Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@20:35:32 GMT

هند ۱۰ ماهواره را به فضا پرتاب کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۰۴۶۳

هند ۱۰ ماهواره را به فضا پرتاب کرد

نشریه " تایمز او ایندیا" امروز در گزارشی  نوشت: موشک پی اس ال وی ساخت هند در پنجاهمین پرتاب خود در ۲۶ سال گذشته با موفقیت ۱۰ ماهواره را در مدار زمین قرار داد.

 "ریسات-۲" پیشرفته ترین ماهواره نظارتی هند است که می تواند تصاویر با کیفیت بالا را از زمین تهیه کند.به گفته مقامات نظامی، این ماهواره ارتش هند را قادر خواهد ساخت تا اهداف مختلف بر روی زمین را تا فاصله ۳۵ متری از یکدیگر شناسایی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ماهواره همچنین می تواند در زمینه نظامی نیز مورد استفاده قرار گیرد. دوربین های نصب شده بر روی آن می توانند حتی در شرایط آسمان ابری، اشیاء کوچک پنهان شده بر روی زمین را شناسایی کنند.

 سازمان تحقیقات فضایی هند (ایسرو) ماه گذشته نیز  موشک سنگین پی اس ال وی- سی ۴۷ به همراه ۱۴ ماهواره  را از مرکز ساتیش باهاوان در ایالت اندرا پرادش با موفقیت به فضا پرتاب کرد.

این مرکز به دنبال توسعه تکنولوژی بومی برای استفاده دوباره از موشک های استفاده شده است. سازمان تحقیقات هوا و فضای هند(ایسرو) در سال گذشته  با ثبت رکود بی سابقه پرتاب 104 ماهواره با یک موشک به فضا از جزیره کوچک 'سریهاریکوتا' در جنوب هند با پشت سرگذاشتن رقبای بزرگی همچون روسیه و آمریکا،تاریخ ساز شد.

جزیره کوچک 'سریهاریکوتا'  درصنعت فضایی هند ،حکم دماغه 'کاناورال' در ایالت فلوریدای امریکا را دارد که تاکنون موشک های فضایی وماهواره های بسیاری از این جزیره به فضا پرتاب شده است.

سکوی پرتاب موشک جزیره 'سریهاریکوتا' تاکنون با پرتاب بیش از 200 ماهواره از کشورهای مختلف ،میزبان برنامه های جاه طلبانه فضایی هند است.

هزینه های پرتاب از این سکو به حدی پایین است که حتی رقیبان پرقدرت هند هم قادر به رقابت با این هزینه ها نیستند؛ برای مثال این کشور قادر است کاوشگر مریخ خود را با هزینه ای به مراتب پایین تر از بودجه ای که هالیوود به ساخت فیلم های فضایی تخصیص می دهد، به سیاره سرخ ارسال کند.

طبق این گزارش ،در بیشتر سفرهای فضایی و پرتاب فضاپیماها از مبدا هند از راکت خوش سابقه پی اس ال وی ( Polar Satellite Launch Vehicle) استفاده شده است.

برچسب‌ها هند آزمایش موشکی منظومه ماهواره ای هوا فضا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هند آزمایش موشکی منظومه ماهواره ای هوا فضا هند آزمایش موشکی منظومه ماهواره ای هوا فضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۰۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال رفع فیلتر گوگل‌پلی/رونمایی و پرتاب ماهواره‌های جدید

وزیر ارتباطات گفت: امسال برنامه‌ریزی کرده‌ایم رویدادهای فضایی متعددتری نسبت به سال گذشته داشته باشیم و ظرف یکی-دو ماه آینده شاهد رونمایی و پرتاب ماهواره‌های جدید خواهیم بود. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: بیش از هفت میلیون خانوار در کشور تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفته‌اند و هدف‌گذاری کردیم امسال در این زمینه به 14 میلیون خانوار برسیم.

وی افزود: هم‌چنین امسال برنامه‌ریزی کرده‌ایم رویدادهای فضایی متعددتری نسبت به سال گذشته داشته باشیم و ظرف یکی-دو ماه آینده شاهد رونمایی و پرتاب ماهواره‌های جدید خواهیم بود.

زارع پور گفت: برای بار سوم رفع فیلتر گوگل پلی را در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه مطرح کردیم و امیدوارم در جلسه آتی، بررسی شده و رفع فیلتر صورت بگیرد.

خبر در حال تکمیل است...

 

دیگر خبرها

  • ناسا ۲ ماموریت رصد زمین را پس از ۱۸ سال متوقف کرد
  • ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟+ فیلم
  • ساخت یک موشک جدید برای جستجوی حیات در سیاره زهره
  • بادبان خورشیدی ناسا به مدار زمین رفت
  • کره جنوبی نانوماهواره پرتاب کرد
  • زباله‌های فضایی ماهواره ناسا را در آستانه نابودی قرار داد!
  • احتمال رفع فیلتر گوگل‌پلی/رونمایی و پرتاب ماهواره‌های جدید
  • چین ۳ فضانورد دیگر به ایستگاه فضایی خود می‌فرستد
  • ایلان ماسک: شواهدی از بیگانگان ندیده‌ایم
  • ایلان ماسک: اگر فرازمینی‌ها وجود داشتند من می‌فهمیدم