Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@10:39:15 GMT

شمار پرندگان استان بوشهر به ۳۲۲ گونه افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۱۷۹۰

شمار پرندگان استان بوشهر به ۳۲۲ گونه افزایش یافت

فرهاد قلی‎نژاد روز چهارشنبه در این رابطه افزود: یک فرد پرنده یاد شده را به‌علت عدم توان پرواز در اثر ضعف عمومی به نقاهتگاه اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر منتقل کرد که پس از بیومتری ونمونه‌برداری این گونه ابیا شناسایی شد.

وی بیان کرد: طول بدن پرنده ابیا ۳۳ تا ۳۵ سانتی‌متر و گستردگی بال‌های آن ۵۶ تا۶۰ سانتی متر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 قلی‌نژاد ادامه داد: ابیا پرنده‌ای جنگل‌زی است که به واسطه رنگ‌آمیزی بدن قدرت استتار بالایی دارد و  پراکنش این گونه به تعداد فراوان در نواحی پست و جلگه‌های جنوب خزر زمستان گذرانی می‌کند.

وی یادآور شد: ابیا به‌صورت معمول در استان تهران و به تعداد کم در امتداد زاگرس تا استان فارس و گاهی در سمت شرق سیستان وبلوچستان دیده می‌شود.

قلی‎نژاد اظهارکرد: هوبره، کبک، تیهو، انواع بازهای شکاری و انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی نظیر انواع کاکایی، سلیم کوچک، پلیکان و فلامینگو از جمله گونه‎های پرنده در استان بوشهر هستند.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان محیط زیست استان تهران پرنده شکاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان محیط زیست استان تهران پرنده شکاری سیستان و بلوچستان محیط زیست استان تهران پرنده شکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۱۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبزیان حرام گوشت در شهرستان بوشهر معدوم سازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، سیروس بنافی سه شنبه شب در جمع خبرنگاران بیان کرد: در پی ارائه گزارش مردمی در خصوص فروش آبزیان حرام گوشت توسط یک واحد سیار (خودرو) با پیگیری ناظران بهداشتی دامپزشکی شهرستان بوشهر این خودرو توقیف و محموله آبزیان حرام گوشت شامل خرچنگ و لابستر ضبط و معدوم سازی شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بوشهر افزود: فروشنده با اعلام عدم اطلاع از ممنوع بودن عرضه این گونه آبزیان همکاری لازم را با ناظران دامپزشکی به عمل آورد.

وی افزود: آبزیان گونه‌های صدف، ماهی مرکب، خرچنگ، کوسه، دلفین، ماهی یال اسبی، مار ماهی، سفره ماهی، حلزون حرام بوده و فروش و مصرف و عرضه آن در مراکز عرضه و رستوران‌ها «شرعا و قانونا» ممنوع است.

بنافی افزود: ناظران بهداشتی با هماهنگی با مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان بوشهر علاوه بر نظارت بهداشتی از نظر شرعی نیز فروش آبزیان را در بازارهای عرضه آبزیان تحت نظارت دارند.

کد خبر 6063256

دیگر خبرها

  • کشف ۱۶۱ قطعه پرنده چکاوک و سهره در تربت حیدریه
  • حازم؛ این پهپاد ایرانی متخصص جنگ روانی است
  • وجود ۲۲ سایت زیستگاه گونه‌های مختلف جانوری و پرندگان در پشت سد‌ها و رودخانه‌ها
  • تنگ بنیون بهشتِ گردشگری بوشهر
  • تحویل یک بهله پرنده شکاری به محیط زیست شهرستان ترکمن
  • هیچ گونه افزایش قیمتی برای انواع کود نداریم
  • خصوصیات جالب پاندا و بررسی انواع مختلف آن (+عکس)
  • رهاسازی یک بهله پیغو در محیط زیست
  • آبزیان حرام گوشت در بوشهر معدوم سازی شدند
  • آبزیان حرام گوشت در شهرستان بوشهر معدوم سازی شد