Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-03-28@06:39:04 GMT

"ویز" راه‌های برف‌روبی نشده را اعلام می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۱۰۷۳

'ویز' راه‌های برف‌روبی نشده را اعلام می‌کند

خرداد: این برنامه به تازگی نسخه‌های اندروید و iOS خود را با امکان گزارش جاده‌های برف روبی نشده به صورت زنده به روز کرده است.
برنامه مسیریاب "ویز" امکان جدیدی برای کاربران فراهم کرده است که رانندگان در طول استفاده از این برنامه در فصل زمستان در مسیرهای برف‌روبی نشده گیر نکنند.
به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، مسیریاب "ویز"(Waze) به تازگی نسخه‌های اندروید و iOS خود را با امکان گزارش جاده‌های برف روبی نشده به صورت زنده به روز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین کاربران از این پس خواهند دانست که آیا بارش برف طی شب گذشته منجر به بسته شدن برخی از راه‌های سفر شما شده است یا خیر.
این ویژگی توسط یک گروه و با همکاری سازمان حمل و نقل ویرجینیا به عنوان بخشی از نوآوری "ویز" فراهم شده است.
این ویژگی نه تنها به کاربران در صرفه جویی در وقت و ایمن ماندن کمک می‌کند، بلکه می‌تواند به مسئولین شهرداری کمک کند تا بدانند کدام راه‌ها را برف بسته است و بتوانند مسیرهای برفی را به خوبی پاک کنند و قسمت‌هایی از شهر را که مراقبت کافی دریافت نمی‌کنند، مشخص کنند.

برچسب ها: ویز

منبع: خرداد

کلیدواژه: ویز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۱۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برف روبی ۸۵ کیلومتر از جاده‌های کوهستانی مهاباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رحمت نویدنیا افزود: با تقویت سامانه بارشی، بارش برف در مهاباد از بامداد امروز شروع شد و عوامل راهداری مشغول برفروبی و نمک‌پاشی مسیرهای بین شهری و روستایی انی شهرستان هستند.

وی اضافه کرد: عوامل راهداری ۶۰ کیلومتر در مسیر مهاباد - سردشت در گردنه های «زمزیران» و «جواله ‌ره‌شان» و ۲۵ کیلومتر در مسیر جاده برهان (مهاباد- بوکان) را برفروبی کردند و هم اکنون برفروبی مسیرهای روستایی افان و و گردنه «خوله‌پوله» آغاز شده است.

رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: هم اکنون ارتفاع برف در گردنه «زمزیران» به ۲۰ سانتی‌متر رسیده است اما با تلاش عوامل راهداری تردد در این مسیر هم جریان دارد.

وی اظهار کرد: با توجه به تداوم بارش برف و کاهش دما در محورهای مواصلاتی به‌ویژه در گردنه‌ها، رانندگان از تردد غیرضروری در این محورها خودداری و در صورت لزوم نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان حاصل و سپس اقدام به حرکت کنند.

وی از مسافرانی که این شهرستان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند، خواست قبل از سفر، از وضعیت جاده‌ها با شماره‌ تلفن گویای ۱۴۱ و یا شماره ثابت ۴۲۴۲۲۵۵۹ آگاهی پیدا کنند.

نویدنیا گفت: هم‌اکنون علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهدارخانه در روستاهای کیتکه (گردنه جواله ره شان)، کله گاوی (گردنه زمزیران) و گردنه قره بلاغ (مسیر مهاباد - بوکان) فعال است و راهدارخانه دارلک (مسیر مهاباد به ارومیه) نیز در روزهای آینده فعال خواهد شد.

وی اضافه کرد: هم اکنون برای اجرای طرح زمستانی راهداری ۵۲ نفر راهدار و ۲۶ دستگاه خودرو سبک و سنگین در راهدارخانه های این شهرستان مستقر شده و پنج تُن نمک و ماسه نیز برای این فصل انباشت شده است.

 

دیگر خبرها

  • استفاده رایگان از تلگرام پولی به کابوس تبدیل شد
  • برف‌روبی ۱۶۰۰ کیلومتر از راه های استان مرکزی
  • عملیات برف روبی و نمک پاشی محور قدیم طالقان
  • «امیر خلوت» صدا و سیما را به آتش کشید؛ رپ‌خوانی امیر خلوت در برنامه «به وقت بهار» + ویدئو
  • برف روبی ۸۵ کیلومتر از جاده‌های کوهستانی مهاباد
  • تمام راه‌های اصلی شهرستان سردشت و میرآباد با وجود بارش برف باز است
  • ۸۵ کیلومتر از جاده‌های کوهستانی مهاباد برف‌روبی شد
  • برف‌روبی گردنه «هیراب» در بروجرد
  • باز بودن تمام راه‌های اصلی شهرستان‌های سردشت و میرآباد با وجود بارش برف
  • هوش مصنوعی Sora اواخر ۲۰۲۴ دردسترس عموم کاربران قرار می‌گیرد