Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@20:17:03 GMT

اتمام طراحی فاز دو باغ گیاه‌شناسی قم

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۰۹۲۲

اتمام طراحی فاز دو باغ گیاه‌شناسی قم

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: کارگروه طراحی و توسعه سازمان با موضوع طراحی باغ گیاه‌شناسی برگزار و طرح اولیه فضای سبز این باغ آماده شد.

به گزارش ایمنا، پیام جوادیان در راستای تکمیل طراحی بوستان هزار هکتاری و اهمیت بهره‌بری حداکثری از ظرفیت‌های این بوستان اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های بوستان هزار هکتاری طراحی کاربری‌های مختلف در آن و جذب حداکثری شهروندان از طیف‌های مختلف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی شناخت و تأمین نظر و سلیقه شهروندان در ایجاد امکانات شهری را یکی از دغدغه‌های سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری دانست و افزود: بوستان هزار هکتاری ظرفیت تأمین نظر افراد از همه طیف و سلیقه را داشته و در آینده یکی از اماکن گردشگری، تفریحی و علمی شهر قم خواهد بود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از برگزاری کارگروه طراحی و توسعه سازمان با موضوع  بررسی طرح کاشت باغ گیاه‌شناسی خبر داد و گفت: باغ گیاه‌شناسی یکی از کاربرهای طراحی‌شده در بوستان هزار هکتاری بوده که با رویکرد تفریحی، تحقیقاتی، آموزشی و خدماتی طراحی‌شده است.

وی مساحت باغ گیاه‌شناسی را ۲۵ هکتار اعلام و تصریح کرد: باغ گیاه‌شناسی با ۲۵ هکتار مساحت در جنوب شرقی تقاطع آیت‌الله بروجردی و بلوار حضرت ولی‌عصر(عج) و در حاشیه کوه دوبرادران واقع‌شده و مراحل مطالعات آن از یک سال و نیم پیش آغازشده است.

جوادیان با تشریح مراحل طراحی این باغ خاطرنشان کرد: طرح معماری باغ گیاهشناسی در کمیته فنی تصویب طرح های شهرداری با حضور مدیران و کارشناسان ذیربط مورد بررسی و تایید قرار گرفته است و پس از رفع نواقص طرح کاشت نهایی ارائه خواهد شد.

جمع آوری بیش از ۱۱۰ گونه گیاهی

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم ادامه داد: در حال حاضر حدود ۱۱۰ گونه گیاهی در سطح شهر قم کاشت می‌شود که سعی شده علاوه بر این ۱۱۰ گونه، گونه‌های مختلف دیگر با رعایت زیباشناسی و شرایط اقلیمی قم در این مجموعه جمع‌آوری شود.

وی با توجه به موقعیت جغرافیایی و توپوگرافی باغ گیاه‌شناسی ابراز کرد: باغ گیاه‌شناسی علاوه بر ایجاد امکان حضور محققان در حوزه باغبانی ظرفیت خوبی در جذب گردشگر و توریسم را داشته و پس از تکمیل طراحی پروژه عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد.

کد خبر 400688

منبع: ایمنا

کلیدواژه: قم شهرداری کلانشهر شهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۰۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | خواص گیاه رازیانه

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

رازیانه یا بادیان گیاهی زمستانی است که از خانواده سبزیجاتی مانند کرفس و هویج وحشی است و مانند آن‌ها پیاز سفید رنگ با ساقه‌های بلند است.

دانه رازیانه از لحاظ ظاهری شبیه به کرفس و از نظر طعم شبیه به شیرین بیان است. اصل این گیاه به کشورهای مدیترانه‌ای برمی‌گردد؛ اما به دلیل فراوان بودن خواص رازیانه امروزه در بسیاره از کشورهای جهان از جمله ایران مورد توجه قرار گرفته است.

در طب سنتی ایران، از آن به عنوان گیاه ضدبلغم و صفرا یاد می‌شود چون رازیانه طبع گرم و خشکی دارد.

دیگر خبرها

  • افزودن خط جدید به مسیرهای اتوبوس در کرمان
  • دستگاه پرورش هوشمند گیاهان طراحی شد
  • ببینید | خواص گیاه رازیانه
  • برگزاری رقابت‌های هندپلو توسط شهرداری ارومیه
  • همکاری شهرداری و بنیاد ایران‌شناسی برای احیا هویت تاریخی شهر ارومیه
  • جزئیات آتش‌سوزی در شرق تهران با ۶ کشته
  • آغاز عملیات عمرانی یادمان شهید گمنام در بوستان فدک
  • بیش از ۲ هزار عملیات سازمان آتش‌نشانی شهرداری بوشهر انجام شد
  • ساماندهی وضعیت بازارچه‌های مشاغل خانگی در قم
  • پله‌های برقی تهران بالاخره نونوار می‌شود