Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اندیشکده یقین گفت: اگر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پنج حوزه فعالیت قدرت فرهنگی موفق عمل می‌کرد، رهبر انقلاب در حوزه فرهنگی به جوانان و فعالان فرمان آتش به اختیار نمی‌دادند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، روز گذشته حسن عباسی در جلسه بررسی دکترین فرهنگی جمهوری اسلامی و نقد شورای عالی انقلاب فرهنگی در تحقق آرمان‌های آن میان دانشجویان دانشگاه آزاد کرمان سخنرانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسن عباسی گفت: نسل جوان و دانشجو در آینده باید این کشور را با مشکلات عدیده سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی از مسئولان کنونی تحویل بگیرد و با عبرت از خطا‌های گذشته راه را برای پیشرفت تمدن نوین اسلامی هموار کند.

رئیس اندیشکده یقین افزود: علمی دانشجویان و جوانان در دانشگاه‌ها فرا می‌گیرند، مسیر کلی راهبردی مدیریت در کشور را رقم خواهد زد و این موضوع به خوبی جایگاه و اهمیت مبانی تحصیلی در دانشگاه‌ها را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: فضای مجازی به عنوان ابزاری قوی در دست دشمنان می‌تواند زمینه پیروزی‌های بزرگ را در هر نقطه از جهان فراهم کند، چرا که با جوامع و شبکه‌سازی میان افراد در ارتباط مستقیم هستند.

عباسی بیان کرد: اگر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پنج حوزه فعالیت قدرت فرهنگی موفق عمل می‌کرد، مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی به جوانان و فعالان فرمان آتش به اختیار نمی‌دادند.

رئیس اندیشکده یقین در خصوص زنان و دختران ایرانی گفت: در بازه زمانی ۱۹ سال گذشته، ایران تنها کشوری بود که دانشجوی دختر آن بیش از ۶۰ درصد است و این موضوع موجب ضعیف شدن شورای عالی انقلاب فرهنگی در تصمیم‌گیری‌ها شده به طوری که بسیاری از معضلات فرهنگی و اجتماعی این ضعف را نشان می‌دهند.   وی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در برابر دغدغه رهبری پیرامون اسلامی کردن علوم انسانی، تقریباً هیچ عکس‌العملی نداشته و صیانتی از توحید در علوم نیز نداشته است. همچنین موجب بی‌پناهی جوانان و دانشجویان در برابر علوم غیرتوحیدی نیز شده است.

عباسی کهولت سن مسئولان را دلیل اصلی عقب ماندگی کشور در بسیاری از حوزه‌ها دانست و اظهار کرد: جوانگرایی باید از شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت پذیرد و با استفاده از نیرو و توان جوانان و دانشجویان زمینه تحول اساسی در کشور فراهم شود.

رئیس اندیشکده یقین اضافه کرد: تصمیمات غلط شورای عالی انقلاب فرهنگی باعث شد تا بیش از ۲۰۰ هزار فارغ‌التحصیل بیکار با مدرک دکتری در کشور داشته باشیم که دردی بسیار بزرگ برای کشور است.

وی شورای عالی انقلاب فرهنگی را ناکارآمدترین بخش حکومت جمهوری اسلامی دانست و گفت: جمهوری اسلامی امروز به‌دلیل پیری، کهولت سن و قدیمی بودن باور و افکار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، از دکترین فرهنگی جمهوری اسلامی و قرآن فاصله دارد.

عباسی گفت: بنا به تأکیدات رهبر معظم انقلاب جوانان باید زمام امور را در دست بگیرند و دولتی جوان و انقلابی را تشکیل دهند تا زمینه ایجاد تمدن نوین اسلامی که در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به آن اشاره شده است، صورت پذیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حسن عباسی شورای عالی انقلاب فرهنگی رئیس اندیشکده یقین 16 آذر روز دانشجو دانشگاه آزاد کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۱۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوید رهبر انقلاب درمورد بازگشت قدس شریف به دامن مسلمانان به زبان عبری

حساب اکس (توییتر) Khamenei.ir دقایقی پیش جمله‌ای از رهبر معظم انقلاب را به زبان عبری منتشر کرده که ایشان این نوید را داده‌اند که قدس شریف در اختیار مسلمانان قرار می‌گیرد.

به گزارش مشرق، حساب اکس (توییتر) Khamenei.ir دقایقی پیش جمله‌ای از رهبر معظم انقلاب را به زبان عبری منتشر کرده است.

در این توئیت عبری، رهبر معظم انقلاب گفته اند: «قدس شریف در اختیار مسلمانان قرار می‌گیرد و دنیای اسلام آزادی فلسطین را جشن خواهد گرفت.»

دیگر خبرها

  • رفع ابهام دونوبته شدن کنکور/ آیا با تاثیر معدل در کنکور عدالت اجتماعی برقرار می‌شود؟
  • آمادگی مشهد برای راه اندازی شهرجهانی نوآوری و فناوری‌های صنایع فرهنگی کشور
  • جلسه شورای اسلامی سازی دانشگاه ها شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • خسروپناه: ضعف حکمرانی در حوزه صوت و تصویر فراگیر مرتفع شود
  • نوید رهبر انقلاب درمورد بازگشت قدس شریف به دامن مسلمانان به زبان عبری
  • قدس شریف در اختیار مسلمانان قرار می‌گیرد
  • فرمایشات رهبر انقلاب درباره حجاب فصل الخطاب است
  • فرمایشات اخیر رهبر انقلاب درباره حجاب فصل الخطاب است
  • کمک دوستان و دعای خیر پدر و مادر!
  • درخواست مجوز از انحصار صاحبان سکوها خارج شد