Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید شاهرخی پیش از ظهر چهارشنبه در شورای آموزش و پرورش استان همدان که با حضور رئیس سازمان نهضت سواد آموزی برگزار شد با بیان اینکه هزینه در حوزه آموزش، سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود، گفت: فرهنگ‌سازی از مهمترین عوامل در زمینه تسهیل ‌سوادآموزی است.

وی با بیان اینکه تلاش های خوبی در دستگاه تعلیم و تربیت استان همدان در بخش های مختلف از جمله سواد آموزی صورت گرفته و جایگاه و رتبه های  خوبی کسب شده است، گفت: آموزش و پرورش اولویت اصلی استان است و سرمایه گذاری در این حوزه تاثیر مستقیم در توسعه دارد که بر همین اساس تمام امکانات را بسیج می کنیم تا آموزش و پرورش در مسیر توسعه خود موفق باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاهرخی با اشاره به اهمیت سوادآموزی گفت: شورای پشتیبانی سوادآموزی پشتوانه محکم و ظرفیت ارزشمندی است که زمینه را برای ورود و نقش آفرینی دستگاه های مختلف مهیا کرده و کمکی به توسعه حوزه سوادآموزی است.

پوشش سوادآموزی در همدان بالاتر از میانگین کشوری است

استاندار همدان پوشش سوادآموزی بالاتر از میانگین کشوری را از موفقیت های استان خواند و عنوان کرد: طرح شتاب بخشی به سوادآموزی جایگاه استان همدان را ارتقا خواهد داد.

شاهرخی فرهنگ سازی در بین گروه های هدف سوادآموزی را بسیار مهم خواند و تصریح کرد: در این راستا باید از ظرفیت رسانه ها و دستگاه های مختلف به خوبی استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه گرچه آمار استان همدان در زمینه سواد آموزی از سطح میانگین بالاتر است اما باید بتوانیم با شتاب‌بخشی ویژه، چندشهرستانی که میزان کم‌سوادی در آن بیشتر است را  ارتقا دهیم، گفت: میزان باسواد در جامعه باعث خوشحالی است اما برای ما رقم کم‌سوادان به طور ویژه‌ای اهمیت دارد و نباید از آن غفلت کرد.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه برای اینکه بتوانیم بی‌سوادی را در استان ریشه کن یا به حداقل برسانیم، باید همه دستگاه‌های اجرایی و عوامل درگیر در این مهم حمایت ویژه داشته باشند، گفت: یکی از مباحثی که نمی‌توان از تاثیر آن در امر سوادآموزی غفلت کرد، فرهنگ سازی در این زمینه است و دست‌اندرکاران امر باید با شناسایی جامعه هدف، فرهنگ سازی کنند.

لزوم توجه به مناطق عشایری و روستایی در طرح سواد آموزی

شاهرخی بابیان اینکه تشویق و ترویج باید به صورت برنامه‌ریزی شده انجام و از ظرفیت فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها در فرهنگ‌سازیِ سوادآموزی استفاده شود، گفت: باید در زمینه سوادآموزی توجه ویژه‌ای به مناطق روستایی و عشایری داشت و دستگاه‌های اجرایی نیز کمک کنند تا شتاب کار بیشتر شود.

وی با بیان اینکه باید آمار دقیقی از کانون‌های جمعیتی احصا شود و با شناسایی مناطق عشایری دور دست که در آن‌ها کم‌سواد یا بی‌سواد وجود دارد برای آن‌ها در امر سوادآموزی اقدام کرد، گفت: در نشست بعدی، برای مناطق عشایری و روستایی طبق شناسایی آن‌ها یک برنامه مدون طرح شده و گزارش داده شود.

استاندار همدان همچنین در بحث موضوع نماز در مدارس با بیان اینکه استان همدان در این زمینه رتبه اول کشوری را دارد، گفت: گرچه رتبه اول کشوری در زمینه اقامه نماز را داریم اما به این معنا نیست که دیگر نیاز به اقدام خاصی نیست بلکه باید توجه ویژه‌ای در این زمینه در آموزش و پرورش انجام شود.

شاهرخی عنوان کرد: آموزش و پرورش مهمترین نقش را در زمینه اقامه نماز داردچون، جامعه آماری چشم‌گیری را در بر می‌گیرد و نه تنها دانش آموزان بلکه خانواده‌های دانش آموزان در قالب انجمن اولیا را نیز در بر می‌گیرد.

کد خبر 4795271

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری همدان سوادآموزی انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان قزوین تعطیلی مدارس بارش برف ثبت نام کاندیداها یاسوج بیرجند شهرکرد خطبه های نماز جمعه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۰۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیر ساخت‌های تربیتی در استان همدان ضعیف است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان همدان بیان کرد: خروجی این جلسات باید منجر به رفع مشکلات مردم شود.

وی با اشاره به اینکه نیازمند راه اندازی اردوگاه تربیتی مناسب نسل جوان و نوجوان هستیم، افزود: متأسفانه زیر ساخت‌های تربیتی در استان ضعیف است.

شعبانی ادامه داد: مراکزی که امروز به اسم اردوگاه‌های تربیتی از آن یاد می‌شود، تنها کاربرد تفریحی دارند و تربیت محور نیستند.

وی تصریح کرد: ایجاد اردوگاه تربیتی در همدان هم در سند فرهنگی به آن تأکید شده و هم در مصوبات سال گذشته آمده است.

امام جمعه همدان بیان کرد: ظرفیت‌هایی که امروز در اختیار نهادها و ادارات مختلف می‌باشد، همه متعلق به مردم و جوانان این شهر است و هیچکس مالک آن نیست.

شعبانی گفت: یکی از مراکز بهزیستی در محدوده عباس‌آباد سالیان سال متروکه بود که در سال گذشته با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی این ظرفیت شناسایی شد.

وی اظهار کرد: در این جلسه مصوب شود، این اردوگاه اگر به مزایده گذاشته شود، زیر نظر بهزیست و در اختیار توانیابان و نسل جوان باشد.

شعبانی با بیان اینکه این مرکز باید به اردوگاه تربیتی برای استفاده جوانان تبدیل شود نه صرفاً باغ تفریحی، گفت: وجود خوابگاه دانشجویی از مطالبات اصلی دانشجویان دانشگاه زینب کبری (س) است که باید فکر جدی برای آن شود.

وی افزود: امامزاده خضر (ع) و مزار مطهر شهید گمنام در منطقه کوی خضر دارای ظرفیت فرهنگی خوبی است که باید زیر ساخت‌های آن فراهم شود.

کد خبر 6082060

دیگر خبرها

  • پیگیری مصوبات سفر مقام عالی استان در بخشداری نازلو
  • زیر ساخت‌های تربیتی در استان همدان ضعیف است
  • زیرساخت‌های تربیتی در استان همدان ضعیف است
  • لزوم استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی برای توانمندسازی محلات شهر اصفهان
  • شناسایی ۱۸ ظرفیت جدید سرمایه گذاری در بخش آب استان
  • زمینه زندگی خوب را برای شهروندان فراهم کنیم
  • کنگره شهدای غریب استان بوشهر برگزار می‌شود
  • زمینه سازی‌های لازم برای مواجهه با سیل انجام شد
  • تدوین سند ملی گیاهان دارویی و طب ایرانی
  • تدوین فرهنگ‌نامه شهدای غریب در اسارت استان بوشهر