Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) اعلام کرد بومی‌سازی صددرصدی طراحی و تأمین تجهیزات پالایشگاهی و قطع نیاز به خارج از کشور با همکاری وزارت نفت نیز در دستور کار قرار دارد. تاریخ انتشار: 15:25 - 20 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۶۰۶۷

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان به نقل از سپاه نیوز، سعید محمد (ص) در آیین افتتاحیه سیزدهمین همایش مدیران و مسئولین قرارگاه اظهار کرد: قرارگاه سازندگی خاتم خاتم‌الانبیاء (ص) با بیش از ۵۰ هزار نیروی انسانی به صورت مستقیم و ۱۵۰ هزار پیمانکار و بیش از یک میلیون نفر به صورت غیرمستقیم با طرح‌های قرارگاه همکاری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر ۱۲ هزار دستگاه ماشین‌آلات و دستگاه‌های تخصصی در اختیار این مجموعه است؛ همچنین ۲۸۵ پروژه در دست اجرای قرارگاه خاتم است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) ادامه داد: طی دوره اخیر اقدامات گسترده‌ای در سطح قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) صورت گرفته که از جمله آن‌ها می‌توان به بازمهندسی ساختار و سازمان قرارگاه در راستای چابک‌سازی، تخصصی کردن و طرح متناظر‌سازی با ارگان دولت با هدف ایجاد ظرفیت‌های جدید در حوزه‌های تخصصی مختلف اشاره کرد.

محمد خاطرنشان کرد: برای نقش‌آفرینی بیشتر در حوزه‌های اقتصاد مقاومتی و مد نظر رهبر معظم انقلاب، هلدینگ‌های تخصصی در قالب قرارگاه شکل گرفته‌اند و زنجیره‌های تخصصی در هر یک از آن‌ها به وجود آمده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) عنوان کرد: با وجود ۴۰ هزار میلیارد تومان طلب از دولت، اما اجرای پروژه‌ها با قوت در مسیر توسعه زیرساخت‌ها و عمران و آبادانی کشور ادامه دارد.

محمد به برخی پروژه‌های انجام‌شده توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) همچون پالایشگاه ستاره خلیج فارس، فاز‌های مختلف پارس جنوبی، نصب سکو‌های پارس جنوبی، طرح توسعه منابع آب و خاک غرب کشور اشاره و ابراز کرد: در این مدت شاهد راه‌اندازی و فعال کردن پژوهشکده قرارگاه به منظور ایجاد تعامل سازنده و مثبت با مجامع علمی، شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع کشور در راستای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، مردم‌پایه بودن و تولید زنجیره ارزش بوده‌ایم به طوری که تولیدات بسیار زیادی حاصل از اعتماد قرارگاه خاتم به شرکت‌های دانش‌بنیان شکل گرفته است.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام رونق تولید از سوی رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: بر این اساس در نظر داریم در پایان سال بیلان کاری رونق تولید و اعتمادسازی به مردم و شرکت‌های دانش‌بنیان را ارائه دهیم و نمایشگاه بزرگی در راستای نمایش دستاورد‌ها و توان بومی برگزار کنیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) با اشاره به حضور قرارگاه در بحران‌های طبیعی همچون سیل و زلزله در استان‌های آذربایجان شرقی، خوزستان، ایلام، لرستان، فارس و استان‌های شمالی برای کمک‌رسانی به مردم به عنوان یک اصل و نه یک برنامه حاشیه‌ای، اظهار کرد: از دیگر اقدامات صورت‌گرفته توسط قرارگاه باید به ساماندهی و فعال کردن حوزه کشاورزی و محرومیت‌زدایی، اجرای بیش از ۱۵ هزار پروژه محرومیت زدایی در راستای کمک به کاهش فقر و محرومیت، بهبود وضعیت معیشت محرومین و ایجاد بارقه امید و نشاط در مردم و نیز تنظیم و تدوین سند راهبردی فعالیت‌های قرارگاه اشاره کرد.

وی با بیان اینکه تعامل با دولت یکی از دستورالعمل‌های مجموعه قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) است، به افق آینده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) اشاره و تصریح کرد: اجرایی کردن توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در راستای رشد سپاه در قالب مأموریت قرارگاه در هشت بند، قرار دادن بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان نقشه راه قرارگاه، توجه جدی به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مرتبط با عرصه‌های فعالیت سازندگی قرارگاه از جمله این اقدامات است.

محمد افزود: در این مسیر به مسائل مهمی همچون جلوگیری از خام فروشی با تکمیل زنجیره محصولات به ویژه در حوزه معادن، گسترش فعالیت‌های معدنی، مهندسی تمام ایرانی و احداث و راه‌اندازی پالایشگاه‌های گازی در دستور کار قرارگاه خاتم قرار دارد؛ از این رو فعالیت خود را در حوزه‌های خاصی محدود نمی‌کنیم بلکه در هر حوزه‌ای که به پیشرفت کشور کمک می‌کند وارد خواهیم شد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) ادامه داد: بومی‌سازی صد درصدی طراحی و تأمین تجهیزات پالایشگاهی و قطع نیاز به خارج از کشور با همکاری وزارت نفت نیز در دستور کار قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

اراده کرده‌ایم الگویی تمام عیار از یک زندگی شرافتمندانه و پیشرفته را به وجود آوریم/ بسیاری از عوامل نفوذ و دخالت دشمنان را پلمب کرده‌ایم و می‌خواهیم زبان‌شان را هم پلمب کنیم

وی با اشاره به گسترش فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) خاطرنشان کرد: کادرسازی و جوان کردن مجموعه، جذب ۵۰۰ نفر از بین نخبگان که تاکنون مراحل جذب یکصد نفر به انجام رسیده است، گسترش فعالیت در عرصه کشاورزی، ایجاد انگیزه و امید در مردم و بی‌اثر کردن تحریم‌های ظالمانه هم در افق آینده قرارگاه قرار دارند.

