Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-23@22:19:49 GMT

دستگیری مردی که با لباس پلیس میلیونر شد

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۱۱۷۹

ساعت24-مردی که در پوشش سرگرد پلیس راهنمایی و رانندگی اقدام به اخاذی بیش از یک میلیارد ریال از شهروندان کرده بود، دستگیر شد.

 در تاریخ 24 شهریورماه امسال ماموران دژبان ناجا در یکی از خیابان های جنوب تهران متوجه فردی که لباس کارکنان پلیس راهور را با درجه سرگردی بر تن کرده بود، شده و رفتار این فرد را تحت نظر قرارداده و متوجه شدند که این فرد در حال جریمه کردن خودروی شهروندان است اما جریمه را نقدا دریافت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا نیز به این فرد نزدیک شده و مدارک شناسایی‌اش را درخواست کردند.

با نزدیک شدن ماموران به این فرد، مشاهده شد که لباس او با لباس فرم کارکنان پلیس راهور نیز تفاوت داشته و یک پیراهن مردانه سفید است. پس از تقاضای مدارک نیز این فرد اعلام کرد که مدارکش را به همراه نداشته که در همین راستا او دستگیر شد، اما در حین انتقال به کلانتری فرار کرد، اما خودروی این فرد توقیف شده و به  کلانتری 179 خلیج تحویل و پس از تشکیل پرونده برای شناسایی به پلیس آگاهی ارجاع شد.


در ادامه در بازرسی از خودروی متهم تعداد زیادی گواهینامه افراد مختلف کشف و با دعوت از آنان مشخص شد که این رانندگان وجوه مختلفی را به متهم پرداخت کرده اند تا کار آن‌ها را در راهور انجام دهد. کارآگاهان هویت این فرد به نام  «سعید» را شناسایی کردند و در تحقیقات پلیسی مشخص شد که متهم پیش از این نیز با به جرم‌های سرقت مسلحانه، غصب عناوین و کلاهبرداری دستگیر شده است.

 با هماهنگی های قضائی تیمی از کارآگاهان اداره پنجم به مخفیگاه وی اعزام شدند و او را دستگیر کردند. متهم در همان بدو ورود به پلیس آگاهی به جرم خود اعتراف کرد و مدعی شد که در تهران و قم با پوشش افسر راهور تردد می‌کرده و خود را رئیس ستاد ترخیص، کارشناس ایران خودرو از راهور یا سرگرد شاغل در پلیس راهور معرفی میکرده و به بهانه‌هایی از جمله فروش خودروی سهمیه‌ای، استخدام در ستاد ترخیص، کم کردن جریمه و اخذ گواهینامه و جواز ساخت منزل و ... از مردم مبالغ زیادی پول دریافت می‌کرده است.

متهم در ادامه اظهاراتش نیز گفت با وجود داشتن همسر و سه فرزند، چند ماه پیش تحت عنوان سرگرد راهور با خانم جوانی ازدواج کرده و وی و خانواده اش را فریب داده و از باجناق، خواهر همسر و همسایه‌ها و هر فردی که احساس ‌می‌کرده می‌شود با کلاهبرداری مبالغی پول از او گرفت پول دریافت می‌کرده است.


در پایان مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی با تایید این خبر اعلام کرد که تا کنون 10 تن از شاکیان به پلیس آگاهی دعوت و در مواجهه حضوری متهم را شناسایی کرده اند. همچنین متهم از مال باختگان بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال اخاذی کرده است و با دستور بازپرس شعبه 7دادسرای ناحیه 34 روانه زندان شده است.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۱۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری کلاهبردار اینترنتی در بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  سرهنگ موسی بهاری گفت: در پی وصول خبری مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان به بهانه وام ازدواج، موضوع شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار تیم ویژه مبارزه با جرایم سایبری انتظامی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با پایش صفحات مجازی و رصد اقدامات مجرمانه، موفق  به شناسایی متهم شده و با هماهنگی قضایی وی را دستگیر نمایند.

فرمانده انتظامی بوکان با اشاره به معرفی متهم به مرجع قضایی ، تاکید کرد: شهروندانی که به این شیوه مورد کلاهبرداری واقع شده اند می توانند جهت اعلام شکایت و تشکیل پرونده به پلیس فتای انتظامی بوکان مراجعه نمایند.

 

دیگر خبرها

  • دستگیری دزدان جادوگر با شلیک گلوله!
  • دستگیری سه سارق به عنف در شهرستان اهر
  • دستگیری سارقان به عنف در اهر
  • دستگیری قاتل فراری در شوش
  • متهم به قتل در دادگاه: پشیمان نیستم
  • دستگیری سارق حرفه‌ای خودرو در بزرگراه بعثت
  • زندان، عاقبت قدرت نمایی با اسلحه
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در بوکان
  • اغفال دختر بالاشهری توسط مرد الکلی | فرار دختر ۱۸ ساله با مردی که می‌خواست او را به خارج ببرد
  • قتل در تهران، دستگیری در قشم