Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، عبدالناصر همتی در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه ۲۰ آذرماه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره افزایش قیمت ارز، اظهار کرد: بازار ارز در کنترل است. چرا نباشد؟ من همیشه دو پیام را به مردم و کسانی که دلال‌بازی می‌کنند گفته‌ام. یکی اینکه توانایی بانک مرکزی را دست‌کم نگیرند چرا که ما توانایی لازم را داریم که هر زمان اراده کنیم در بازار حضور داشته باشیم و به عرضه و تقاضا سامان بخشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: من همیشه به مردم عزیز عرض کرده‌ام که دارایی‌شان را در ریسک خریدوفروش ارز قرار ندهند. کمااینکه می‌بینید در یک روز هزار تومان افزایش دارد و در روز دیگر هزار تومان کاهش.

رییس کل بانک مرکزی تاکید کرد: بانک مرکزی در بازار حضور محکم دارد و توانایی هم دارد. ذخایر ارزی هم موجود است. این موضوع هیچ ربطی هم به بحث تورم ندارد و در توان ملی ما تاثیر نمی‌گذارد.

همتی با بیان اینکه به زودی ثبات در بازار ارز ایجاد می‌شود، گفت: مشکلاتی هم که در یکی دو هفته اخیر در بازار ارز ایجاد شده به خاطر مسائل سیاسی و جو روانی که ایجاد شد، بوده و انشاءالله به زودی هم رفع می‌شود.

رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه بازار متشکل ارزی الان در مرحله آزمون قرار دارد، گفت: نگران تشکیل این بازار نباشید که به زودی کارهایش انجام می‌شود، ولی نمی‌توانم زمان مشخصی را هم برای این موضوع مطرح کنم، اما تا پیش از پایان امسال تشکیل می‌شود.

همتی در پاسخ به پرسشی درباره نظارت بانک مرکزی بر سایت‌های قماربازی و استفاده آنها از درگاه‌های بانکی، تصریح کرد: ما برنامه‌ریزی‌های خیلی قوی و جدی در معاونت فناوری بانک مرکزی داریم. هم قمار و هم فیشینگ را به تدریج به سمتی می‌بریم که محدودتر و بسته‌تر شود. این نوع فناوری‌ها و سیستم‌ها در همه جای دنیا هک می‌شود و مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد که ما تلاش داریم درصد آن را به حداقل برسانیم.

کاهش ۵۰۰ تومانی قیمت دلار | یورو وارد کانال ۱۴ هزار تومان شد کد خبر 469483 برچسب‌ها ارز - بازار داخلی فیشینگ

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ارز بازار داخلی فیشینگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۰۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی

امتداد - با توجه به پیش‌بینی بانک مرکزی از وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی، موضع عملیاتی بانک مرکزی در این هفته توافق بازخرید بود. از این رو، این بانک به اجرای عملیات بازار باز در قالب توافق بازخرید به مبلغ  2029.2  هزار میلیارد ریال اقدام کرد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی (۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) به شرح زیر است: 

  بانک مرکزی در چارچوب مدیریت نقدینگی مورد نیاز بازار بین‌بانکی ریالی، عملیات بازار باز را به صورت هفتگی و موردی اجرا می‌کند. موضع عملیاتی این بانک (خرید یا فروش از طریق ابزارهای موجود) بر اساس پیش‌بینی وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی و با هدف کاهش نوسانات نرخ بازار بین‌بانکی حول نرخ هدف، از طریق انتشار اطلاعیه در سامانه بازار بین‌بانکی(تابا) اعلام می‌شود. متعاقب اطلاعیه مزبور، بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند در راستای مدیریت نقدینگی خود در بازار بین‌بانکی، نسبت به ارسال‌سفارش‌ها تا مهلت تعیین شده از طریق سامانه بازار بین‌بانکی (تابا) اقدام کنند.   بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند در روزهای شنبه تا چهارشنبه از اعتبارگیری قاعده‌مند (دریافت اعتبار با وثیقه از بانک مرکزی مطابق با ضوابط تعیین شده) مشروط به در اختیار داشتن اوراق مالی اسلامی دولتی و در قالب توافق بازخرید با نرخ سقف دالان نرخ سود (۲۴ درصد) استفاده کنند.   برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • حراج شمش طلا در مرکز مبادله توانسته به قیمت بازار آزاد کمک کند؟
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • یک پیش‌بینی تکان‌دهنده از وضعیت تورم در ایران
  • پیش‌بینی جدید کیهان از نرخ ارز در بازار
  • یک پیش‌بینی تکان‌دهنده از وضعیت تورم در ایران / ارزش پول ملی در ۴ دهه چقدر کاهش یافت؟
  • اشتباه در راهبرد بانک مرکزی؛ رئیس کل بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسد | رابطه زایش تورم و نرخ دلار چگونه است؟
  • قالیباف: تا هفته آینده گزارش جمع‌بندی موضوع ارز را به صحن می‌آوریم
  • ادعا و هشداری تازه؛ التهابات در بازار ارز بیشتر خواهد شد؟
  • بدری نماینده مجلس: وضعیت بازار ارز کاملا آشفته است
  • اگر با سیاست بانک مرکزی پیش برویم التهابات بازار ارز بیشتر خواهد شد