محمد تصریح کرد: بیشتر مجموعه‌های زیر نظر قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) از سال ۲۰۰۷ مشمول تحریم‌های شده‌اند، اما با وجود محدودیت‌ها، توانسته‌ایم با اقدامات گسترده، تحریم‌ها را بی‌اثر کنیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قرارگاه سازندگی خاتم خاتم الانبیاء ص دکتر سعید محمد قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۰۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های محرومیت‌زدایی ۱۵ گروه جهادی دانشجویی در گنبدکاووس

دبیر قرارگاه جهادی شهید تولی بسیج دانشجویی گنبدکاووس با اشاره بهره‌مندی هزار دانش آموز کم‌برخوردار این شهرستان از کلاس‌های آموزشی رایگان گفت: سال گذشته بیش از ۱۵ گروه جهادی دانشجویی در این منطقه فعالیت کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، محمدمهدی قره‌جانلو پنجشنبه در مراسم تجلیل از گروه‌های جهادی فعال و جهادیاوران بسیج دانشجویی گنبدکاووس اظهارکرد: قرارگاه جهادی دانشجویی شهید تولی بسیج دانشجویی گنبدکاووس با بیش از ۱۵ گروه جهادی فعال، شامل دانشجویان و ادوار دانشگاه‌های گنبدکاووس در سال ۱۴۰۲ در ۲۰ منطقه محروم این شهرستان حضور داشتند.
وی ادامه داد: فعالیت‌هایی اجرایی در محور‌های اجتماعی، آموزشی و تربیتی، فرهنگی و هنری، رسانه و مطالبه‌گری، عمرانی، بهداشت و درمان و پشتیبانی انجام شده است.
قره‌جانلو تصریح کرد: گروه‌های جهادی دانشجو در چهار نوبت سال گذشته با عناوین، عهد خدمت تابستان، پویش جهادی لبخند ایران، عهد خدمت زمستان و ویژه برنامه کوچه‌های کریمانه در نوروز ۱۴۰۳، فعالیت‌های مختلفی در راستای محرومیت‌زدایی از مناطق محروم پرداختند.
دبیر قرارگاه جهادی شهیدتولی بسیج دانشجویی گنبدکاووس خاطرنشان‌کرد: آموزش، توانمندسازی، هدایت، نظارت و پشتیبانی گروه‌های جهادی به صورت مداوم و توسعه فرهنگ محرومیت‌زدایی در بین جوانان و ایجاد روحیه سازندگی و امیدآفرینی و وحدت در میان مردم روستا و حاشیه شهر و مهم‌تر تربیت دانشجوی دغدغه‌مند که آینده کشور در دست وی است، از جمله مهم‌ترین اهداف قرارگاه است.
قره جانلو ادامه داد: آموزش بیش از یک‌هزار نفر دانش‌آموز دختر و پسر در دوره‌های سنی مختلف براساس نیاز و علاقمندی شناسایی شده و برگزاری ۶۰ کلاس درس، از جمله فعالیت‌های کارگروه آموزشی و تربیتی گروه‌های جهادی است.
وی گفت: حضور پزشکان در مناطق محروم و ویزیت رایگان، هماهنگی جهت حضور روانشناس و شناسایی بیماران خاص و صعب‌العلاج و معرفی آن‌ها به بیمارستان‌ها برای درمان، فعالیت کارگروه بهداشت و درمان گروه‌های جهادی گنبدکاووس است

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری عظیم برای انتقال آب به شهرک‌های صنعتی
  • فعالیت‌های محرومیت‌زدایی ۱۵ گروه جهادی دانشجویی در گنبدکاووس
  • فرمانده مرکز تولید نزاجا: تجهیزات جدیدی به نیروی زمینی ارتش الحاق می‌شوند
  • پزشک قلابی ترک اعتیاد در شهرستان خاتم شناسایی و دستگیر شد + عکس
  • فعالیت هزارو ۵۷۲ گروه جهادی در نوروز و رمضان ۱۴۰۳
  • پزشک قلابی ترک اعتیاد در شهرستان خاتم شناسایی و دستگیر شد
  • دستگیری پزشک قلابی ترک اعتیاد در خاتم
  • محرومیت‌زدایی سپاه با ۶۵ کیلومتر راه‌سازی در اردبیل
  • ۳۷۶ میلیاردتومان اعتبار جهت تسهیلات اشتغال و جهش تولید اختصاص یافت
  • طراحی و ساخت الکتروموتورهای توان بالای نیروگاهی بومی‌سازی شد