Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، در همهمه پرآشوب محدودیت های بین المللی وضع شده برای به تلاطم انداختن ایران عزیزمان، با حمایت متخصصان جهادگر گروه صنعتی ایران خودرو و در ظل توجه به رهنمودهای داهیانه مقام معظم رهبری توانسته ایم با اتکای بر توان و ظرفیت داخلی، ضمن تحرک بخشیدن به بخش های مختلف تولیدی صنعت خودرو کشور و همچنین بهره گیری از تجربه و دستاوردهای به دست آمده در صنایع دفاعی کشور معبری جدید در کاهش وابستگی بگشایم و توفیقات ارزشمندی را به دست آوریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقدامی که با اعتمادسازی و ایجاد همدلی در بخش های مختلف بین تامین کنندگان و تولیدکنندگان صنعت خودرو کلید خورد و حاصل آن طی سه ماه گذشته این بود که با همه محدودیت ها بتوانیم با گذر از روند رو به تنزل که موقعتی بحرانی برای این صنعت ایجاد کرده بود، نقطه عطفی را در فعالیت ها شاهد باشیم که دستاورد آن رشد و خوداتکایی در این صنعت بوده است.

گروه صنعتی ایران خودرو توانست در سه ماه گذشته به رغم تشدید تحریم های بین المللی بویژه در صنعت خودرو دستاوردهای شاخصی را تنها با اتکا به ظرفیت های محدود شرکت های خودروساز و قطعه ساز رقم بزند. این شرکت ضمن ایجاد میثاق نامه ای با تامین کنندگان، تمرکز بر افزایش ظرفیت تولید، کاهش تعهدات، جلب رضایتمندی مشتریان و توسعه صادرات را در سرفصل برنامه های خود تعریف کرد و اهتمام خود را به کار بست تا دستاوردهای قابل ارایه ای را تقدیم کند.

بی شک این تنها با همراهی و مساعدت همواره کارکنان خدوم و زحمت کش شرکت مقدور بود که بتوانند با همبستگی ضمن حذف انواع موانع، در مدت زمان کوتاهی، گام های اساسی در مسیر اعتلای بزرگترین شرکت خودروسازی خاورمیانه بردارند.

دستاوردهای شاخص حوزه تولید، فروش و خدمات پس از فروش

از ثمرات این اقدامات یکی افزایش تجاری سازی از روزانه 930 دستگاه به حدود 2000 دستگاه بوده است. آهنگ رشد این افزایش تولید روزانه  به نحوی است که در هفته آینده این رقم به 2500 دستگاه خواهد رسید.

بعلاوه افزایش تولید خودروی بدون کسری (عبورمستقیم) از 3 درصد تولید روزانه در هفته اول مهرماه به 58 درصد، کاهش خودروهای کف از 65 هزار دستگاه در هفته اول شهریورماه به حدود 16هزاردستگاه و همچنین تحویل تمامی تعهدات معوق در فروش فوری محصولات از جمله فعالیت های موثر انجام شده در حوزه تولید، فروش بوده است.

شایان ذکر است که تعهدات معوق در فروش فوری محصولات در هفته اول شهریورماه 3700 دستگاه بوده است در حالی که در هفته اول آبان ماه به کلیه تعهدات معوق عمل شد و در حال حاضر فروش فوری تعهد معوقی ندارد. از دیگر سو  برنامه های توسعه محصول و برنامه ریزی جهت عرضه محصولات جدید از جمله  دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک، 207 پانوراما در دستور کار ایران خودرو قرار دارد.

همچنین ادغام و یکپارچه سازی حوزه های فروش و خدمات پس از فروش با هدف خلق ارزش افزوده برای مشتریان با هزینه کمتر و اعمال سیاست های یکپارچه در حوزه فروش و خدمات پس از فروش با هدف کاهش هزینه ها در چرخه عمر محصول، اعمال مدیریت واحد بر شبکه فروش و خدمات پس از فروش با هدف نظارت برعملکرد شبکه و بهبود مستمر، افزایش درآمدها و بهبود کیفیت خدمات، پیگیری اصلاح سبد درآمدی گروه و افزایش تمرکز بر حوزه خدمات پس از فروش از مهم ترین اقدامات انجام شده در حوزه خدمات پس از فروش ایران خودرو است.

دستاوردها در حوزه تامین

نهضت داخلی سازی قطعات با تعریف میزهای تخصصی از سوی وزارت صمت در جریان است؛ درمجموع سه میز برگزار شده تخصصی تعمیق ساخت داخل، حدود 85 قطعه از محصولات ایران خودرو توسط 39 سازنده و با کاهش ارزبری سالانه 127 میلیون یورو بومی سازی می شود. همچنین  به منظور تحقق اهداف تعیین شده در جهاد خودکفایی،‌ تاکنون بومی‌سازی و تولید انبوه 32 قطعه از مجموع قطعات هدف‌گذاری شده محصولات ایران خودرو7. 16میلیون یورو کاهش ارزبری داشته است. از دیگر سو استفاده از توان فنی و مهندسی صنایع دفاع در دستور کار ایران خودرو قرارگرفت که در این زمینه همکاری با 8 شرکت وزارت دفاع برای ساخت داخل قطعات و مجموعه ها در قالب 23 پروژه آغاز شد. همچنین  به منظور صیانت از تولید ملی  و استفاده از قانون حداکثری از ظرفیت های داخلی، کمیته جایگزینی واردات جهت جلوگیری از خرید خارجی «اقلام قابل‌ تامین از سازندگان داخلی» مورد استفاده در صنعت خودرو، درایران خودرو تشکیل شد.

