Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- عضو شورای سیاستگذاری نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس گفت: دهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس با ارائه 54 عنوان کتاب که تقریظ رهبری در آن منتشر شده است، برگزار می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، حسین صفری افزود: کمک به ایجاد ویترین برای ناشران، ارائه تازه‌های نشر دفاع مقدس و تقویت بنیه ناشران دفاع مقدس و همچنین نشر فرهنگ ایثار و مقاومت از اهداف برگزاری دهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: 9 دوره برگزار شده از این نمایشگاه، آسیب‌شناسی شده و قرار است این نمایشگاه‌ها به صورت گردشی و سیار در همه استان‌های کشور دایر شود. سپاه امام سجاد استان هرمزگان، سازمان حفظ و نشر آثار دفاع مقدس، معاونت فرهنگی وزارت ارشاد، مؤسسه نمایشگاه‌ها در برگزاری این دوره در کنار دو تشکل انقلابی یعنی مجمع ناشران انقلاب و دفاع مقدس، نمایشگاه را برگزار می‌کنند.
عضو شورای سیاستگذاری نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس افزود: دبیرخانه دائم این نمایشگاه هم فعال شده و آیین‌نامه مشخصی را نوشته است و بر این اساس نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در تقویم نمایشگاه‌های وزارت ارشاد و مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی قرار گرفت.
وی اضافه کرد: برای این نمایشگاه، وزارت ارشاد از طریق مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی 200 میلیون تومان کارت یارانه‌ای توزیع خواهد کرد که 20 درصد یعنی 40 میلیون تومان یارانه خرید کتاب است که سطح‌بندی شده است و به خانواده شهدا و ایثارگران و مؤسسه‌های فرهنگی اختصاص می‌یابد.
صفری افزود: ما در این نمایشگاه 54 اثری که تقریظ رهبر انقلاب بر آن‌ها نوشته شده است عرضه خواهیم کرد. این نمایشگاه در فضایی به مساحت 3 هزار مترمربع برگزار خواهد شد و در روز اختتامیه ناشر، غرفه برگزیده و فعالان برگزیده استان تقدیر می‌شوند.
وی گفت: در این نمایشگاه قرار است نشست‌های علمی و تخصصی و بحث درباره " نهضت ترجمه" مورد توجه باشد، زیرا این نمایشگاه در آینده قرار است به شکلی بین‌المللی برگزار شود از این رو ترجمه آثار که در حوزه مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس تعریف شده‌اند مورد توجه است.
صفری افزود: این نمایشگاه در بخش جنبی میزبان دو نویسنده به نام‌های محسن کاظمی و مهدی کاموس خواهد بود که اداره‌کننده نشست‌ها هستند. شب خاطره، شب شعر، معرفی کتاب‌های تقریظی رهبر انقلاب و مراسم تجلیل از بخش‌های جانبی این نمایشگاه است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی گفت: ناشران دیجیتال در این نمایشگاه فعال نخواهند بود، ولی ناشران تخصصی دفاع مقدس و ناشرانی که بیشترین تولیدات را در این زمینه دارند مهمان نمایشگاه هستند.
دهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس از 23 تا 29 آذر در بندرعباس برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کتاب تقریظ رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۰۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین ارسطوزاده ظهر امروز چهارشنبه در حاشیه ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت با محوریت استان خوزستان تصریح کرد: امروزه آسایش و امنیت کشور، حاصل جان‌فشانی شهیدان است و بر این اساس گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگهداشت یاد و خاطره شهدا به شمار می‌رود؛ بنابراین یاد و خاطره عزیزانی که در راه مقاومت جان سپرده‌اند، راهبردی برای ادامه مسیر این شهدا را در حوزه گردشگری مقاومت است.

وی اظهار کرد: قریب به ۲۰۰ هزار شهید در جنگ تحمیلی در دفاع از کشور جان خود را از دست دادند و حدود ۱۲۷ شهر در معرض حملات هوایی و موشکی قرار گرفته‌اند. ۴۲ درصد از این حملات به شهرهای خوزستان بود و ۴۰ درصد از شهدا و مجروحان جنگ خوزستانی بودند.

ارسطوزاده افزود: استان خوزستان نقش مهمی در جنگ دفاع مقدس داشته به صورتی که کوچک‌ترین شهید، با ۱۲ روز سن و مسن‌ترین شهید آن صد سال سن است. در حال حاضر در این استان ۲۲ یادمان برای گرامیداشت شهدا وجود دارد.

وی در خصوص توسعه یادمان‌ها و آثار دفاع مقدس در خوزستان تأکید کرد: در حال حاضر ۲۲ یادمان مرتبط با دوران دفاع مقدس در استان وجود دارد که هر یک از این یادمان‌ها به مناطق مشخصی از استان مرتبط و برای ماندگاری و یادآوری این رویدادها برای عموم مردم است.

ارسطوزاده تصریح کرد: نقطه به نقطه شهر آبادان و خرمشهر و همچنین مناطق اطراف آن روایتگر رویدادها و عملیات دوران دفاع مقدس است و این پتانسیل وجود دارد که در هر کدام از این نقاط یادمان‌های متعددی ساخته شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان افزود: برنامه دقیقی برای ثبت و نگاشت یادمان‌ها در دست تهیه است که این اقدام‌ها بعد از تکمیل پرونده‌های مربوطه رونمایی و معرفی می‌شود.

وی با اعلام اینکه تاکنون ۴۰ اثر دفاع مقدس در فهرست آثار ملی خوزستان به ثبت رسیده و ۱۰ پرونده دیگر از دوران دفاع مقدس نیز در حال آماده‌سازی است، گفت: در کنار برنامه‌های وسیع فرهنگی کاروان‌های راهیان نور و ستاد اربعین، یکی از محورهای اصلی این رویدادهای فرهنگی نقش و اهمیت استان خوزستان در گردشگری مقاومت است.

کد خبر 6087743

دیگر خبرها

  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • کنگره‌های شهدا باید جریان‌ساز و هنرمندانه برگزار شود
  • ببینید | موشک‌ ها و پهپادهای ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی امنیت و دفاع در عراق
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد
  • محل برگزاری نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ اعلام شد
  • «شهر آفتاب» فضای مناسب برای برگزاری نمایشگاه کتاب را ندارد + فیلم
  • نمایشگاه کتاب در سال آینده در شهر آفتاب برگزار خواهد شد
  • کتابخانه ویژه دفاع مقدس در مازندران دایر می شود