Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد نیروهای دریایی لیبی وابسته به "ارتش ملی لیبی" اعلام کرد، دستوراتی مبنی بر غرق کردن هر کشتی ترکیه‌ای که نزدیک سواحل لیبی شود، دریافت کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، فرج المهدوی، رئیس ستاد نیروهای دریایی لیبی وابسته به نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به رهبری خلیفه حفتر، ضمن انتقاد از توافق دریایی میان آنکارا و دولت وفاق ملی لیبی، خاطرنشان کرد: دستوراتی مبنی بر غرق کردن هر کشتی ترکیه‌ای که به سواحل لیبی نزدیک شود، دریافت کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ستاد نیروهای دریایی لیبی پیشتر در صفحه کاربری خود در فیسبوک به زیان یونانی نوشته بود: ما طرابلس را آزاد خواهیم کرد و رویای ترکیه را نقش بر آب خواهیم کرد.

 وی این سخنان را پس از آن مطرح کرد که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه از آمادگی کشورش برای اعزام نیروهای نظامی خود به لیبی خبر داد.

ترکیه و دولت وفاق ملی لیبی اخیرا در مورد حریم دریایی خود در دریای مدیترانه توافقی امضا کردند.

دولت ترکیه از امضای این توافق و قرارداد دیگری درباره توسعه همکاری‌های امنیتی و نظامی بین دو کشور خبر داد، اما درباره جزئیات توافق و محل دقیق مرزهای دریایی دو کشور اطلاعاتی ارائه نکرد.

مصر، یونان و قبرس نیز با صدور بیانیه مشترکی توافق ترکیه و دولت وفاق ملی لیبی در مورد حریم دریایی خود در دریای مدیترانه را "بی‌اثر" خواندند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خلیفه حفتر تركيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۰۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسافران از ورود به سواحل شمالی کشور پرهیز کنند

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران از صدور هشدار سطح نارنجی به ویژه در نواحی ساحلی و شمالی کشور خبر داد و گفت: طی دو روز آینده  شاهد افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا در شهرهای شمالی و سواحل آن‌ها خواهیم بود‌.

به گفته وی افزایش بیشینه سرعت وزش باد در محدوده ۲۴ تا ۳۶ نات (گاهی بیش از ۴۰ نات) و افزایش بیشینه ارتفاع امواج تا ۱/۷ متر در سواحل و بیش از ۲ متر در فراسواحل را شاهد خواهيم بود.

ضیائیان گفت: در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان، مازندران و گلستان، در دریای خزر شاهد افزایش ارتفاع موج خواهیم بود.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: خطر غرق شدن شناگرها، آسیب به قفس‌ها و احتمال پاره شدن تور‌های صیادی، احتمال خسارت به قایق و شناور‌های کوچک، آسیب به شناور‌های سبک و اختلال در فعالیت‌های ساحلی و فراساحل و احتمال خسارت به تاسیسات دریایی را شاهد بودیم.

وی افزود: با توجه به افزایش ارتفاع موج به مسافران توصیه می شود  از فعالیت‌های شیلاتی و تفریحی، تردد شناور‌های سبک، ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر و انجام تمامی فعالیت‌های دریایی پرهیز شود.

او گفت: مسافران طی این  دو روز آینده باتوجه به افزایش ارتفاع موج مسافران از ترددهای دریایی پرهیز کنند. 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • تاکید استاندار مازندران به اقتصاد دریا با رونق صنعت گردشگری
  • آرامش امواج خزری در سواحل مازندران
  • ارتفاع ۲.۵ متری موج خلیج فارس در سواحل استان بوشهر
  • تداوم ناپایداری‌های دریایی در هرمزگان
  • بایدن: نشانه ای از عمدی بودن فرو ریختن پل شهر بالتیمور وجود ندارد
  • بایدن: نشانه‌ای از عمدی بودن فرو ریختن پل در بالتیمور وجود ندارد
  • در سواحل جنوبی شنا نکنید / احتمال اختلال در ترددهای دریایی وجود دارد
  • فعالیت ۱۵۹ لنج و قایق در طرح‌های گردشگری دریایی بوشهر
  • ناپایداری شدید دریایی در هرمزگان/احتلال در ترددهای دریایی
  • مسافران از ورود به سواحل شمالی کشور پرهیز کنند