Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@04:59:37 GMT

هنرمندان میراث زنده مملکت هستند

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۱۰۷۷

هنرمندان میراث زنده مملکت هستند

بیماری چند سالی است که گریبانگر استاد پنجه طلایی قلمزنی اصفهان شده است و به قول خودش چهارسین هفت سین (سرطان و سکته و...) را باهم دارد اما هنوز هم لبخند از لبانش محو نمی شود و می گوید: اینها که چیزی نیست.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، استاد علی ظریفی اصفهانی را نه تنها از آثارش بلکه با سخنانش نیز می توان شناخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنانی که رنگ و بوی شناخت یک هنرمند از خداوند را دارد.

مراسم رونمایی از کتاب «رهایی» زندگی و آثار استاد علی ظریفی اصفهانی و تمبر یادبود وی، صبح امروز _چهارشنبه ۲۰ آذر ماه_ با حضور این هنرمند در عمارت سعدی برگزار شد. در این مراسم مهدی احمدی فر رئیس حوزه هنری استان اصفهان گفت: قصد داشتیم این مراسم را با بازگشایی کارگاه استاد ظریفی در موزه خط برگزار کنیم اما با توجه به شرایط استاد، اکنون به صورت یک مراسم صمیمانه با حضور دوستان و هنرمندان برگزار کردیم.

در این مراسم استاد علی ظریفی گفت: من راجع به هنر حرفی ندارم بزنم، هنر همیشه در همسایگی ما بوده است، من همسایه شیخ بهایی، علامه مجلسی، ابواسحاق و.... بوده ام و همیشه این سخن استادم که می گفت میوه تا رسید از درخت می افتد و هنرمند هروقت افتاده شد می رسد آویزه گوشم بوده است و ۸۵ سال این سخن سرلوحه کارهای من است.

این هنرمند پیشکسوت قلمزنی افزود: هنرمندان میراث زنده این مملکت هستند و باید برای این میراث کاری کرد و من درس نخوانده ام اما سواد(زبان هنری اشیاء را می فهمم) دارم.

وی تصریح کرد: پیشنهاد می کنم در دانشگاه های هنر کشور کلاسی تاسیس شود و هفته ای دو روز دانشجویانی که تحصیلات خود را تکمیل کرده اند بیایند و از حضور اساتیدی که هشتاد سال دارند استفاده کنند تا تجربیاتشان از هشتاد سالگی شکل بگیرد.

در ادامه این مراسم محمدرضا رهبری نویسنده کتاب «رهایی» گفت: برای من که چند سال در خدمت استاد برای نگارش این کتاب بودم افتخاری است که از ایشان آموختم و زیست هنری در مورد این هنرمند مصداق کامل دارد، شاید نشد که همه آنچه که باید گفت را در این کتاب بیاوریم اما کمتر کتابی در مورد هنرمندان قلمزن و تحلیل آثار آنان وجود دارد و در این کتاب سعی شده است که تحلیل هدفمند باشد.

وی افزود: آنچه در این کتاب سخت بود گردآوری عکس ها و آثار قدیمی و همچنین آثاری بود که در دست مجموعه داران خصوصی بود.

رهبری خاطرنشان کرد: این مجموعه حاصل یک حرکت جمعی است و از تمامی دوستان که در تهیه این کتاب ما را یاری کردند تشکر می کنم به ویژه خانم دکتر شکیبا شریفیان.

در پایان این نشست و بیان خاطرات دوستان استاد علی ظریفی از این هنرمند برجسته، از کتاب «رهایی» و تمبریادبود و عکس ایشان رونمایی شد.

گفتنی است، کتاب «رهایی» به زندگی و آثار استاد علی ظریفی اصفهانی می پردازد که توسط حوزه هنری استان اصفهان به چاپ رسیده است.

کد خبر 400695

منبع: ایمنا

کلیدواژه: قلمزنی هنرمندان حوزه هنری استان اصفهان حوزه هنری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۱۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به توسعه زیرساخت‌های فرهنگی-هنری در شورای ششم کرج

به گزارش جام جم آنلاین البرز،علیرضا رحیمی محمودآبادی نایب رئیس کمیسیون تلفیق به همراه حجت الاسلام علیرضا سعیدی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج و همچنین معاونت فنی و عمرانی شهرداری کرج از پروژه‌های پلاتو، استاد شهریار و مصلی بزرگ امام خمینی (ره) کرج بازدید کرد.

علیرضا رحیمی توجه به ساخت و توسعه زیرساخت‌های اماکن فرهنگی و هنری را از جمله اقدامات شورای ششم برشمرد و اظهار داشت: احداث گالری، پلاتو، تکمیل و توسعه ساختمان استاد شهریار و همچنین تکمیل فرهنگسرای غدیر از پروژه‌هایی است که به توسعه زیرساخت‌ها و افزایش سرانه فرهنگی و اجتماعی کمک می‌کند که می‌توان به آن پرداخت.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی در حاشیه بازدید از پروژه ساخت پلاتو گفت: عملیات احداث این ساختمان در بوستان خانواده با پیشرفت ۷۰% در حال اجراست که امیدواریم در مردادماه سال جاری به بهره برداری برسد و تقدیم هنرمندان عزیز و علاقمندان به اجرای هنر‌های نمایشی شود.

رحیمی از تکمیل شبستان مصلی امام خمینی (ره) و ساختمان فرهنگی استاد شهریار در جهت افزایش سرانه و زیرساخت‌های فرهنگی شهر یاد کرد و گفت: ساختمان استاد شهریار با مساحت یک هزار و ۸۰۰ متر مربع در چهار طبقه تا پایان سال جاری تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

وی همچنین با یادآوری این موضوع که تمرکز اصلی پروژه ساخت مصلی بزرگ امام خمینی (ره) بر روی شبستان آن است، گفت: فاز اول این پروژه با مساحت حدود ۷ هزار متر مربع که مسقف شده و زیرساخت‌های دیگر آن نیز در حال انجام می‌باشد به زودی تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

دیگر خبرها

  • چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی خوزستان انتخاب می‌شود
  • نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» برگزار می‌شود
  • فیلمی با موضوع امام رضا در راه جشنواره فجر
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شاعر معاصر زنده یاد استاد علی نظمی تبریزی
  • توجه به توسعه زیرساخت‌های فرهنگی-هنری در شورای ششم کرج
  • همایش فصلی اوج هنر برگزار شد
  • درگذشت استاد کاظم نجفی هنرمند پیشکسوت صنایع‌دستی
  • درگذشت پیشکسوت صنعت چلنگری 
  • درگذشت هنرمند پیشکسوت صنایع دستی مازندران
  • دهمین آیین تک چراغ در مراسم میثاق با هنرمندان در مشهد برگزار شد