Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@06:38:09 GMT

انتصابات بر اساس شایستگی باشد

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۱۳۵۴

انتصابات بر اساس شایستگی باشد

به گزارش خبرنگار مهر، ناهید مسلمی ظهر چهارشنبه در شورای عالی مهارت استان کرمان بیان داشت: معتقدم انتصابات در کشور باید بر اساس شایستگی باشد نه جنسیت؛ ما زنان توانمندی‌های بسیاری داریم لذا ما خانم ها باید این نگاه را حذف کنیم و تغییر نگرش به نگاه جنسیتی داشته باشیم.

معاون پژوهشی سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: اگر به تجربیات جهانی توجه کنیم مشاهده خواهیم کرد بعد از جنگ جهانی دوم برخی کشورها موفق شدند از خاکستر جنگ ققنوس وار سربلند بیرون بیایند و اکنون ما از آنها به عنوان کشورهای پیشرفته در عرصه رشد اقتصادی، توسعه و اشتغال نام می بریم همچنین کشورهایی هستند که در برنامه های توسعه‌ای خود از المان های حرفه، فرد و حرفه گرایی استفاده کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

مسلمی تصریح کرد: این کشورها در برنامه ریزی و سیاستگذاری خودشان تغییرات و رویکردها را اجرا کرده‌اند و به جای حاکمیت به حکمرانی پرداخته‌اند.  

وی گفت: اگر از حاکمیت دولت در بخش آموزش‌های حرفه‌ای فاصله بگیریم و به جای حاکمیت به بحث حکمرانی بپردازیم شاهد حل بسیاری از مشکلات خواهیم بود.

معاون پژوهش سازمان فنی و حرفه ای کشور بیان داشت: در بحث حکمرانی محور اصلی هم افزایی ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی تمامی دستگاه ها است و اگر آموزش‌های مهارتی بخواهد از مسئله حاکمیت فاصله بگیرد و به حکمرانی بپردازد نیازمند جلب مشارکت همه ذی نفعان آموزشی و شرکای اجتماعی خودش است. 

مسلمی تصریح کرد: اگر بتوانیم جلب مشارکت داشته باشیم و  از همه ظرفیت‌های آموزشی دستگاه ها  استفاده کنیم لازم نیست بگوییم ما نمی توانیم کارآموزی در موقعیت واقعی کار داشته باشیم زیرا انها خودشان به کمک ما می‌آیند و دستگاه‌ها بخشی از آموزش‌های مهارتی خواهند شد. 

وی عنوان کرد: نظام جامع آموزش تربیت فنی و حرفه ای به تازگی تصویب شده و کارگروه های مختلفی دارد و یکی از این کارگروه ها  صلاحیت حرفه است. 

مسلمی گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای رویکرد و برنامه‌های درسی خودش را به سمت صلاحیت حرفه‌ای برده و با تغییر رویکرد اساسی در حوزه استانداردها و برنامه ریزی درسی در آینده این تغییر و تحولات خواهیم بود. 

معاون پژوهش سازمان فنی و حرفه ای کشور گفت: همه مشاغل و حرفه ها در سطح جامعه را در هشت مورد سطح بندی می‌کنیم فارغ از اینکه مجری آموزش چه کسی خواهد بود.

کد خبر 4795364

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان فنی و حرفه ای کشور مهارت آموزی فنی حرفه ای انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان قزوین تعطیلی مدارس بارش برف ثبت نام کاندیداها یاسوج بیرجند شهرکرد خطبه های نماز جمعه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۱۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر بیست و دومین جشنواره ملی رسانه‌های ایران منصوب شد

به‌گزارش قدس آنلاین، فرشاد مهدی‌پور در حکم مهدی عرفاتی آورده است: «نظر به تعهد و تجربه ارزشمند جناب‌عالی در عرصه رسانه، به‌عنوان دبیر بیست و دومین جشنواره ملی رسانه‌های ایران منصوب می‌شوید».

معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات در این حکم تصریح کرده است: «امید است با استعانت از خداوند متعال و با بهره‌مندی از نظرات استادان و کارشناسان مجرب حوزه رسانه و علوم ارتباطات و ایجاد ساز و کار مناسب در دبیرخانه این جشنواره برای گردآوری، داوری و انتخاب آثار برگزیده با رویکرد حرفه‌ای و کارشناسی بر اساس ماده (2) قانون مطبوعات و تقویت مرجعیت رسانه‌های کشور و نقش‌آفرینی و حضور موثر آن‌ها در مواجهه با جنگ شناختی و ترکیبی علیه جمهوری اسلامی ایران موفق و موید باشید».

بر اساس این گزارش، مهدی عرفاتی با بیش از ۲۰ سال فعالیت حرفه‌ای رسانه‌ای، سال گذشته نیز دبیری بیست و یکمین جشنواره رسانه‌های ایران را بر عهده داشته است.

دیگر خبرها

  • نخبگان مهارتی استان اردبیل تسهیلات کم‌بهره دریافت می‌کنند
  • پژوهش ستون مستندسازی رادیویی است/ برنامه‌ساز حرفه‌ای آموزش ببیند
  • مهلت ثبت‌نام آزمون سنجش شایستگی‌های فنی‌‌وحرفه‌ای‌ها تا نهم اردیبهشت
  • مهلت ثبت‌نام آزمون سنجش شایستگی‌های فنی‌ وحرفه‌ای‌ها تا نهم اردیبهشت
  • برگزاری مرحله دوم آزمون سنجش شایستگی های حرفه ای هنرجویان در شاخه تحصیلی فنی و حرفه‌ای
  • مسلمی نائینی: ارائه آموزش‌های تخصصی، مهارتی و دانش‌بنیان توسط جهاددانشگاهی
  • پیش بینی ۴۰ درصدی آموزش مهارتی بر اساس برنامه هفتم
  • برنامه وزارت علوم برای توسعه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • خسرویان: جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود
  • دبیر بیست و دومین جشنواره ملی رسانه‌های ایران منصوب شد