دستاوردهای شاخص در حوزه صادرات و امور بین الملل

استراتژی صادرات ایران خودرو برمبنای فعال سازی سایت های تولیدی فرامرزی، تولید محصولات جدید و همکاری با شرکای خارجی براساس رابطه برد- برد و کسب سهم مناسب از بازار های بین المللی بنا شده است. برهمین اساس عقد قرارداد برای نحویل 150 دستگاه کامیون واگن هود امضا شده است.همچنین فعال سازی دفاتر خارج از کشور برای بهره مندی از ظرفیت های موجود در راستای نفوذ در بازارهای موجود و توسعه بازارهای جدید، در دستور کار ایران خودرو قرار دارد .

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ایران خودرو تحریم خودروسازان داخلی برد برد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۱۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قیمت کارخانه ای خودرو کلید خورد؟

به دنبال صدور مجوز تغییر قیمت پژوپارس به نظر می رسد طی روزهای آینده قیمت جدید سایر خودروهای داخلی هم توسط خودروسازان اعلام شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سرانجام بعد از کشمش‌های فراوان بر سر زیان انباشته خودروسازان امروز ایران خودرو از افزایش قیمت یکی از محصولات پرتقاضای خود که از سال گذشته تولید آن حاشیه های بسیاری داشت خبرداده است.

براساس اعلام ایران خودرو قیمت پژوپارس که مدت ها تغییری نکرده بود با دریافت مجوز 445 میلیون و 742 هزارو 300 تومان تعیین شده است و متقاضیان باید برای تکمیل وجه قیمت های جدید را در قراردادهای خود لحاظ کنند.

قیمت جدید پژوپارس اعلام شد+ جدول

البته نکته مهم اینجاست با صدور مجوز تغییر قیمت پژوپارس به نظر باید منتظر افزایش قیمت‌ کارخانه ای سایر انواع خودروهای داخلی بود و طی روزهای آینده قیمت جدید سایر خودروهای داخلی هم توسط شرکت ها اعلام شود.

اما داستان پژوپارس در سال گذشته چه بود که در نهایت امسال به عنوان نخستین خودرو مجوز افزایش قیمت را دریافت کرده است.

مردادماه سال گذشته بود که شرکت ایران خودرو بنا بر تصمیم سازمان ملی استاندارد مبنی بر توقف تولید این خودرو ،  پایان تولید خودروی پژوپارس را در تمامی سایت های تولیدی خود اعلام و سورن پلاس را به عنوان خودروی جایگزین معرفی کرد. این شرکت طبق اخطار سازمان ملی استاندارد مبنی بر اینکه پژوپارس تا نیمه اسفندماه فرصت تولید خواهد داشت ، نسبت به توسعه خط تولید سورن پلاس برنامه ریزی کرده بود.

با این حال سازمان ملی استاندارد با توجه به تعهد تحویل 172 هزار و 418  دستگاه پژوپارس توسط ایران خودرو، اعلام کرد که این خودرو تا بهار سال آینده برای پاسخ به تعهدات معوق تولید خواهد شد تا مشتریان این محصول نگران تحویل خودروی خود نباشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیسی توپ ساخت یک میلیون مسکن را به زمین دولت های قبل انداخت /در غرب همجنس بازی تبلیغ می شود تا نسر بشر قطع شود
  • بازار داغ فروش حواله خودرو؛ پژو پارس ۲۹۰ میلیون تومان!
  • خدمات آموزشی راه آهن به شرکت ها و موسسات فعال در حوزه آموزش واگذار می شود
  • عملکرد کارکنان آموزش و پرورش بوشهر روی موج رادیو ایران
  • افزایش قیمت کارخانه ای خودرو کلید خورد؟
  • تاکید مدیر کل هنر‌های تجسمی وزارت ارشاد بر رونق اقتصاد هنر
  • ضعف ایران در کاربرد خودروهای برقی با وجود تولید محصولات با کیفیت و ارزان توسط دانش‌بنیان‌ها
  • تهیه بیش از ۳۰۰ دارو از ۱۲۰۰ گیاه دارویی در کشور/ ارسال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی به کمیسیون قیمت
  • موارد عجیبی که گارانتی خودرو را باطل می‌ کنند؛ از روکش صندلی تا کف پوش!
  • اعلام شرایط فروش اقساطی ۳ محصول کرمان موتور