Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: صدای مردم باید از درون مجلس شنیده شود نه اینکه به دلیل عمل نکردن مجلس به وظایف قانونی خود، این تصور ایجاد شود که مجلس خانه ملت نیست و فقط دنباله‌رو دولت است.

قدس آنلاین: محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به جایگاه والای مجلس در تصمیم‌گیری برای معیشت مردم و مسائل مهم کشور، گفت: مجلس جایگاهی که در دهه اول انقلاب داشت را از دست داده است، زیرا تاکید حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری همواره این بوده که مجلس در راس امور است اما متأسفانه به مرور نقش مجلس تبدیل به فرع بر قوای دیگر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نقش مجلس و اقتدار آن باید دوباره احیا شود و قطعا مقتدر بودن مجلس یکی از محورهای مهم در آینده کشور است.

رضایی با بیان اینکه مجلس خانه مردم است و نمایندگان وکلای مردم، تصریح کرد: صدای مردم باید از درون مجلس شورای اسلامی شنیده شود نه اینکه به دلیل عمل نکردن مجلس به وظایف قانونی خود، این تصور ایجاد شود که مجلس خانه ملت نیست و دنباله رو دولت است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه بازیابی جایگاه مجلس در چهار سال آینده بسیار مهم است خاطرنشان کرد: رویه کنونی مجلس دهم در تصمیم گیری‌ها و بدون قدرت عمل کردن آن، باید تغییر کند.

وی با اشاره به وجود ضعف در برخی تصمیم‌گیری‌های مجلس دهم خاطرنشان کرد: مجلس باید بتواند بین مسائل اصلی و منافع ملی و مسائل فرعی و داخلی خود تفکیک ایجاد کند؛ مجلس می‌تواند در مسائل جزیی و فرعی با دولت و قوه قضاییه همراه باشد اما در مسائل ملی و کلان باید مستقل باشد و به وظیفه قانونی خودش عمل کند.

رضایی در پایان تصریح کرد: اگر مجلس در مسائل اصلی و راهبردی در جایگاه خودش مستقل باشد و در چهارچوب وظایف قانونی خودش عمل کند هیچگاه متهم به مجیزگویی دولت نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۰۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رادان: طرح نور را با همراهی دولت وقوه قضائیه ادامه می‌دهیم

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: با حمایت های مجلس، دولت و قوه قضائیه و همراهی مردم اجرای "طرح نور" را با قوت، دقت و هوشمندی ادامه خواهیم داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سردار احمد رضا رادان در حاشیه جلسه با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که در محل ستاد کل انتظامی کشور برگزار شد، اظهار کرد: در ابتدا از همراهی مردم، دختران و بانوان عزیز ایران که در اجرای این طرح با پلیس همکاری و همراهی می‌کنند، تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: تشکر بعدی را هم از همکارانی دارم که دغدغه‌مندانه در اجرای این طرح پای کار هستند و به صورت جهادی اجرای آن را دنبال می‌کنند.

شناسایی باندهای فحشا و تجارت جنسی/طرح نور هوشمند می‌شود

 فرمانده کل انتظامی کشور افزود: با حمایت‌های مجلس، دولت و قوه قضائیه و همراهی مردم اجرای طرح نور را با قوت، دقت و هوشمندی ادامه خواهیم داد.

سردار رادان خاطرنشان کرد: اجرای این طرح همراهی همگان را در پی داشت و از مجلس و خاصه کمیسون فرهنگی که جزء اولین واحدها و بخش هایی بود که در این موضوع پای کار بود، تقدیر و تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ببینید | توهین دولت سیزدهم به مردم به روایت نماینده اصولگرای مجلس
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم
  • برخورد تهدیدآمیز و امنیتی با مسائل کارگری را قبول ندارم/ تنظیم چند لایحه درخصوص مواد قانون کار توسط دولت
  • واکنش میرسلیم به ادعای تذکر رهبری به برخی مسئولان درباره گشت ارشاد /هرکسی در مقابل احکام الهی بایستد آدم فاسقی است
  • صحرایی: معلم محور اصلی تحول و راه حل تمام مسائل آموزش و پرورش است
  • صدای میرسلیم هم درآمد: رئیسی تدبیر مناسبی بیندیشد
  • رادان: طرح نور را با همراهی دولت وقوه قضائیه ادامه می‌دهیم
  • حق نداریم بنزین را به قیمت جهانی اما خودروهای ۲ دهه عقب‌تر به مردم بدهیم
  • آیت‌الله اعرافی: جایگاه زن در خانواده جزو مسائل تمدنی ماست