مطرح کردند.

 

ضرورت تشکیل مجلسی در تراز قانون اساسی، کارآمد و مقتدر

پنجمین جلسه ائتلاف احزاب زنان اصلاح طلب (صدف) به میزبانی دوره‌ای این جمعیت و با حضور اعضای حقیقی و حقوقی برگزار شد. در این جلسه حوادث و مسائل روز کشور مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت. اعضا ضمن ابراز تاسف شدید از حوادث آبان ماه ۹۸ و همدردی با آسیب دیدگان، بر ضرورت صیانت از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشور و رعایت اصول مصرح در قانون اساسی، مبنی بر به رسمیت شناختن حق اعتراض مردم و تلاش در جهت حفظ سرمایه اجتماعی و بازگرداندن امید و اعتماد به جامعه و مجازات خاطیان و دلجویی از آسیب دیدگان تاکید داشتند.

به گزارش روابط عمومی جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان،

محور دیگر بحث در این جلسه، انتخابات مجلس یازدهم بود. تشکیل مجلسی در تراز قانون اساسی، کارآمد و مقتدر و تمهید مقدمات و الزامات حق تعیین سرنوشت با انتخاب نمایندگانی شایسته، پاکدست، دلسوز و باورمند به قسط اجتماعی و عدالت جنسیتی و تحقق سهمیه حداقل ۳۰ درصدی زنان از موضوعات مورد بحث بود.

در این جلسه پیشنهاداتی جهت آماده سازی نامزدهای زن اصلاح طلب و توان افزایی آنان جهت ایفای رسالت خطیر نمایندگی طرح و مورد تصویب قرار گرفت.

 

تقدیر از ۱۰۰ نفر از منتخبان سی و نهمین دور از مسابقات قرآن نیروی زمینی ارتش

سی و نهمین دور از مسابقات قرآنی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی امروز بیستم آذر در مرکز آموزش و پشتیبانی شهید امانی ارتش برگزار شد.

 

بنا بر این گزارش، این مسابقات با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش امیر حیدری و حجت الاسلام صالحی نسب رییس عقیدتی سیاسی این نیرو و فرماندهان نیروی زمینی برگزار شد.

 

این دوره از مسابقات در چهار رشته حفظ، قرائت: تحقیق و ترتیل، مفاهیم و اذان و همچنین حفظ قرآن از یک جزء تا پنج جزء برگزار شد.

 

در پایان این مراسم از 100 نفر از برگزیدگان این دوره از مسابقات نیروی زمینی ارتش تقدیر شد.

 

سربازان ما در یک دست قرآن و در یک دست دیگر سلاح بر می دارند

امیر کیومرث حیدری در مراسم اختتامیه سی و نهمین دور از مسابقات قرآنی نیروی زمینی گفت: سازمان عقیدتی سیاسی ارتش خوشبختانه از سال های ابتدایی انقلاب در مسیر منویات رهبر انقلاب حرکت کرده است و نیروی زمینی همواره در مباحث قرآنی پیشتاز بوده است.

 

فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهار کرد: نیروهای تازه نفسی که امروز در ارتش پا می گذراند، همگی الهی هستند.

 

وی گفت: جنگ ما با سایر کشورها متفاوت است چرا که ما در یک دست سلاح و در دست دیگر قرآن داریم که این امر نشان می دهد تمام سربازان جمهوری اسلامی ایران در مسیر ولایت و رهبری گام بردارند.

 

امیر حیدری با بیان اینکه اعتقاد ما بر افزایش فرهنگ قرآنی در ارتش است، گفت: با توجه به فرهنگ قرآنی در یک دست سلاح و در دست دیگر قرآن را بر می داریم و این رفتار مجاهد فی سبیل الله بودن را طبق آیه قرآن معنا می کند./

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد بودجه روز دانشجو انتخابات مجلس انتخابات خبرگان رهبری و مجلس انتخابات مجلس کانون های مساجد مجلس شورای اسلامی اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۰۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرتیپ حیدری: در صورت تعدی اسرائیل ایران پاسخ سخت تری خواهد داد

به گزارش صدای ایران، امیر سرتیپ کیومرث حیدری در نشست خبری به مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش و نیروی زمینی، اظهار کرد: پیروزی تاریخی و قاطع نیروهای مسلح علیه رژیم صهیونیستی را خدمت فرمانده کل قوا و ملت بزرگوار، رئیس ستاد کل، فرماندهان ارتش و سپاه تبریک می گویم. نیروهای مسلح پاسخ قاطعانه ای به خواسته ملت دادند. نیروهای مسلح‌مان ثابت کردند که خانه رژیم صهیونیستی سست‌تر  از خانه عنکبوت است.

