Web Analytics Made Easy - Statcounter

مناظره دانشجویی با موضوع «تحقق جمهوریت در چهل ساله انقلاب اسلامی؟» به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مناظره دانشجویی به مناسبت روز دانشجو، ١٧ آذرماه با موضوع «تحقق جمهوریت در چهل ساله انقلاب اسلامی؟» به همت انجمن اسلامی دانشجویی در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر و با حضور مهدی طرفی، فعال دانشجویی و رسانه‌ای و کورش دست پاک، فعال دانشجویی و رسانه‌ای استان خوزستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهدی طرفی در این مناظره در خصوص لزوم وجود شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان پاسدار قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی است، مدلی مشابه شورای نگهبان در تمامی کشور‌های دموکراتیک وجود دارد. نظارت استصوابی شورای نگهبان همچون داوری است که می‌تواند از کارت‌های زرد و قرمز خود در تمام لحظات بازی استفاده کند.

طرفی افزود: متاسفانه امروز جریانات سیاسی برای فرار از پاسخگویی خود دو سیاست را پیش گرفته اند، ابتدا وجود نظارت استصوابی که بهانه‌ای برای عدم پاسخگویی به عملکرد خود شده، افرادی که خود با نظارت استصوابی رشد کرده اند امروز منتقد این حکم قانونی شده اند. دوم ژست اپوزسیون نسبت به منتخب مورد حمایت خود که از عملکرد و پاسخگویی به عملکردش فرار کنند.

این فعال رسانه‌ای ادامه داد: ناکارآمدی دولت باعث می‌شود مردم معترض شوند، چون بستر قانونی وجود ندارد و ضعف در رسانه‌ها از جمله صدا و سیما وجود دارد. مطالبات مردم توسط سوء استفاده ضد انقلاب به حاشیه رفته و عملا صدای مطالبه مردم شنیده نمی‌شود. روحانی ۹۲ و ۹۶ و ۹۸ و طرفدارانش هیچ تفاوتی با هم ندارند؛ تنها منفعت این‌ها عوض شده که به این شکل منتقد شده اند.

طرفی ابراز کرد: برای جلوگیری از ورود آقازاده‌ها و نجومی بگیر‌ها مردم باید با تمام قوا در انتخابات شرکت کنند و به دور از قومیت گرایی و جو زدگی به گزینه‌ای دلسوز و انقلابی رای بدهند.

کوروش دست پاک هم در ادامه صحبت‌های طرفی در این باره گفت: وجود شورای نگهبان، کشور را به سمت دیکتاتوری پیش می‌برد. در انتخابات‌ها گزینه‌های درجه چندم پیروز می‌شوند. روحانی در چهار سال ابتدایی عملکرد عالی داشت.

دست پاک افزود: عملکرد قوه قضائیه در ماه‌های اخیر مطلوب بوده و رئیسی در اداره قوه، مشی اصلاح طلبانه دارد. عملکرد شورای شهر تهران قابل دفاع است.

وی خاطرنشان کرد: حضور در انتخابات لازم است و باید با تمام قدرت در انتخاب شرکت کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مناظره دانشجویی علوم و فنون دریایی خرمشهر انجمن اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۰۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کابل: از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین حمایت می‌کنیم

وزارت خارجه حکومت طالبان در واکنش به کشف گورهای دسته‌جمعی در فلسطین ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، تصریح کرد کابل از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین حمایت می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه حکومت طالبان در بیانیه‌ای به کشف گورهای دسته‌جمعی در محوطه بیمارستان «ناصر» در شهر خان یونس فلسطین واکنش نشان داد.

در این بیانیه وزارت خارجه حکومت طالبان آمده است: پیدا شدن اجساد شهدا از محوطه این بیمارستان که در میان‌شان زنان و کودکان نیز هستند، بیانگر مظلومیت مردم بی‌دفاع فلسطین، عدم پایبندی رژیم اشغالگر صهیونیستی به قوانین و مقررات بین‌المللی و همه ارزش‌های انسانی و بی‌تفاوتی و چشم‌پوشی جامعه بین‌الملل به جنایات هولناک رژیم غاصب صهیونیستی است.

وزارت خارجه حکومت طالبان ضمن محکومیت این جنایات تصریح کرد افغانستان از مبارزه حق‌طلبانه مردم فلسطین حمایت کرده و از انسان‌های آزاده در سراسر جهان می‌خواهد تا برای جلوگیری از جنایات رژیم صهیونیستی تلاش کنند.

پیش از این نیز «هبت‌الله آخندزاده» رئیس طالبان در پیامی درباره فلسطین گفته بود: «قضیه فلسطین، قضیه تمام امت اسلامی می‌باشد، ما بار دیگر تجاوز و اشغالگری اسرائیل بر غزه را شدیداً محکوم می‌کنیم».

معاون سیاسی طالبان: کشورهای اسلامی باید از فلسطین حمایت کنند طالبان: کشورهای اسلامی برای توقف نسل‌کشی در غزه کاری کنند طالبان: نشست دوحه به جای افغانستان باید بر وضعیت غزه و فلسطین تمرکز می‌کرد

وی تاکید کرده بود: «ما از تمام کشورهای اسلامی حتی جهان می‌خواهیم که هرچه زودتر دست ظلم رژیم اسرائیل را کوتاه سازند تا در آنجا تجاوز پایان یابد، به ویژه امت اسلامی مسئولیت دارد که از داعیه فلسطینیان مظلوم حمایت کامل نماید و با یک صدا در محدوده امکانات خویش در کنار فلسطینی‌ها بایستند».

آخندزاده اعلام کرده بود: جای تأسف است که مدعیان حقوق بشر جهان، نظاره‌گر ظلم بر فلسطین هستند و تاکنون  هیچ جناح بین‌المللی گام عملی در راستای توقف این ظلم‌ها برنداشته و مسئولیت خویش را در قبال این اندوه بزرگ ادا نکرده است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • کابل: از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین حمایت می‌کنیم
  • تایید طرح اصلاح قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان تایید شد
  • تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان
  • طرح ساماندهی اجاره بهای املاک اصلاح شد
  • ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد
  • قالیباف: کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • اصلاح طرح کنترل و سامان‌دهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد