Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز- بارش باران در آخرین روز هفته هرچند با خود نشاط به همراه آورد اما حالا بعد از سه روز از گذشت بارندگی‌ها اما متأسفانه فاضلاب مناطقی مانند «کوت عبدالله» بالاآمده و خانه و کاشانه مردم را به محاصره درآورده است.

قدس آنلاین-گروه استان ها:  کوت عبدالله مرکز شهرستان کارون شهر جدیدی است که در زمستان سال ۹۱ با ایجاد شهرستان کارون از شهرستان اهواز جدا شد و به‌عنوان مرکز این شهرستان قرار گرفت که از ادغام مناطق کوت عبدالله، استیشن، خزامی، درویشیه، شریعتی‌، کوت نواصر، کوی منتظری، گاومیش آباد، گندمکار و هادی‌آباد ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باوجود گذشت سه روز از اتمام بارش‌ها اما همچنان مردم شهرستان کارون و به‌ویژه شهر کوت عبدالله با مشکل عدم دفع آب‌های سطحی و پس‌زدگی فاضلاب مواجه هستند.

متأسفانه  نبود سیستم جمع‌آوری بهداشتی فاضلاب در بیشتر نقاط شهری به‌ویژه در برخی از نقاط حساس و پرتراکم مانند بازارچه‌ها مشکلات زیادی را برای شهروندان به وجود آورده است. 

شدت پس‌زدگی فاضلاب به حدی است که حتی اهالی منطقه از رفتن کودکان به مدرسه خودداری کرده و تمام وسایل زندگی خود را در ارتفاع ۲ متری قراردادند تا از بین نرود.

متاسفانه پساب خانه های مردم را در بر گرفته و  بسیاری از شهروندان این منطقه جایی برای خوابیدن نداشته و به دلیل اینکه مجبور به جمع کردن وسایل زندگی خود شده اند در حال حاضر مستاصل و بلاتکلیف هستند.

البته این نخستین بار نیست که فاضلاب اهالی کوت عبدالله را غافلگیر می‌کند زیرا این مشکل در تابستان هم دامن‌گیر مردمان این منطقه بود که به دلیل گرمی هوا و بوی تعفن خواب وزندگی را از مردم این منطقه گرفت.

سیستم دفع فاضلاب نداریم

شهردار کوت‌عبدالله بابیان اینکه شرکت آب و فاضلاب برای این شهر باید سیستم دفع فاضلاب تعریف کند اظهار می‌کند:  ۱۶۰ کیلومتر کانال روباز برای دفع آب‌های سطحی وجود دارد اما به دلیل نبود شبکه دفع فاضلاب از این کانال‌ها برای دفع فاضلاب استفاده می‌شود لذا تجمیع آب های سطحی و فاضلاب منجر به همین مشکلی می‌شود که متأسفانه به وقوع پیوسته است.

نواب حاجیان سعید با اشاره به اینکه در تمام شهر کوت‌عبدالله مشکل خروجی فاضلاب وجود دارد می افزاید: در حال حاضر مناطقی مانند درویشیه شبکه دفع فاضلاب ندارند و به دلیل موقعیت توپوگرافی امکان حرکت آب باران و فاضلاب هم در این منطقه نیست و در همان منطقه تجمیع می‌شود.

وی عنوان می‌کند: درگذشته فاضلاب و آب‌های سطحی در حاشیه شهر در منطقه «بحره» دفع می‌شد اما در سال‌های اخیر در این اراضی ساخت‌وساز شده است و اما حالا امکان هدایت آب‌های سطحی و فاضلاب به این منطقه وجود ندارد.

وی بیان می‌کند: برخی نقاط شهر کوت عبدالله در تابستان نیز با مشکل پس‌زدگی‌های فاضلاب مواجه بودند، مردم فاضلاب و آب مصرفی خود را به‌صورت سنتی دفع می‌کنند.

آب و فاضلاب مسئولیتی ندارد

باوجوداینکه شهردار کوت عبدالله نبود سیستم فاضلاب را دلیل گرفتاری مردم می‌داند اما قائم‌مقام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز بارد جاری شدن فاضلاب در این منطقه اعلام می کند: حجم آب جمع شده در این شهر متعلق به آب باران است و مسئولیت آن به آبفا بازنمی‌گردد.

احمد باقری اذعان می کند:  شرکت آب و فاضلاب در راستای همکاری برای رفع این مشکل تجهیزات مکنده را در شهر کوت عبدالله مستقر کرده است.

وی با اشاره به نبود طرح جامع فاضلاب در شهرستان کارون بیان می کند: مشکل دفع فاضلاب و آب‌های سطحی این شهرستان در درازمدت و با ساخت شبکه فاضلاب حل می‌شود.

حال و روز اهواز

گذشته از مشکلاتی که به دلیل پس‌زدگی فاضلاب در کوت عبدالله زندگی مردم را تحت‌الشعاع قرار داده است شهر اهواز که برخلاف کوت عبدالله دارای شبکه فاضلاب است اما حال‌وروز خوشی ندارد.

فرونشست زمین در خیابان شریعتی اهواز روز یکشنبه که باعث افتادن یک دستگاه اتوبوس شهری در چاله شد نشان داد که به شبکه فاضلاب اهواز هم چندان نیم شود اعتماد کرد.

قائم‌مقام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز با اعتراف به این موضوع که حدود یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب اهواز معادل ۵۵ درصد کل شبکه فرسوده است رفع مشکلات فاضلاب این شهر را نیازمند توجه و نگاه ویژه دولت می‌داند.

احمد باقری در این رابطه اظهار می‌کند: بیشتر پوشش شبکه فاضلاب اهواز بتنی است که درگذر زمان دچار فرسایش شده است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: استان خوزستان آب و فاضلاب پساب شهر اهواز کوت عبدالله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۰۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دردسرساز شدن شکستگی لوله فاضلاب در خیابان ۱۲ متری ملاثانی + تصاویر

به گفته شهروند خبرنگار ما خیابان ۱۲ متری شهرستان ملاثانی استان خوزستان به دلیل شکسته شدن لوله فاضلاب شهری و فرورفتگی آسفالت مسدود شده است. این موضوع موجب بروز مشکلاتی برای تردد شهروندان با وسیله نقلیه شده است و همچنین هنگام حفر جهت ترمیم و بهسازی چندین خانه با قطعی آب مواجه شده اند. با توجه پیگیری های شهروندان تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال تصاویر از مسئولان شهری درخواست رسیدگی کرد.

منبع: شهروند خبرنگار - خوزستان

بیشتر بخوانید:

رنجش خرم آبادی‌ها از هدررفت آب به دلیل شکستگی لوله + فیلم

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • غرق شدن باغات انار «عرب رودبار»
  • صالحی: پیشرفت پروژه فاضلاب اهواز اولویت دولت در خوزستان است
  • نگاهی به اقدامات صورت گرفته برای رفع آبگرفتگی معابر اهواز
  • بارندگی‌های اخیر در اهواز منجر به اتفاق خاصی نشد
  • پیشرفت چشمگیر طرح جامع فاضلاب اهواز در دولت سیزدهم
  • جزئیات روند پیشرفت پروژه‌های آب و فاضلاب خوزستان
  • دردسرساز شدن شکستگی لوله فاضلاب در خیابان ۱۲ متری ملاثانی + تصاویر
  • سروآباد در محاصره زیبایی‌ها
  • اهواز غرق آب شد؛ وعده‌ای که محقق نشد
  • اهواز با یک بارش ۳۸ میلی زیر آب رفت