Web Analytics Made Easy - Statcounter

این مدارس به همت خیران ساخته شده که شامل دبیرستان هشت کلاسه پیش حرفه ای توحید یک ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه با مساحت ۸۷۵ متر مربع و دبستان هشت کلاسه توحید ۲ نیز با مساحت ۸۵۰ متر مربع با مشارکت خیرین و مجموع ۸۰ میلیارد ریال ساخته شده است.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، در آیین بهره برداری از این ۲ مدرسه گفت: استان کرمانشاه نشانه هایی از پایداری مردم ایران زمین در دفاع مقدس را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدجواد حسینی افزود: حضور مردم در دفاع مقدس و معجزه حضور آنان در حمایت از مردم زلزله زده و سیل زده بی نظیر است.

وی گفت: بیش از یک هزار و ۵۰۰ مدرسه در چند سال اخیر در اثر سیل و زلزله در کشور آسیب دیده که تمام این مدارس با مشارکت دولت و همت خیرین به ساخت، نوسازی و بهره برداری رسیده است.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: بیش از ۶۰ هزار نفر در مجمع خیرین مدرسه ساز کشور به طور رسمی فعالیت می کنند و لذت مدرسه سازی بالاترین لذت ها است و خیرین مدرسه ساز بهترین انتخاب خود را در زندگی کرده اند.

وی ادامه داد: کارگروه خیرین مدرسه ساز استثنایی تشکیل شده است که ۲۱۰ مدرسه در کشور برای دانش آموزان با نیازهای ویژه نیاز است که خیرین برای ساخت آن اعلام آمادگی کرده اند و خیرین بانوی کشور ۱۴ مدرسه اوتیسم را خواهند ساخت.

وی افزود: کارگروه تسهیل خیرین مدرسه ساز نیز با هدف رفع موانع  و تسهیل انجام کار خیر در قلمرو مدرسه سازی نیز تشکیل شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز گفت: در آبان ماه سال ۹۶ در اثر زلزله  ۷۸ مدرسه در استان کرمانشاه تخریب شدکه با کمک وزارت کشور، دولت و همت خیران بازسازی این مدارس به همراه نوسازی تعدادی از مدارس بافت فرسوده نیز دستور کار قرار گرفت.

مجید یزدان پناه افزود: با توجه به عنایات رهبر معظم انقلاب تبدیل تهدید زلزله به فرصت، ۱۹۰ مدرسه ساخته شده و تاکنون تفاهم نامه ۲۱۰ مدرسه با کمک خیران منعقد شده است.

وی گفت: بخشی از مدارس در حال ساخت تا ۲۲ بهمن ماه سال جاری مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و مابقی نیز در تابستان سال آینده تکمیل خواهد شد.

یزدان پناه در ادامه یادآور شد: در مهر ماه سال تحصیلی سال جاری، ۱۴۵ مدرسه بازسازی و تحویل آموزش و پرورش داده شده است.

روح الله عباسیان مدیر آموزش و پرورش سرپل ذهاب نیز گفت: در اثر زلزله ۷.۳ ریشتری در آبان ماه سال ۹۶، در این شهرستان ۲۲۱ مدارس شهرستان بین ۲۰ درصد تا ۱۰۰ درصد تخریب شدند.

وی افزود: امروز ۵۷ مدرسه و ۲ مجموعه ورزشی در حال ساخت بوده و یا تحویل آموزش و پرورش شهرستان شده است.

وی در پایان گفت: باتلاش خیرین نیکوکار ۱۰۰ کلاس ‌درس به آمار کلاس های قبل از زلزله شهرستان سرپل ذهاب اضافه شده است.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.
این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ نفر مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.
مسئولان ارشد استان گفته‌اند که همه واحدهای خسارت دیده را تا نیمه اول سال ۹۸ تکمیل می‌کنند. 

برچسب‌ها سرپل ذهاب مدرسه خیرین مدرسه ساز زلزله کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرپل ذهاب مدرسه خیرین مدرسه ساز زلزله کرمانشاه سرپل ذهاب مدرسه خیرین مدرسه ساز زلزله کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۰۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث مدارس خیر ساز نسبت به مدارس دولتی از سرعت عمل بیشتری برخوردار است

به گزارش قدس خراسان، محسن داوری در سه شنبه‌های افتتاح در دبستان دو کلاسه مشارکتی روستای شاهین قلعه در بخش مرکزی مشهد اظهار کرد: به دانش آموزان و آینده سازان جامعه تبریک می‌گویم که امروز در روستای شاهین قلعه در مدرسه‌ای که به همت بزرگ مردانی در فضای خوب و مناسب ساخته شده برای تحصیل آمده‌اند چون تلاش‌های ارزشمند برای ساخت این آموزشگاه انجام شده است و در ساخت مدارس به خصوص در مناطق کم برخوردار، خیرین به شکل گسترده پای کار آمده‌اند.

فرماندار مشهد افزود: ممکن است در برخی موارد میزان کمک خیرین برای ساخت یک مدرسه کم باشد اما این مساله دارای اهمیت نیست چرا که مهم خیر و برکت کمک‌های خیرین و حمایت‌های مردمی روستا از مدرسه است.

وی خاطرنشان کرد: احداث مدارس خیر ساز نسبت به مدارس دولتی از سرعت عمل بیشتری برخوردار است چرا که سرعت اجرای طرح در این گونه موارد بیشتر است و از طرفی مردم به واسطه اینکه مدرسه وقف و خیرساز است در مراقبت، حمایت و نگه داری از آن توجه بیشتری دارند.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش تبادکان اظهار کرد: مدرسه سازی در تبادکان، پرجمعیت ترین منطقه آموزشی منطقه آموزش و پرورش کشور و ۱۶۰ هزار دانش آموز تا برطرف شدن مشکل کمبود فضاهای آموزشی همچنان ادامه دارد.

محمدحسین عبدالهی افزود: از اواسط سال ۱۴۰۱ تاکنون ۲۱۸ کلاس درس با مجموع ۲۵۷ میلیارد تومان در تبادکان افتتاح و به بهره برداری رسیده است و این مهم جز با فضل الهی و همت خیرین و همکاری اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس، مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان رضوی و اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی میسر نمی‌شد.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش تبادکان ضمن تجلیل از کمک خیرین نیکوکار مدرسه ساز خاطرنشان کرد: یک استخر، سالن ورزشی و چند زمین چمن در آستانه افتتاح قرار دارند که به زودی این طرح‌های ورزشی نیز در تبادکان به بهره‌برداری می‌رسند.

وی اظهار کرد: اهمیت حضور و مشارکت خیرین آن قدر زیاد است که بیشتر مدرسه سازی‌هایی که در تبادکان انجام می‌شود با همت و تلاش خیرین صورت می‌گیرد و خیرین با مدرسه‌ای که می‌سازند در واقع برای خود و خانواده خود روضه رضوان می‌سازند.

دیگر خبرها

  • ساخت ۵۰ مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی
  • شناسایی ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال و بختیاری
  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه خیر ساز در خوی
  • احداث مدارس خیر ساز نسبت به مدارس دولتی از سرعت عمل بیشتری برخوردار است
  • افتتاح مدرسه ۶ کلاسه در شهر نشتیفان خواف
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • برداشت نوبرانه گوجه سبز در سرپل ذهاب
  • برداشت محصول گوجه سبز در ۲ روستای پیران و کلاهمال
  • مدرسه استثنایی دهگلان صاحب زمین چمن می شود