Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@06:46:43 GMT

شاهدان شیدایی به‌روایت نصرالله قادری

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۰۵۱۸

شاهدان شیدایی به‌روایت نصرالله قادری

 شهیدان هنوز زنده‌اند و بر سفره ایزد تبارک روزی می‌خورند و ما را می‌بینند تا چه خواهیم کرد بر عظمتی که برساختند.

نصرالله قادری - نویسنده، منتقد، کارگردان و پژوهشگر ایرانی - به مناسبت مراسم پاسداشت شهدای هنرمند، یادداشت ویژه‌ای تحت عنوان «شاهدان شیدایی» نگاشته است. 

متن این یادداشت که در اختیار ایسنا قرار گرفته چنین است:

«وقتی از فلسفه سخن می‌گوییم؛ منظرها به چیستی پدیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روزگاری که سودای نان و نام و پست و میز و منفعت و ... سکه رایج است، یادکرد خدای‌مردانی که همه چیز حتی جان خود را ایثار کردند تا پاکی و راستی و بوی آدمیت بماند، کمترین کاری است که ما را یادآور می‌شود که سفره حضرت حق برچیده نشده است.

اگر سعادت حسینی شدن را نداشتیم؛ باید شرافت زینبی بودن را داشته باشیم و گرنه بی‌تردید یزیدی هستیم. 

مشهور است که هیچ اندیشه‌ای ماندگار نخواهد شد، الا اینکه همنشین هنر شود. هر انسان هنرمندی رسالتی دارد و اگر چشم دیدن داشته باشیم و گوش شنیدن هنوز هوشیار باشد؛ صدای «هَل مَن ناصر» هنوز به گوش می‌رسد.


کائنات منتظر پاسخ هنرمند است که خداوند استعدادی به او اعطا کرده است که می‌تواند حقیقتِ عریانِ غریب‌مانده را بازنمایی کند و این بسته به ادراک، وابسته به شعور و پیوسته به رنج مقدسی است که در جان دارد.

 شهدا هنوز زنده‌اند و بر سفره ایزد تبارک روزی می‌خورند و ما را می‌بینند تا چه خواهیم کرد بر عظمتی که برساختند.» 

 مرکز بسیج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت سازمان بسیج هنرمندان کشور مراسم پاسداشت شهدای هنرمند کشور را برگزار می‌کنند. در این برنامه قرار است از شهدای هنرمند رشته‌های مختلف هنری از جمله سینما، هنرهای نمایشی، موسیقی و سرود، هنرهای تجسمی، عکاسی، ادبیات، خوشنویسی، و شعر تجلیل و تکریم شود.


بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان بسیج هنرمندان کشور، این مراسم روز شنبه ۲۳ آذرماه ازساعت ۱۷:۳۰ در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پاسداشت شهدای هنرمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۰۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست مقام ارشد اروپایی از سیدحسن نصرالله در موضوع ایران

یک مقام ارشد حزب الله در گفتگویی تلویزیونی از درخواست یک مقام ارشد اروپایی از سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله به منظور میانجیگری و عدم پاسخ ایران به تجاوز رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق پرده برداشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «نواف الموسوی»، نماینده سابق فراکسیون الوفاء (جریان مقاومت) در پارلمان لبنان و از مقامات ارشد حزب الله در گفتگویی تلویزیونی مدعی شد مقامات ارشد اروپایی در روزهای گذشته در پیامی به سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان از وی خواسته بودند تا از ایران درخواست کند از واکنش به تجاوز رژیم صهیونیستی در حمله به سفارت ایران در سوریه خودداری کند؛ اما دبیرکل حزب الله در پاسخ ضمن تشریح موضع ایران افزوده است که پاسخ ایران امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

الموسوی همچنین در مورد فعالیت های شرکت توتال در بلوک های نفتی دریای مدیترانه که محل مناقشه میان لبنان و رژیم صهیونیستی است افزود: شرکت توتال از آغاز عملیات لوله کشی در بلوک های 4 و 9 نفتی خبر داده است اما ما ضمن تشکیک در فعالیت های این شرکت از آنها درخواست کرده ایم تا گزارشی را در این مورد به طرف لبنانی ارائه نمایند.

تمجید گردان‌‎های حزب الله از عملیات ایران علیه اسرائیلحمله موشکی و پهپادی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی

 

وی ادامه داد: هدف بعدی ما آزادی ثروت های نفتی مان از محاصره آمریکا است.

دیگر خبرها

  • مستند ستاره دنباله دار؛ روایت حضور جهادگران اصفهانی در بزنوید لرستان +فیلم
  • تصاویری از مراسم گرامیداشت شهدای دانش آموز در دبیرستان ایرانشهر گرگان
  • مراسم بزرگداشت شهدای راسک و دمشق در میبد
  • شاهدان غزه
  • افزایش ظرفیت پزشکی یکی از ضروریات کشور است
  • دهمین آیین تک چراغ در مراسم میثاق با هنرمندان در مشهد برگزار شد
  • برگزاری جشنواره‌های ورزشی در راستای ترویج فرهنگ شهدا
  • کانون بسیج هنرمندان آباده، کانون برتر فارس
  • درخواست مقام ارشد اروپایی از سیدحسن نصرالله در موضوع ایران
  • از شیدایی به رضاخان تا قلع و قمع مخالفان مصدق!