وی در ادامه با تبریک روز ارتش و نیروی زمینی، افزود: اعتقاد دارم که روز ۲۹ فروردین روز خجسته و برجسته ای است که روز تولد ارتش اسلامی و انقلابی محسوب می شود. نباید ارتش امروز را با ارتش دوره قبل انقلاب مقایسه کرد. با انقراض نظام طاغوتی، آن ارتش هم از بین رفت و ارتش جمهوری اسلامی ایران مثل سایر ارگان ها منبعث و متولد از نهضت انقلاب اسلامی است. ارتش ما یک ارتش انقلابی، ولایی است. در چنین روزی در سال ۵۸، امام راحل با حرکت و بصیرت انقلابی، ارتش جمهوری اسلامی را تایید و تاسیس کردند.

فرمانده نیروی زمینی همچنین خاطرنشان کرد: ارتش هم به فرمان امام به نبرد با قائله های مرزی و جدایی طلب رفت. ارتش ولایی یک باور و یقین است. ارتش در روز ۲۹ فروردین اولین لبیک را به امام(رخ) گفت و به سمت ضد انقلاب رفت و ماموریت خود را با موفقیت اجرا کرد و البته شهید هم تقدیم انقلاب کرد.

امیر حیدری با اشاره به نقش ارتش در دروان دفاع مقدس، گفت: ما در جنگ از ۴۸ کشور اسیر گرفته بودیم. همه قدرت ها به حمایت از صدام پرداختند، اما ارتش با تمام توان در برابر زیاده خواهی دشمن ایستاد. ارتش نه در سال اول جنگ، بلکه در ۵ ماهه اول جنگ دشمن بعثی را شکست داد. معنی پیروزی این است که ما سلسه اقدامات محکم انجام دهیم که محاسبات دشمن را به غلط بندازیم و او به هدفش نرسد. قرار بود صدام ۲۰ روزه به تهران برسد، اما موفق نشد و شکست خورد. ما اجازه ندادیم صدام به هدفش برسد.این دومین لبیکی بود که ارتش به امام راحل داد. در ادامه هم ارتش و سپاه در کنار هم توانستند، پیروزی قاطع را بدست آورند.

وی همچنین گفت: پس از پایان جنگ، نیروی زمینی مرزها را رها نکرد و به پاکسازی مرزها از مین  اقدام کرد و آلودگی ها را از بین برد تا مردم به منازل خود بازگردند. در همین راستا ۱۳۰۰ کیلومتر پاکسازی انجام شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش، گفت: از سال ۷۵ تا ۸۴، نیروی زمینی چراغ خاموش و بدون تبلیغات با منافقین هر روز در مرزها درگیر بود و طومار آنها را در هم پیچید.

وی ادامه داد: نیروی زمینی واقف بوده که باید روی  پای خود بایستد. امروز ۲۳ رسته دفاعی در نیروی زمینی وجود دارد و در تمام این رسته ها انواع تجهیزات و تسلیحات در داخل تولید می شود و به مرز خودکفایی و استقلال کامل رسیده است. امروز براساس َطرح لبیک ۲ که مورد تصویب رهبری هم قرار گرفت، تسلیحات را در داخل تولید می‌کنیم. تسلیحاتی را تولید می کنیم که نقطه زن، دورزن، هوشمند و قابلیت شبکه ای شدن دارند. نیروی زمینی با همکاری وزارت دفاع انواع پهپادها، موشک ها، تجهیزات راداری و سیگنالی، تسلیحات ضد زره و تسلیحات هوشمند را تولید می کند.

وی افزود: ۱۱ تیپ نیروی زمینی در تمام مرزها مستقر هستند. امنیت پایدار کشور حاصل حضور نیروی زمینی ارتش، مرزبانی و نیروی زمینی سپاه در مرزها هست. البته حضور ما در مرزها به معنای وجود خطرات در مرزها نیست، اما باید اشراف اطلاعاتی و آمادگی مرزی داشته باشیم. از مرزها با استفاده از تجهیزات و تسلیحات هوشمندانه مراقبت می‌کنیم.

امیر حیدری در واکنش به احتمال تهدید اسرائیل علیه کشورمان، گفت: ما نیروهای مسلح کشورمان تکلیف داریم از تمامیت ارضی و استقلال کشور و نظام پاسداری کنیم. نیروهای مسلح مکمل یکدیگر و هم افزا هستند. نیروهای مسلح در پاسخ به جنایت اسرائیل، تابوشکنی منحصر بفردی و توان با اقتدار را نشان دادند.

