Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت انرژی و آب افغانستان اعلام کرد که آب های زیر زمینی کابل سالانه سه تا پنج متر کاهش می یابد.

بر اساس ارزیابی جدید این وزارتخانه در ۲۲ ناحیه شهر کابل، سالانه ۱۵۰ میلیون متر مکعب آب در کابل به مصرف می‌رسد و ۹۵ میلیون متر مکعب آب دوباره ذخیره می‌شود.

بر بنیاد این بررسی ها، سالانه سه تا پنج متر آب‌های زیر زمینی کابل کاهش می‌یابد و آب‌های زیر زمینی خیرخانه، دشت برچی، دارالامان و افشار، بیش از دیگر بخش‌های کابل کاهش یافته و با تهدید روبرو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش افزوده است که در حال حاضر شهر کابل ۳۵ میلیون متر مکعب، کمبود آب دارد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت انرژی و آب افغانستان کابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۰۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت رعایت قوانین در نانوایی‌ها برای جلوگیری از کاهش سهمیه نانوایان

جعفری سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اشکذر در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در صورتی که در نانوایی‌ها وزن چانه کمتر از حد مجاز باشد و تعداد نان افزایش یابد همچنین تراکنش به طور سوری انجام شود و از کارت خوان در خارج از نانوایی استفاده شود، این موارد انحراف مثبت بوده و منجر به کاهش سهمیه می‌گردد. 

او بیان کرد: فروش کنجد، نایلون و آرد و ... به جای نان نیز از جمله مواردی است که منجر به کاهش سهمیه نانوایی‌ها می‌گردد.

جعفری بیان کرد: مرخصی غیر مترقبه (شامل خرابی دستگاه همچنین قطع گاز و تعطیلی مغازه با حکم مقام قضایی) در صورتی که مرخصی در سامانه رد نشود، از جمله انحراف‌های منفی بوده و سهمیه نانوایی‌ها کاهش می‌یابد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اشکذر گفت: کشیدن کارت تکراری در نانوایی‌ها و خرید تعداد نامتعارف نان با یک کارت در نانوایی‌ها نیز منجر به کاهش سهمیه می‌گردد.

او تصریح کرد: تراکنش سوری در ساعت ۱۲ تا ۴ بامداد در نانوایی‌ها و نپختن نان با آرد تخصیصی در ماه مورد نظر و انتقال آن به ماه آینده در ماه اول انحراف منفی محسوب می‌شود و در ماه دوم انحراف مثبت و سهمیه نانوا کاهش می‌یابد. 

جعفری اظهار داشت: رعایت نکردن ساعت کاری و فروش نان به مشاغل بدون ثبت کسب و کار در کارت خوان همچنین رعایت نکردن روز تعطیل کاری و مواردی که از نظر قوانین صنفی تخلف محسوب می‌شود سبب کاهش سهمیه آنها می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تبدیل شبکه مسی برق به کابل خودنگهدار یک تیر با چند نشان
  • ۶۰ درصد سدهای کشور پر است
  • حجم سد زاینده‌رود به ۳۶۸ میلیون متر مکعب رسید
  • تنش‌های ناشی از کمبود برق کاهش می‌یابد
  • تعداد شعب انتخابات‌ دور دوم در حوزه‌های خوزستان‌، کاهش نمی‌یابد
  • عرضه پساب به صنایع سالانه ۳۵۰ میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد
  • صادرات مواد معدنی از بندر خمیر سالانه دو میلیون تن افزایش می‌یابد
  • مصرف کره بادام زمینی چه تاثیری بر فشار خون دارد؟
  • هشدارهای کم آبی باید جدی گرفته شود
  • اهمیت رعایت قوانین در نانوایی‌ها برای جلوگیری از کاهش سهمیه نانوایان