Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-18@18:19:58 GMT

اعطای دومین پژوهانه از سوی مرکز حافظ ‌شناسی

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۰۶۰۹

اعطای دومین پژوهانه از سوی مرکز حافظ ‌شناسی

گروه فرهنگی ـ دومین پژوهانه مركز حافظ شناسی به طرح تحقیقی «بررسی و تحلیل پژوهش‌های مربوط به‌حافظ و انسان» مریم آذرنیا، دانش‌آموخته كارشناسی ارشد رشته زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز اعطا شد.

به گزارش ایكنا از فارس، مرکز حافظ‌ شناسی پس از اعلام فراخوان عمومی و بررسی گزاره‌های پیشنهادی برای اعطای گرنت پژوهشی بهرام بزرگ، سرانجام با طرح تحقیقی مریم آذرنیا، دانش‌آموخته دوره کارشناسی ارشد در رشته زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه شیراز با عنوان «بررسی و تحلیل پژوهش‌های مربوط به‌حافظ و انسان» موافقت كرد و طرح یاد شده پس از بررسی و داوری از سوی شورای علمی مرکز حافظ‌شناسی به‌تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در جلسه‌ای که روز گذشته، 19 آذرماه با حضور نصرالله امامی، عضو شورای علمی مرکز حافظ شناسی؛ کاووس حسن‌لی، استاد کرسی حافظ‌پژوهی و مدیر مرکز و عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز؛ رضا رستگاری، جانشین مدیر مرکز حافظ شناسی در محل دفتر مرکز حافظ ‌شناسی برگزار شد، قرارداد اعطای پژوهانه به‌امضا رسید و پژوهشگر برگزیده متعهّد شد در بازه‌ زمانی یک‌ساله، دستاورد پژوهشی خود را آماده و ارائه كند.
بنا بر این گزارش، دومین گرنت پژوهشی مرکز حافظ ‌شناسی با حمایت بهرام بزرگ در شهریورماه 1398 به‌تصویب رسید. اولین پژوهانه‌ مرکز حافظ‌شناسی پیش از آن و با حمایت زهرا طاهری در فروردین‌ماه 1398 به‌تصویب رسید و هم‌اکنون با طرح مصوّب «رفتار هنری حافظ و عناصر طبیعت» در حال اجراست.
هنرمندان، پژوهشگران و دانش‌آموختگان دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری رشته‌ زبان و ادبیات فارسی با ارائه‌ طرح پژوهشی و تصویب در شورای علمی مرکز حافظ ‌شناسی، می‌توانند از دوره‌های شش‌ماهه یا یکساله این پژوهانه‌ها بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس فرهنگي مركز حافظ شناسي پژوهانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۰۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌گیری از ظرفیت پژوهشی دانشگاه آزاد برای توسعه و تعالی چابهار و سواحل مکران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، کامبیز نرماشیری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در دیدار با مدیرعامل منطقه آزاد چابهار ضمن تبریک اعیاد گذشته و تبریک عملیات «وعده صادق» که اثبات‌کننده اقتدار و قدرت علمی ایران اسلامی به جهان بود، با بیان گزارشی از وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: این دانشگاه با ۳۳ هزار، ۲۵۰ هیئت علمی، ۶ واحد، ۲ مرکز و ۲۴ پردیس آموزشی تاکنون کارنامه درخشانی در حوزه آموزش عالی استان به ثبت رسانده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با داشتن ظرفیت هیئت علمی، کارمند و دانشجو از ظرفیت علمی و پژوهشی بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: در جلسات اخیر که با حضور استاندار فرهیخته و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شده است، تأکید بسیار بر استفاده بهینه از ظرفیت علمی استان برای مرتفع کردن مشکلات و مسائل استان سیستان و بلوچستان به‌خصوص توسعه سواحل مکران انجام شده که در آخرین جلسه هیئت امنا دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان اکثریت طرح‌ها و برنامه‌های مصوب شده با اولویت توسعه و تعالی چابهار و سواحل مکران بوده است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با تأکید بر مطالبات مقام معظم رهبری درباره توسعه سواحل مکران، افزود: اجرای برنامه‌های علمی و پژوهشی در طرح‌های اقتصادی و استفاده از پژوهش و اقتصاد دانش‌بنیان امکان موفقیت در این عرصه را بیش از پیش خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعطای کشور مستقل به فلسطینیان راه را برای صلح هموارتر می‌کند
  • آزمون استخدامی آموزگاری با جدیدترین یافته‌های علمی و پژوهشی
  • کنفرانس ملی مهارت با ۲۰۰ اثر علمی و پژوهشی در اردیبشهت برگزار می‌شود
  • ۴ شرط پذیرش نهایی داوطلبان آزمون دکتری ۱۴۰۳
  • سعدی‌پژوهان در شیراز بر خوان سعدی می‌نشینند
  • سعدی‌پژوهان صبح شنبه در شیراز بر خوان سعدی می‌نشینند
  • تشریح مصوبات کمیته علمی و پژوهشی کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس
  • بهره‌گیری از ظرفیت پژوهشی دانشگاه آزاد برای توسعه و تعالی چابهار و سواحل مکران
  • دومین فراخوان همایش بین‌المللی دشمن شناسی اعلام شد
  • نسبت میان علم و فلسفه