Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@16:41:02 GMT

جمع آوری ۲۷۰ میلیارد ریال زکات در استان اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۱۵۵۲

جمع آوری ۲۷۰ میلیارد ریال زکات در استان اصفهان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامحسین رنجبر ظهر چهارشنبه درجلسه شورای زکات شهرستان اردستان اظهار داشت: زکات می تواند گره گشای مردم گرفتار باشد و حتی بعضی از مفسرین خمس را یکی از زیر مجموعه های زکات می دانند و وقتی در قرآن اشاره به زکات می کند شامل خمس هم می شود.

وی افزود: در روایات اشاره شده که اگر افراد زکات دهند دیگر فقیر نیازمند محتاجی پیدا نمی شود، بر این اساس اگر مردم اردستان زکات جو و گندم خودشان را فقط پرداخت کنند دیگر فقیری نخواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره زکات استان اصفهان با توجه وضعیت مردم که از وضعیت خاصی برخوردار هستند، گفت: سفره فقرا به شدت کوچکتر شده و در این جریان های اقتصادی آن کس که به شدت ضربه می بیند افراد فقیر هستند که فقط با یارانه زندگی می کنند و با حقوق ناچیز کمیته امداد گذران  زندگی دارند.

وی ابراز داشت: اگر با یک حرکت انقلابی گرفتن موضوع زکات از همه اقشار شروع شود سهم سبد نیازمندان کمی ارتقاء پیدا می کند.

حجت الاسلام رنجبر بیان داشت: طبق برنامه پیش بینی شده اداره زکات استان اصفهان باید در سال ۹۸ مبلغ ۲۷۰ میلیارد ریال زکات جمع آوری می کرد که با توجه به اینکه تا پایان سال فرصت مناسبی وجود دارد توانسته ایم ۱۰۰ درصد این موضوع را محقق کنیم و پیش بینی می شود این آمار تا پایان سال به ۳۰۰ میلیارد ریال افزایش پیدا کند.

کد خبر 4795255

منبع: مهر

کلیدواژه: زکات اصفهان انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان قزوین تعطیلی مدارس بارش برف ثبت نام کاندیداها یاسوج بیرجند شهرکرد خطبه های نماز جمعه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۱۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندگی ۴۹ درصد مردم ایران روی فرونشست زمین

علی بیت‌الهی درباره مطالعات انجام‌شده برای شناسایی اینکه چه میزان جمعیتی از ایران که در پهنه فرونشستی سکونت دارد، اظهار داشت: «در این باره گزارشی تهیه کرده‌ام که در این گزارش نقشه‌های فرونشستی و سکونتگاه‌های جمعیتی شهری و روستایی را بررسی کردم و تطابق دادم، مطالعات نشان می‌دهد که متاسفانه محدوده‌های جمعیتی عمده و کلان کشور مانند تهران، مشهد، شیراز، کرمان و از همه مهم‌تر اصفهان و چند کلان شهر دیگر دقیقا در محدوده فرونشستی قرار دارند یا مجاورت و حاشیه زون‌های فرونشستی واقع شده‌اند.»

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: محاسبات انجام شده نشان می‌دهد که چیزی حدود ۴٩ درصد جمعیت کل ایران بر روی پهنه‌های فرونشستی یا مجاورت آن سکونت دارند.

رئیس بخش خطرپذیری مرکز تحقیقات راه و شهرسازی تاکید کرد: خصلت فرونشست زمین این است که هر روز ادامه دارد و استنباط می‌شود که اگر همین روال ادامه پیدا کند این زون‌های مجاورت فرونشست هم جزو پهنه‌های فرونشست خواهند شد و به این پهنه می‌پیوندند و وسعت فرونشست افزایش پیدا می‌کند.

بیت‌الهی افزود: مساحت زون‌های فرونشستی در کشور نسبت به ۵ سال گذشته حدود ٣ برابر افزایش پیدا کرده و رشد پهنه خصوصیت فرونشست است.

وی گفت: باید توجه داشت که این حجم جمعیت و ساخت و سازها، ساختمان‌ها و زیرساخت‌ها و شریان‌های حیاتی تحت تاثیر این موضوع هستند و کاهش این ریسک نگاه ویژه‌ای را می‌طلبد.

دیگر خبرها

  • پرداخت 20 میلیارد تومانی زکات فطره در هرمزگان
  • هرمزگانی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند
  • افزایش ۱۴ درصدی پرداخت زکات فطره در هرمزگان
  • پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها
  • زندگی ۴۹ درصد مردم ایران روی فرونشست زمین
  • پرداخت وام فرزند آوری ترفند کلاهبرداران سایبری
  • توزیع بیش از ۸ میلیارد ریال فطریه میان مددجویان بهزیستی البرز
  • امکانات نیروی انتظامی باید بهبود پیدا کند
  • برگزاری همایش تکریم و ترویج زکات در هویزه +فیلم
  • جمع‌آوری پسماندهای جزء ساختمانی در فازهای بعدی اپلیکیشن «اصپاک»