Web Analytics Made Easy - Statcounter

آل‌هاشم با تأکید بر این‌که فریضه بزرگ امر به معروف و نهی از منکر نباید در دایره های کوچک محدود شود، گفت: منکر در جامعه مدنی تنها بدحجابی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» امروز در دیدار رؤسای ستاد امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان اظهار داشت: تذکر لسانی وظیفه همگانی است، همانطور که رهبر انقلاب فرمودند؛ در تذکر لسانی نباید تذکر دهنده منتظر نتیجه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی شناخت معروف و احتمال اثرگذاری را دو اصل مهم در انجام این فریضه الهی برشمرد و گفت: تقویت و کمک به نظام اسلامی و ایجاد اتحاد بین مردم از جمله مصادیق امر به معروف است.

وی خاطرنشان کرد: منکر در جامعه مدنی تنها بدحجابی نیست؛ بلکه اتلاف منابع عمومی و وقت، اسراف در مصرف موادغذایی و افزایش ضایعات نان نوعی منکر به حساب می آید.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که فریضه بزرگ امر به معروف و نهی از منکر نباید در دایره های کوچک محدود شود، گفت: به شدت نیازمند به شناخت و عمل به دستورات الهی هستیم، چراکه با شناخت و عمل به دستورات الهی سرمشق و الگوی دیگر جوامع انسانی خواهیم شد.

آل هاشم با اشاره توصیف قرآن از امت اسلامی در انجام و دعوت به کارهای خیر و نهی از اعمال منکر افزود: در مسؤولیت پذیری و نقش آفرینی جامعه اسلامی، مرد و زن هر دو سهم مشترک دارند و همه باید شناخت معروف و منکر در برابر منکرات اقدام موثر داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان بر داشتن زبان نرم در عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و گفت: برای انجام این فریضه نخست باید خود شخص عامل باشد و دوم اینکه از خانواده و نزدیکان خود شروع کند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در جامعه افزود: اینکه برخی ها به این بهانه پایه های نظام اسلامی را سست و دل های امیدوار را نسبت به آینده ناامید می‌کنند، عمل منکر است.

امام جمعه تبریز کج نشان دادن راه درست، گمراه کردن مردم، کمک به دشمن، تلاش برای به فساد کشاندن جوانان را از دیگر نمونه های اعمال منکر دانست و گفت: کارمندان در محل کار، کاسب مؤمن و متدین در محل کسب، هنرمندان با ابزار هنر و استاد در کلاس درس می‌توانند در فریضه امر به معروف و نهی از منکر اقدام موثر انجام دهند.

وی در پایان تصریح کرد: قوام و دوام حکومت اسلامی با عمل به امر به معروف و نهی از منکر ممکن است و در جنگ و تهاجم فرهنگی دشمنان و برای مقابله با آنها باید با نشاط و شادابی بیشتر اجتماعی به این فریضه عمل کرد.

 

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد سامانه فهما مجلس قرآن انتخابات بودجه فعالیت های مسجدی قرآن کریم آل هاشم امر به معروف و نهی از منکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۱۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گره تخصیص بودجه برای «رفع فقر سه دهک اول» باز نشد!؟

گروه اقتصاد و درآمد : بررسی ردیف های بودجه 1403 نشان می دهد، در لایحه ارائه شده دولت به مجلس، ذیل بودجه تخصیص شده برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هیچ بودجه ای برای ردیف رفع فقر شدید سه دهک اول دیده نشده است.

به گزارش جماران، بررسی های مرکز پژوهش های مجلس نشان می دهد با اینکه ردیف جدیدی در لایحه بودجه 1403 با عنوان «کمک به اجرای برنامه مقیمی و ماندگاری پزشکان در مناطق محروم» و با اختصاص بودجه 1500 همت در نظر گرفته شده است، اما عموم طرح های محرومیت زدایی رشدی نداشته اند.

همچنین از محل منابع قانون هدفمندی یارانه ها نیز بالغ بر 65 هزار میلیارد تومان بابت مستمری خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در نظر گرفته شده است.

اعتبارات عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بالغ بر 310 هزار میلیارد تومان است که بیشترین سهم اعتبارات عمومی را در بین وزارتخانه ها دارد. بیش از 256 هزار میلیاد تومان از بودجه مربوطه متعلق به صندوق بازنشستگی کشوری است. در واقع اکثر توان مالی این وزارتخانه، صرف کمک به ناترازی صندوقهای بازنشستگی شده که در نتیجه آن امکان پیشبرد برنامه های مهمی مانند سیاست های حمایتی بسیار محدود شده است.

بر این اساس، در بودجه سال 1403، هیچ ردیف بودجه ای برای مبارزه با فقر شدید سه دهک اول جامعه تخصیص نیافته است.

ضعیت گسترش و تعمیق فقر در کشور در سالهای گذشته، مکررا هشدار کارشناسان اجتماعی و اقتصاددانان را به همراه داشته است. در سالهای پایانی دهه 90، نرخ فقر در کشور با افزایش قابل توجهی همراه بوده و به 30 درصد جامعه رسیده است. این در حالی است که سال گذشته مرکز پژوهش های مجلس درخصوص به زیر خط فقر افتادن 40 درصد دیگر از جامعه در سالهای آینده هم هشدار داد.

       

دیگر خبرها

  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • دادستان کل کشور: مصادیق آزادی‌های مشروع باید روشن شود
  • مصادیق نصرت الهی در جامعه ایران/تقدیر از فراجا بابت طرح نور
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه
  • چه کسانی نهی از منکر را از حریم «منطق و عقل» دور کردند؟!
  • گشت ارشاد تنها راه مقابله با بی‌حجابی عامدانه/ امر به معروف با نگاه از بالا به پایین منجر به بی‌نظمی اجتماعی می‌شود
  • گره تخصیص بودجه برای «رفع فقر سه دهک اول» باز نشد!؟
  • بودجه ستاد امر به معروف در سال گذشته چقدر بود؟
  • دستگیری باند سرقت از کتابخانه‌ها!
  • اجرای پویش بگذارید کتاب‌ها نفس بکشند در چهارمحال و بختیاری