Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اگر مدیریت کشور به همین سبک ادامه پیدا کند و به روح جوان انقلابی بها داده نشود، دهه به دهه از عدالت دور می‌شویم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسن رحیم‌ پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ویژه برنامه روز دانشجو که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) با عنوان «دانشجو و مسیر عدالت» برگزار شد، با بیان اینکه عدالت در تفکر شیعی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: عدالت اقتصادی پیشانی عدالت اجتماعی است، هرچند که نباید عدالت اجتماعی را منحصر در عدالت اجتماعی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: روی کاغذ این تقسیم‌بندی‌ها معنا دارد، ولی در عمل عدالت، بی‌عدالتی و کم عدالتی داریم.

رحیم‌پور ازغدی افزود: یک نگاه معتقد است در عرصه عمل برقراری عدالت ممکن نیست. باید واقع‌بین بود نه واقع‌گرا! انسان واقع‌گرا تسلیم واقعیت می‌شود، ولی انسان واقع‌بین علی‌رغم توجه به واقعیت تلاش می‌کند تا واقعیت را تغییر دهد!

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: راه رشد از نظر تئوری توحید و از نظر عملی عدالت است، که هدف همه این موارد در یک راستا و در یک پروژه هستند. این مورد انگیره اسلامی از ورود به عدالت است (نگاه پازل‌گونه).

وی یادآور شد: تصور مارکسیست‌ها از عدالت این است که انسان‌ها را گاو‌هایی می‌پندارند که باید از علوفه برابر برخوردار باشد!

رحیم‌پور ازغدی بیان کرد: لیبرال‌ها معتقدند اساسا با برابری چرخ جامعه نمی‌چرخد و لازمه توسعه وجود نابرابری است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: کفر یعنی واقع‌پوشی و کافر کسی است که بزرگ‌ترین واقعیت که خداوند باشد را انکار می‌کند. ظالم به خود نیز ظلم می‌کند، قرآن می‌گوید در ظلم هم ظالم و هم مظلوم ضرر می‌کنند.

رحیم‌پور ازغدی ادامه داد: معنویت هم در افراط هم در تفریط از بین می‌رود، به عنوان مثال هم کم‌خوری غیر ارادی باعث کاهش معنویت می‌شود هم پرخوری.

وی یادآور شد: قدرت، ثروت، شهوت و حتی علم اگر به عنوان وسیله استخدام شوند، می‌توانند انسان را به خدا برسانند، اما اگر تبدیل به هدف شوند، تبدیل به تور شیطان می‌شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: گروه‌های متعددی سعی کردند پرچم‌دار عدالت باشد، از سوسیالیسم تا اسلام. شهید مطهری معتقد بود نزدیک‌ترین مدل اقتصادی به اسلام از منظر عدالت، سوسیالیسم آرمان‌خواه است!

رحیم‌پور ازغدی گفت: لیبرالیسم قابل تفکیک است و می‌توان در برخی موارد نظیر پاسخگو بودن قدرت، کرامت زن و حقوق بشر را الگو برداری نماییم و این امر با التقاط فرق دارد!

وی تاکید کرد: در حوزه عدالت اجتماعی اقتصادی جریان‌های اسلامی با نه گفتن به سوسیالیسم و کاپیتالیسم، اقدام به نظریه‌پردازی کردند هرچند در اقلیت بودند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خطاب به دانشجویان تاکید کرد: بروزرسانی نظریه‌ها و حل مسائل (عملی) وظیفه شماست، دوران شما نباید از صفر شروع شود، باید بررسی کرد کجا خوب جلو آمدیم و کجا درجا زدیم.

رحیم‌پور ازغدی اظهار داشت: مدیران خوبِ عدالت‌خواه به مرور زمان رسوب می‌کنند و محافظه‌کار می‌شوند، ولی عقل تجربی آن‌ها برخلاف جوانان زیاد می‌شود. مدیر جوان دو بار چرتکه می‌اندازد و صدبار عمل می‌کند، ولی مدیر پیر صدبار چرتکه می‌اندازد و شاید دوبار هم عمل نکند!

وی تاکید کرد: اگر مدیریت کشور به همین سبک ادامه پیدا کند و به روح جوان انقلابی بها داده نشود، دهه به دهه از عدالت دور می‌شویم، هرچند که پس از انقلاب گام‌های بزرگی در عرصه عدالت برداشته شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: پوتین در جایی نقل کرده است تنها یک کشور کمونیسم در جهان داریم آن‌هم ایران است که انرژی را مفت می‌دهد و تنها بخاطر نفت است که ورشکست نشده است.

وی افزود: برخی معتقدتد سوبسید عین عدالت است، برخی آن را ضد عدالت می‌دانند. جالب است هر دو هم با معادلات و نمودار‌های ریاضی اقتصادی حرفشان را اثبات می‌کنند!

رحیم‌پور ازغدی گفت: افزایش سن مدیران نباید موجب کاهش آرمان‌گرایی بشود و باید ریسک عقلایی کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی روز دانشجو بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق حسن رحیم پور ازغدی لیبرالیسم مارکسیسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۰۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

به گزارش جام جم آنلاین،طی هفته جاری ورود سامانه بارشی قوی از جنوب به کشور موجب وقوع سیل در برخی استان‌ها شدو بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی سامانه بارشی دیگری هفته آینده وارد کشور می‌شود.
صادق ضیاییان افزود: هفته آینده سامانه بارشی در کشور فعالیت می‌کند که موجب بارش‌های بهاری در تمام استان‌ها می‌شود.
وی تاکید کرد: انتظار داریم که این بارش‌ها، شدت بارندگی هفته جاری را نداشته باشد البته ممکن است به‌صورت نقطه‌ای شدید باشد چون بارش‌های بهاری، رگباری هستند و بیشتر در ساعات بعداز ظهر می‌بارند.
رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: روزهای بارش باران طی دو هفته آینده در استان‌های مختلف، متفاوت خواهد بود.
ضیاییان در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا بارش‌های بهاری، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند، تاکید کرد: بارش‌ها سهم بهار است و نمی‌تواند کم‌بارشی زمستان را جبران نمی‌کند.

دیگر خبرها

  • بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟
  • وزیر فرهنگ: خوشنویسی مزیت مطلق ما در هنر جهان اسلام است
  • حکمرانی در سلامت باید با حضور ذی‌نفعان طراحی شود/ سیاستگذاری با حضور متخصصان صورت می‌گیرد
  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!
  • تهاجم فرهنگی سابقه ۲۰۰ ساله دارد/ راه‌اندازی کتابخانه عمومی «اقتصاد و فرهنگ»
  • انتخاب ۱۰ رئیس دانشگاه و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • با مصوبه کنکوری شورای‌عالی انقلاب فرهنگی استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی ممکن شد
  • تایید انتخاب ۱۰ رییس دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • سند ملی «سبک پوشش اسلامی‌ایرانی» تصویب شد
  • تایید انتخاب ۱۰ رئیس دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور