Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی طالبی روز چهارشنبه در جلسه هم اندیشی دهیاران پیرامون حفظ اعتماد عمومی و افزایش سرمایه اجتماعی که در سالن همایش های استانداری تهران برگزار شد، افزود: دهیاران علاوه بر عنوان کردن مطالبات روستاییان باید تولید و خودکفایی آنها را نیز حفظ کنند.

وی با بیان اینکه اگر روستاها خودکفا نباشند مولد بودن خود را از دست می‌دهند تصریح کرد: در سال‌های اخیر اقداماتی در راستای خودکفایی روستاها انجام شده تا از مهاجرت و حاشیه نشینی آنها جلوگیری و مهاجرت معکوس شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طالبی گفت: باید با برنامه‌ریزی و ایجاد زیرساخت‌های لازم نظیر خدمات عمومی، ایجاد شغل و ... با نگاه به آمایش سرزمینی و استفاده از ظرفیت روستاها نظیر سرانه تبدیلی و برندسازی (ویژه سازی) در محصول‌های روستاییان از مهاجرت آنها جلوگیری شود.

 رئیس مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور افزود: باید منابع انسانی، مالی و کارآمد در روستاها در کنار هم قرار گیرد و از مزیت‌ روستاها نظیر محیط زیست سالم، دسترسی آسان به مواد اولیه و تبدیل آن به صنعت برای خودکفایی روستا استفاده کرد.

طالبی گفت: اگر منابع مالی در  بودجه پایدار  و منسجم باشد دهیاران به منابع غیرقانونی متوسل نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه در پروژه های عمرانی، مهندس ناظر و پلیس ساختمان مشخص است، افزود: ٢١ هزار پرونده عمرانی در کشور بررسی شده که هزار و ۶٧۵ ساختمان آن قلع و قم و هزار پرونده جریمه شده است. 

رئیس مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور افزود: جایگاه دهیاران در توسعه روستاها و فعالیت‌های اقتصادی، بهینه‌سازی و سرمایه اجتماعی تاثیر مستقیم دارد، تاکید کرد:  استاندار تهران توجه ویژه‌ای به دهیاری‌ها و بخشداری ها دارد چراکه منابع انسانی در  روستاها در کنار یکدیگر می‌توانند تحولات زیادی را ایجاد کنند.

طالبی با بیان اینکه توسعه در روستاها منجر به توسعه شهر می‌شود، افزود: نگاه صنعتی به کشاورزی، دامپروری و بسته‌بندی محصولات در روستاها منجر به بازگشت روستائیان به روستاها می‌شود. 

وی ادامه داد: به زودی نظارت بر بودجه‌ریزی و حسابرسی در دهیاری‌ها و شهرداری‌ها مکانیزه می‌شود. 

برچسب‌ها استانداری تهران انوشیروان محسنی بندپی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری تهران انوشیروان محسنی بندپی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور استانداری تهران انوشیروان محسنی بندپی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۱۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأسیس شرکت پروژه راهکاری برای تحقق جهش تولید

زینلی کارآفرین و مدیرعامل شرکت کویر تایر خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: پیشنهاد تأسیس کارخانه کویر تایر در سال ۶۷ از همفکری در یک دوره قرآن شروع شد و در سال ۶۷ با تأسیس این کارخانه با هدف اشتغال زایی موافقت شد و امروزه در تمامی حوزه‌های مختلف صنعت در کشور رتبه اول را داریم به طوری که در سال ۱۴۰۱، ۱۶۱ میلیارد تومان سود و پارسال ۸۱۶ میلیارد تومان سود کردیم که این پول خرج توسعه استان می‌شود.

او افزود: منابع مالی دولت سرشار نیست و با این حرکت کند مملکت به رشد کامل و افقی که در انتظار داریم نمی‌رسد بنابراین باید جهشی داشته باشیم و یک میانبر برای توسعه پیدا کنیم که راهکار آن این است که مردم را از طریق تأسیس شرکت پروژه و روی آوردن به بورس پای کار بیاوریم.

زینلی بیان کرد: اگر تأسیس شرکت پروژه مبتنی بر مزیت‌های نسبی هر منطقه را برای مردم معنا و تفسیر کنیم می‌تواند راهکار بزرگ و موثری برای تحقق جهش تولید در حوزه‌های مختلف باشد، زیرا هرجا که مردم پای کار بیایند سعه بیشتر و سریع‌تر می‌شود.

کارآفرین و مدیرعامل شرکت کویر تایر خراسان جنوبی ادامه داد: نقدینگی در کشور وجود دارد و باید در مسیر بورس هدایت شود و بورس امین منابع مالی مردم خواهد بود؛ این اطمینان را می‌دهیم که نظارت‌های سختگیرانه در این قضیه وجود دارد و جایگزین مردم در حوزه نظارت بر منابع مالی آنها است.

او عنوان کرد: همچنین باید ساز و کاری تعریف شود تا از ظرفیت صنوف، اتحادیه‌ها و انجمن‌های صنفی که متشکل از مردم هستند استفاده درست در جهت توسعه و اشنغالزایی جدید شود تا با جمع آوری منابع اندک به کار‌های بزرگ در زمینه اقتصادی و توسعه استان و کشور برسیم.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • رادان: : با توسعه هوشمندسازی طرح‌های پلیس قطعاً میزان امنیت افزایش خواهد یافت
  • کتاب اولویت های پیشنهادی مجلس دوازدهم منتشر شد
  • چرا طرح طبقه‌ بندی در شرکت واحد اجرا نمی‌ شود؟
  • تأسیس شرکت پروژه راهکاری برای تحقق جهش تولید
  • چشم انداز روشن توسعه برق روستایی کردستان/ اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان در سال ۱۴۰۳
  • ضرورت تجهیز دهیاری‌های دره‌شهر به تجهیزات اطفای حریق
  • ضرورت تغییر دیدگاه به بودجه بنیاد ملی نخبگان/ برنامه‌هایی برای نخبه‌های حوزوی داریم
  • دیدار معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با کارکنان راه و شهرسازی استان هرمزگان
  • جهش تولیدات کشاورزی همدان از مسیر مولدسازی روستاها می‌گذرد
  • زوایای هوشمندسازی انرژی در برنامه هفتم توسعه