Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@12:33:17 GMT

دانشجویان نقدهای خود را بدون لکنت زبان بیان کنند

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۰۶۴۰

دانشجویان نقدهای خود را بدون لکنت زبان بیان کنند

استاندار فارس گفت: دانشجو باید این امکان را داشته باشد که حرف‌ها و نقد‌های خود را بدون لکنت زبان بیان کند، اما نکته حائز اهمیت این است که در بیان نقد‌ها و نظرات باید اخلاق اسلامی رعایت شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی استانداری استان فارس، عنایت الله رحیمی در مراسم روز پژوهش ضمن ابراز خرسندی از کسب عنوان رتبه اول پژوهش کشور، عنوان کرد: به دست آوردن این رتبه برتر نشان‌دهنده ظرفیت علمی و پژوهشی مراکز علمی و دانشگاهی استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه در شرایط جنگ اقتصادی کنونی باید از این ظرفیت دانشگاهی بهره بگیریم خاطرنشان کرد: امید ما به این است که بتوانیم با استفاده از فکر و اندیشه اساتید و دانشجویان و تبلور توانمندی‌های داخلی از این جنگ اقتصادی پیروز و سربلند خارج شویم.

نماینده عالی دولت در استان فارس اخلاق را به عنوان اولویت کسب علم و دانش در دانشگاه‌ها و مراکز علمی مطرح کرد و گفت: رفع بسیاری از مشکلات کنونی جامعه با آشنایی اساتید و دانشجویان با اخلاق اسلامی تحقق خواهد یافت.

رحیمی ادامه داد: اگر نسل آینده ساز کشور با اخلاق اسلامی آشنا شود و در کنار روحیه آزاد اندیشی و آرمان‌خواهی این اخلاق را تقویت کند دستیابی به پیشرفت همه جانبه در زمینه‌های مختلف، جتماعی، سیاسی، فرهنگی و... را تسهیل خواهد کرد.

استاندار فارس بر اهمیت جایگاه تشکل‌ها و انجمن‌های دانشجویی تاکید کرد و افزود: دانشجو باید این امکان را داشته باشد که حرف‌ها و نقد‌های خود را بدون لکنت زبان بیان کند، اما نکته حائز اهمیت این است که در بیان نقد‌ها و نظرات باید اخلاق اسلامی رعایت شود.

وی ادامه داد: در اخلاق اسلامی پرده دری جایگاهی ندارد و کسی که با ادبیات غیر قابل قبول مسئولان حقوقی و منتخب مردم را خطاب قرار می‌دهد نمی‌تواند در جامعه اثر گذار باشد.

رحیمی بیان کرد: یقین داریم در مقطع فعلی هیچ ضرورتی برای ما مهمتر از ایجاد امید و افزایش اعتماد در میان مردم و افزایش سرمایه اجتماعی نیست.

استاندار فارس افزود: امروز فارس ٢٠٠ مرکز آموزش عالی دارد و ۲ دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی، با بیش از ٢ هزار استاد صاحب نظر در سطح منطقه و جهان، گل سرسبد این مراکز محسوب می‌شود.

وی خواستار توجه ویژه به کاربردی شدن پایان نامه‌های ارشد و دکتری برای بهبود وضعیت اقتصادی و ورود به چرخه صنعت و نهایتا خلق ثروت شد وگفت: نیازمند پژوهش‌های هدفمند در مقطع تحصیلات تکمیلی هستیم.

رحیمی همچنین با بیان اینکه سر تعظیم بر صبر و تحمل این مردم برای حفظ استقلال کشور فرود می‌آوریم، گفت: در جنگ حلوا توزیع نمی‌کنند، جنگ با سختی همراه است؛ امروز هم جنگ اقتصادی بسیار پیچیده و سخت‌تر از جنگ نظامی است که تنها با اتحاد می‌توان از این عرصه سخت عبور کرد.

استاندار فارس بیان کرد: اقتصاد کشور ما از گذشته دور تک محصولی و وابسته به نفت بوده که برای عبور از آن به کاربردی شدن علم و تولید کالای حاصل از آن و نهایتا افزایش ثروت نیازمندیم.

رحیمی که اعتقاد دارد بدون تنوع شغلی نمی‌توان فشار‌های اقتصادی را بر مردم کم کرد و اگر فشاری بر مردم مستولی است بخش زیادی از آن به وابستگی به اقتصاد تک محصولی باز می‌گردد که در شرایطی مانند تحریم بسیار ضربه پذیر است، گفت: باید برای اعمال سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به مواردی مانند افزایش مالیات و خلق ثروت‌های جدید روی بیاوریم تا اقتصاد نفتی را به اقتصادی چند وجهی تبدیل کنیم.

وی کاهش نرخ بیکاری در استان فارس را نشان از سرمایه‌گذاری و تلاش دانست و گفت: یقین داریم با افزایش تعداد شرکت‌های دانش بنیان و راه‌اندازی کارخانه نوآوری می‌توان زمینه اشتغال بیشتر را فراهم کرد.

استاندار فارس همچنین بر لزوم روشنگری دانشگاهیان در انتخابات پیش رو تاکید کرد و گفت: از آنجا که دانشگاه منشا تحولات است، انتظار بر این است که این قشر فرهیخته با تحلیل‌های روشنگرانه خود، به ایجاد فضای بانشاط، رقابتی، مشارکتی، سالم و امن در انتخابات پیش رو کمک کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس اخلاق دانشجویان علم دانش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۰۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشجویان مازندرانی در حمایت از مردم غزه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌جمعی از دانشجویان ساروی دیشب در میدان ساعت (میدان مرکزی) ساری (مرکز استان) در حمایت از مردم و کودکان مظلوم غزه تجمع اعتراض آمیز  برگزار  و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند. 

دانشجویان دختر و پسر با در دست داشتن پرچم فلسطین و ماکت قنداقه کفن خون آلود کودک غزه با روشن کردن شمع به این کودکان ادای احترام کردند و با سر دادن شعار در حمایت از آنها و انزجار از نسل کشی اسراییل از مجمع های بین المللی خواستار توفق سریع خونریزی و نسل کشی در غزه و فلسطین شدند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تجمع اعتراض آمیز دانشجویان قمی به جنایات صهیونیست‌ها
  • چرا «منشور اخلاقی سیاستمداران» در پارلمان ترکیه رای نیاورد؟
  • باران عید امسال، پاداش نیکوکاری مردم در سیل ۹۸ بود
  • تجمع دانشجویان و مردم اردبیل در محکومیت جنایت‌های صهیونیست‌ها در شفای غزه
  • تجمع دانشجویان مازندرانی در حمایت از مردم غزه
  • امام مجتبی (ع) نماد و مظهر اخلاق الهی بود
  • وضعیت اخلاق مداری دانشجویان
  • اعزام دانشجویان بسیجی خراسان شمالی به اردوی جهادی
  • رهبر انقلاب در دیدار جمعی از شاعران: رسانه‌ها بیش از موشک بر دشمن اثر می‌گذارد/ رسانه‌ی شعر باید انتقال دهنده پیام «دین و اخلاق»، «تمدن» و«ایرانی‌گری» باشد/ باید با کاستن از لغات فرنگی، به خلوص زبان فارسی افزوده شود + عکس
  • رسانه‌ شعر باید انتقال دهنده پیام «دین و اخلاق»، «تمدن» و «ایرانی‌گری» باشد