Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-28@14:51:05 GMT

سالم‌ترین روغن‌ها برای کاهش درد آرتروز

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۱۰۴۳

سالم‌ترین روغن‌ها برای کاهش درد آرتروز

آرتریت یک فرایند التهابی است و با توجه به این که روغن‌های سالم غنی از اسید‌های چرب امگا ۳ هستند، می‌توانند فرایند‌های التهابی و در نتیجه درد‌های ناشی از آن‌ها را در بدن کاهش دهند.

روغن زیتون: روغن زیتون حرارت دیده نشده، یک منبع عالی از پلی فنول‌ها برای مبارزه با التهاب است و آنتی اکسیدان‌های موجود در آن به حفظ سلامت قلب کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
از آنجا که هر یک قاشق غذاخوری روغن، ۱۱۹ کالری دارد، در مصرف آن دقت کنید. مصرف روزانه روغن زیتون و افزودن آن به سالاد، نان یا سبزیجات برای فرد مبتلا به آرتریت مفید است.

روغن آووکادو: سرشار از اسید‌های چرب اشباع نشده برای کاهش نشانگر‌های التهاب در خون از جمله سطح پروتئین واکنشی سی است. سطح پروتئین واکنشی سی در افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید به شدت افزایش می‌یابد و آنهم در زمان شعله ور شدن علائم. روغن آووکادو مانند روغن زیتون دارای خواص قدرتمند آنتی اکسیدانی است.

روغن کانولا: بعد از روغن زیتون، روغن کانولا، سالم‌ترین روغن در میان چربی‌ها برای مبارزه با التهاب در برخی از انواع آرتریت است. این روغن در برابر نور مقاوم است و تغییرات پراکسیدی آن در مقایسه با روغن‌های دیگر تقریبا صفر است.

روغن گردو: گردو سرشار از اسید‌های چرب امگا ۳ شناخته شده با نام اسید آلفالینولنیک است. خواص گردو و روغن گردوی تصفیه نشده مشابه است و هردو به کاهش درد‌های ناشی از التهاب کمک می‌کنند و التهاب مفاصل را کاهش می‌دهند. آنتی اکسیدان‌های موجود در روغن گردو منجر به مبارزه با رادیکال‌های آزاد و جلوگیری از آسیب به سلول‌ها می‌شود.

روغن سبوس برنج: مصرف این روغن برای کاهش ورم مفاصل توصیه می‌شود و خواص آنتی اکسیدانی آن کمتر از روغن کانولا و روغن زیتون نیست. روغن سبوس برنج به توازن قند خون کمک می‌کند. علاوه بر آن که سرشار از مواد مفیدی مانند فسفر و سلنیوم است.

روغن ماهی: برای درمان عارضه التهاب مفصلی نیز مفید است. مصرف بلند مدت از این روغن مفید در کاهش و یا حتی پیشگیری از درد‌های ناشی از آرتریت تاثیر دارد. درمان آرتریت با روغن ماهی قطعا بلافاصله پس از مصرف نخواهد بود بلکه ممکن است چندین روز، هفته و یا حتی ماه طول بکشد تا نتایج مثبت آن بروز کند.


منبع:آوای سلامت

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آرتروز روغن زیتون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۱۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و معدوم سازی ۱۸۰ کیلوگرم روغن ضایعاتی در روداب

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مسوول بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: در بازدید تیم بازرسی دانشگاه متشکل از نماینده اداره بازرسی، نماینده معاونت درمان و مدیر گروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی از یک واحد امکنه حساس تهیه و توزیع مواد غذایی در شهر روداب مقدار قابل توجهی روغن ضایعاتی و مصرف شده از تهیه زولبیا توقیف و از چرخه مصرف انسانی معدوم شد.

کرابی افزود: واحد فوق الذکر به دلیل عدم رعایت موارد بهداشتی مشمول دریافت کارت نواقص بحرانی (کارت زرد) گردید.

دیگر خبرها

  • سقز چیست و چه خواصی دارد؟
  • چرا بجای درمان های گران قیمت از سقز استفاده نکنیم؟
  • محققان آمریکایی ثابت کردند این روغن باعث سلامت قلب و مغز ، مفاصل، چشم‌ها و سیستم ایمنی می شود
  • آیا تغذیه با التهاب مفاصل مرتبط است؟
  • چربی‌سوزی مؤثر با این ۵ ماده غذایی
  • آیا غذاهای سالم با التهاب مفاصل مرتبط است؟
  • استفاده مکرر از روغن سرخ کردنی روند آسیب مغزی را تسریع می کند
  • کشف و معدوم سازی ۱۸۰ کیلوگرم روغن ضایعاتی در روداب
  • تغذیه سالم در سفر‌های نوروزی
  • آیا روغن زیتون می‌تواند به کاهش وزن کمک کند؟