Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، پورمحمدی استاندار آذربایجان‌شرقی در مراسم تکریم هیئت مدیره و مدیر عامل سابق بنیاد فرهنگ هنر و ادبیات آذربایجان گفت: آذربایجان اسطوره تاریخ ایران است و میتوان گفت ایران مدیون آذربایجان است.

پورمحمدی گفت:اگر بگوییم منطقه آذربایجان در تمام بعد‌ها و تمامی عرصه‌ها بی نظیر بوده و نقش بی‌بدیلی داشته است اغراق نکرده ایم، زیرا توانسته در تمامی عرصه‌ها خدمات شایسته‌ای برای کشور انجام دهدپس می‌توان گفت ایران مدیون آذربایجان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در مورد اینکه آذربایجان سر ایران است  گفت: آذربایجان در تمامی عرصه هایی که در کشور رخ داده خوش درخشیده است.

او همچنین از دست اندرکاران بنیاد فرهنگ هنر و ادبیات آذربایجان خواست، ابتدا خود را به نحو احسن به جامعه بشناسانند تا در رسیدن به اهداف و رسالت خود موفق‌تر عمل کنند.

 محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، با ارائه گزارشی گفت:این بنیاد با تدبیر مسئولین وقت با دو هدف بزرگ احیای دریاچه ارومیه و ایجاد فرهنگستان ترکی‌آذری در استان تشکیل شد و اهمیت هدف و مقوله آن باعث شده است تا ۵ جلسه هیئت مدیره در آن تشکیل شود تا به نحوی رسالت آن انجام شود.

او گفت: با وجود تمام محدودیت‌ها علی‌الخصوص محدودیت‌های مالی بنیاد توانسته است با قوت و قدرت پیش رفته و رسالت اصلی خود را که ترسیم آینده و افقی روشن است، دست یابد.

در پایان مراسم، ازهیئت امنا و مدیرعامل سابق بنیاد فرهنگ هنر و ادب آذربایجان تجلیل شد و همچنین آقای جواد شریف نژاد به مدت دو سال به عنوان مدیرعامل جدید بنیاد فرهنگ و هنر و ادبیات آذربایجان منصوب شد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مقام معظم رهبری بنیاد فرهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۱۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد صادق هاشمی معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن در جریان سفر استانی به بوشهر در اولین جلسه شورا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با جامعه پردازی برای رسیدن به جامعه اسلامی حرکت کنیم، بهترین راه و کارگشاترین پیشرانه برای انقلاب اسلامی، حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی با اشاره به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری گفت: بیشتر سیاست‌های رهبری برای بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و شهادت است. در بند پنجم ابلاغی سیاست‌های مقام معظم رهبری، رهبر انقلاب تاکید بر شبکه سازی عوامل این فرهنگ در میان دستگاه‌ها و لایه‌های مختلف اجتماعی دارند و یکی از بهترین ابزارهای ما برای تقویت آن. شورای عالی توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کشور است.

هاشمی بیان کرد: توقع و خواهش ما از شورای توسعه و ترویج این است که نقش مؤثری در پای کار آوردن دستگاه‌ها داشته باشند و با به میان آوردن تشکل‌های فرهنگی و خود جوش مردمی در راستای ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و شهادت موفق باشند.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: ما هیچ مانعی برای حمایت از برنامه‌های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کل کشور به ویژه استان بوشهر نداریم.

وی ادامه داد: انتظار داریم در تولید آثار هنری، هنرمندان استان پای کار بیایند و با رعایت استانداردها طرح‌هایی را ارائه کنند و ما از طرح‌ها حمایت خواهیم کرد.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: لازم است هم تشکل‌های فرهنگی و هم هنرمندان استان پای کار بیایند و دستگاه‌ها به صورت هماهنگ فعالیت داشته باشند و ما موانعی برای اعتبار این حوزه نداریم.

کد خبر 6082290

دیگر خبرها

  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
  • دولت با تسهیل و تقویت تولید در عرصه تحقق شعار سال گام بردارد
  • تا نیمه سال تمامی تعهد واگذاری زمین ایثارگران انجام می‌شود
  • اندیشکده تعزیه راه اندازی می‌شود/ اساسنامه منتظر تایید وزیر فرهنگ است
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی برای امیدافزایی در کردستان
  • اندیشکده تعزیه راه اندازی می‌شود/اساسنامه منتظر تایید وزیر فرهنگ است
  • حضور بانوان در عرصه‌های هنر، نقطه قوتی برای تقویت فرهنگ اسلامی است
  • جامعه آزمایشگاهی حلقه واسط میان تلاشگران عرصه سلامت است
  • تجلیل از هنرمندان برتر استان مرکزی
  • مقاوم سازی ۲۵۰۰ واحد مسکن روستایی در آذربایجان‌غربی