وی تاکید کرد:  آن زمان گذشت که کشوری تعدی به خاک کشورمان کند و به سزای اعمالش نرسد.رهبری اشاره داشتند که دوره بزن و در رو تمام شده است. وقتی به خاک ما تجاوز شد، ما پاسخ دادیم. سفارت و کنسولگری ما در دمشق جزو خاک ما محسوب می شود و ماموریت نیروهای مسلح ما حفاظت از خاک ایران است و پاسخ قاطعی هم به دشمن داده شد و اگر تکرار شود، پاسخ سخت تری داده خواهد شد.

حیدری یادآورشد : شب عملیات، همه نیروهای مسلح در آمادگی بودند و این آمادگی را همچنان حفظ کرده‌ایم. نیروهای مسلح هم افزا و مکمل هم هستند. امروز آمادگی کامل داریم و رژیم منحوس صهیونیستی بداند ما قاعده جدید ایجاد کردیم که پاسخ شرارت های آنها را خواهیم داد.

امیر حیدری همچنین درباره نقش نیروی زمینی ارتش در حفظ امنیت استان سیستان و بلوچستان، گفت: سطح شرارتی  که در سیستان و بلوچستان رقم می خورد، سطح بالایی نیست و شرارت علیه نظم اجتماعی ما است و شرارت نیست که نیروی زمینی بخواهد وارد شود. ما در مرزها حضور داریم و اگر نیاز باشد، حتما به فراجا و سپاه کمک می کنیم، ولی در بحث امنیت داخل، فراجا پاسخ داده است و اگر نیاز باشد ما هم در خدمت هستیم. انسان های بزدل و وابسته به بیگانه شرارت کرده اند، اما فراجا به خوبی پاسخگو بوده است. در مواقعی که فراجا در تعقیب کاروان قاچاقچیان از ما بالگرد و پهپاد خواسته‌ است، ما کمک کرده‌ایم، ولی تا الان ماموریتی نبوده که نیاز باشد نیروی زمینی راسا وارد شود، اما این آمادگی را داریم.

وی در خصوص واکنش نیروی زمینی به رویکرد برخی کشورهای منطقه بیان کرد: اگر کشوری حسن همجواری را رعایت نکند، نیروهای مسلح ما آمادگی دارند تا پاسخ متناسب با شرارت آنها را بدهند، اما قاطبه این کشورها درک درستی از توان نظامی و حسن همجواری ما دارند.

وی درباره استفاده از هوش مصنوعی در نیروی زمینی گفت: با ۱۰۲ شرکت دانش بینان قرارداد  و تبادل علمی و تجربی داریم تا نیازهای خود را تامین کنیم. با بیشتر دانشگاه‌های صنعتی ارتباط داریم. یکی از ویژگی های تسلیحات ما هوشمند بودن است و بهره گیری از هوش مصنوعی در دستور کار ما قرار دارد. در انواع موشک ها، رادارها، تسلیحات بالگردها و پهپادها از هوش مصنوعی استفاده می‌کنیم.

وی در پایان گفت: آسمان کشور جزو امن ترین آسمان هاست و تسلیحات خوبی برای حفاظت از آسمان ها داریم. مرزهای ما از امن ترین مرزهاست. نیروی هوایی ارتش و نیروی هوافضای سپاه هم پوشانی دارند و نیروی دریایی ارتش و سپاه امنیت آب های سرزمین ما را حفظ کرده‌اند. نیروهای مسلح کشورمان آمادگی کامل برای حفاظت از کشور دارند.

دیگر خبرها

  • حضور ۱۱ تیپ ارتش در مرزها
  • خانه رژیم صهیونیستی سست‌تر از لانه عنکبوت
  • تقدیر نمایندگان مجلس از تولیدات قرآنی رسانه ملی
  • در صورت تعدی رژیم صهیونیستی، ایران پاسخ سخت تری خواهد داد
  • سرتیپ حیدری: در صورت تعدی اسرائیل ایران پاسخ سخت تری خواهد داد
  • نمایندگان مجلس از تولیدات قرآنی رسانه ملی تقدیر کردند
  • در صورت تعدی اسرائیل ایران پاسخ سخت‌تری خواهد داد
  • فرمانده نیروی زمینی ارتش: ارتش ما یک ارتش انقلابی است
  • رژیم صهیونیستی خانه‌ای سست‌تر از لانه عنکبوت دارد
  • فرمانده نیروی زمینی ارتش: به هر تهدیدی در کوتاه ترین زمان پاسخ می دهیم