Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@08:18:31 GMT

آنفلو‌انزا در کردستان جان چند نفر را گرفت؟

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۱۵۵۵

آنفلو‌انزا در کردستان جان چند نفر را گرفت؟

متولیان دانشگاه علوم‌پزشکی استان با ارائه آمارهای متناقض از مرگ و میر بر اثر آنفلو‌انزا در کردستان، باعث استرس و افزایش نگرانی‌های مردم شده‌اند. ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، امسال هم همچون سال‌های گذشته بیماری آنفلوآنزا در نقاط مختلف کشور از جمله استان کردستان شیوع پیدا کرده و تاکنون تعدادی از هم‌استانی‌هایمان بر اثر مبتلا به این ویروس فوت کرده‌اند؛ در این بین علاوه‌بر شیوع این بیماری که باعث به صدا در آمدن زنگ خطری شده  آمارهای ضد و نقیض متولیان دانشگاه علوم‌پزشکی کردستان از تعداد مبتلایان و فوت‌شدگان به آنفولانزا باعث استرس و افزایش نگرانی‌های مردم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«ابراهیم قادری»، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در واکنش به انتشار برخی خبرها در فضای مجازی و برخی رسانه‌‌ها، افزایش آمار جان‌باختگان بیماران مبتلا به آنفلوآنزا از 9 نفر به 10 نفر را کاملاً تکذیب کرده و می‌گوید: نمی‌دانم این آمارها از کجا و از چه کسی گرفته‌ می‌شود.

به گفته وی، البته بیماری آنفلوآنزا در حالت طبیعی یک تا دو درصد فوت داشته و هم‌اکنون نیز فوت روزانه یک تا دو نفر مبتلایان به این ویروس در استان طبیعی است!

قادری در بخشی دیگر از سخنان خود با ابراز گله‌مندی از مسئولان آموزش و پرورش کردستان، مدعی بوده که «اگر آموزش و پرورش اجازه دهد و سر خود مدارس را تعطیل نکند، از شدت بیماری آنفلوآنزا کاسته شده اما هم‌اکنون تعطیلی نابهنگام مدارس باعث کاهش ایمنی گروهی جامعه و افزایش 40 درصدی آنفلوآنزا می‌شود.

مرگ 10 کردستانی بر اثر آنفلوآنزا تکذیب شدمدارس "کامیاران، موچش قروه و سریش‌آباد" در نوبت صبح و عصر فردا تعطیل شد

این اظهارات در حالی مطرح شده که همین صبح امروز پس از انتشار خبر تسنیم، «شهرام شریفی» مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در اظهاراتی متناقض آمار فوت 10 نفر از مبتلایان به بیماری آنفلوآنزا را تأیید کرده و اعلام کرده «تا آخر روز گذشته 227 نفر دارای علایم بیماری به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان مراجعه کرده که در نمونه‌گیری از 106 نفر از این افراد 52  نفر مثبت و در مجموع 10 نفر جان خود را از دست داده و بیشترین آمار افراد فوتی مربوط به شهرستان بیجار است».

البته باید یادآور شد؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان پیش‌تر به خبرنگار تسنیم گفت که «بیماری آنفولانزا خیلی عجیب و غریب نیست که حتماً اقدام عجیب و غریبی برای آن انجام دهیم! چراکه هرساله وجود داشته و اکنون نیز اقداماتی که لازم بوده، انجام و جای نگرانی نیست»؛ شب گذشته نیز وی در سیمای مرکز استان اعلام کرد که «بیماری آنفولانزا در کردستان تحت کنترل است، مردم نگران نباشند»!

حال سؤال از متولیان دانشگاه علوم پزشکی کردستان که در ارائه یک آمار صحیح «هماهنگی و انسجام» ندارند، چطور بیماری آنفولانزا را کنترل کرده که از نهم آذرماه تاکنون، روز به روز به آمار جان‌باختگان آنفولانزا در کردستان افزوده می‌شود؟!

خبرگزاری تسنیم استان کردستان آماده انعکاس نظرات متولیان دانشگاه علوم پزشکی در زمینه گزارش درج شده خواهد بود.

انتهای پیام/481/ش

R7848/P/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۱۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح توانمند سازی مردم شهر جغتای مقابل بیماری فشارخون

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، سعید مهرانپور مدیر عامل موسسه مردمی سازی سلامت دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در همایش هفته سلامت با بیان طبق آخرین  اطلاعات پویش ملی فشار خون که ۳۰ الی ۳۱ درصد مردم کشور به بیماری فشار خون مبتلاهستند گفت: با همکاری هیات علمی و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار و با مساعدت مجمع خیران سلامت شهرستان بحث اموزش و توانمندسازی ۱۲ هزاری نفر از مردم شهر جغتای از ۱۵ اردیبهشت سال جاری آغاز خواهدشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار هم در این همایش با اشاره  به توانمندسازی سواد سلامت مردم گفت: جریانی که در توانمندسازی اتفاق می‌افتد فرد و هر یک از آحاد جامعه خودش نیازش را تشخیص می‌دهد، وقتی که نیازش را تشخیص داد باید به دنبال تصمیم گیری باشد که کجا برود یاد بگیرد نحوه دوره درمان تغذیه دانسته‌هایش افزایش پیدا می‌کند هم نیازش را پیدا می‌کند و هم در تصمیم گیری و تصمیم‌سازی مدیران شرکت می‌کند

سالاری افزود: سلامت افراد  برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد وزارت بهداشت به تنهایی از پس هزینه‌ها برای خدماتی که بایستی به شکل گسترده ارائه بدهد برنمی‌آید،در اینجا باید مشارکت مردم و ارگان‌ها و سازمان‌های مردم نهاد باشد و اگر این نباشد این اتفاق برای خدمات سلامت به معنای کامل اتفاق نمی‌افتد.

وی  گفت: سلامت یکی از نعمت‌های بزرگ و الهی است که  خداوند  به ما ارزانی داشته و باید به عنوان یک نعمت آن را پاس بداریم وقتی ما به سلامت می‌اندیشیم که سلامت ما در معرض خطر قرار بگیرد و مبتلا به یک بیماری شویم

دیگر خبرها

  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان
  • اجرای طرح توانمند سازی مردم شهر جغتای مقابل بیماری فشارخون
  • کمک ۱۰۰۰ میلیارد تومانی خیرین در حوزه سلامت گیلان
  • سرطان روده بزرگ سهم ۱۰درصدی از کل سرطان‌ها دارد
  • فعالیت ۶۷۰ مرکز خدمات سلامت در استان اردبیل
  • هشدار مهم درباره شیوع ۳ بیماری ویروسی از مرز شرقی
  • عوامل خطرزای سرطان در زندگی روزمره
  • عوامل خطرزای سرطان در زندگی روزمره را بشناسید