Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- آمریکا، «گفت‌‌و‌گوی کنسولی با ایران» را خواستار شد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، «برایان هوک» نماینده دولت آمریکا در امور ایران در مصاحبه با «ان‌پی‌آر» با اشاره به آزادی «ژیو وانگ» تبعه آمریکایی از ایران، «گفت‌و‌گوی کنسولی» با تهران را خواستار شده است.
«برایان هوک» نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران ضمن تکرار مواضع واشنگتن درباره آزادی «ژیو وانگ» تبعه آمریکایی از ایران و همچنین ناآرامی‌ها در این کشور پس از افزایش بهای بنزین، درخواست گفت‌و‌گوی کنسولی با ایران را مطرح کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مقام آمریکایی که پیش از این بارها در حمایت از اغتشاشگران در ایران و ناآرامی‌های اخیر در این کشور موضعگیری کرده است، در مصاحبه با «ان‌پی‌آر» (رادیو ملی آمریکا) هم اتهام‌های تندی به جمهوری اسلامی ایران زده است.
نماینده ویژه واشنگتن در امور ایران در پاسخ به سوالی درباره آزادی «ژیو وانگ» تبعه آمریکایی از ایران که به همزمان با آزادی دکتر «مسعود سلیمانی» استاد دانشگاه و پژوهشگر ایرانی از آمریکا صورت گرفت، گفت: «من با (ژیو وانگ) در زوریخ و در چارچوب مبادله زندانیان ملاقات کردم. مقام‌های سوئیس که شرکای فوق‌العاده ما بوده‌اند، توانستند تبادل را عملی کنند».
مجری ان‌پی‌آر با قطع صحبت‌های برایان هوک و برای روشن کردن مخاطبان آمریکایی برنامه خود گفت: «آنها (سوئیسی‌ها) میانجیگران ایالات متحده با ایران هستند».
هوک در پاسخ به این اظهارنظر به تکرار لفاظی علیه ایران پرداخت و گفت: «بله ما روابط دیپلماتیک با رژیم (ایران) نداریم و الان برای 40 سال است که اینطور است و سوئیس به عنوان حافظ منافع ما (در ایران) شناخته شده است».

ظریف: توپ در زمین آمریکا است
اظهارات هوک در حالی است که روز دوشنبه «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران با اشاره به آزادی «مسعود سلیمانی» استاد و پژوهشگر ایرانی از زندان در آمریکا بر آمادگی تهران بریا مبادله زندانیان دو طرف تاکید کرد و گفت: «اکنون توپ در زمین آمریکا است».
وزیر خارجه ایران که بعد از شرکت در نشست وزرای خارجه «قلب آسیا» در استانبول و انجام برخی دیدارهای دوجانبه در حاشیه این نشست، در یک پیام توئیتری به آزادی دکتر «مسعود سلیمانی» پژوهشگر ایرانی از آمریکا و همچنین آزادی «ژیو وانگ» تبعه آمریکایی زندانی در ایران اشاره کرد و از آمادگی ایران برای یک مبادله جامع در زمینه آزادی زندانیان خبر داد.
محمد جواد ظریف نوشت: «بعد از اینکه این هفته گروگانمان را (به خانه) برگرداندیم، برای تبادل جامع زندانیان آمادگی کاملی داریم. توپ در زمین ایالات متحده است».
وی روز شنبه (16 آذرماه) از آزادی همزمان دکتر «مسعود سلیمانی» پزشک و نخبه ایرانی از زندان آمریکا و آزاد شدن «ژیو وانگ» تبعه آمریکایی از زندان در ایران خبر داده بود.
به دنبال آزادی این دو نفر، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا از ایران بابت آزادی ژیو وانگ تشکر و «مایک پامپئو» هم درباره موضع ایران ابراز خرسندی کرده بودند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ایران آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۲۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام آمریکایی:آزادی اسرا به آتش‌بس طولانی در غزه منجر می‌شود

یک مقام آمریکایی مدعی شد که آزادی اسرا از غزه به «آتش‌بس فوری و طولانی» منجر خواهد شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یک مقام ارشد آمریکایی در مصاحبه با خبرگزاری رویترز مدعی شد که آزادی اسرا به برقراری «آتش‌بس فوری و طولانی» در غزه منجر خواهد شد.
 
در اظهارات این مقام آمریکایی که امروز پنجشنبه مطرح شده سخنی از «آتش‌بس دائمی» که شرط گروه حماس برای توافق با آتش‌بس و تبادل اسرا است به میان نیامده است.  

مقام آمریکایی همچنین گفت که 17 کشور و آمریکا قصد دارند با صدور بیانیه‌ای خواستار آزادی اسرا برای پایان دادن به بحران غزه شوند.

"طوفان الاقصی" فلج بودن بازدارندگی اسرائیل را اثبات کردپیام تحقیرآمیز اسیر اسرائیلی برای نتانیاهو: خجالت بکشاسرائیل نمی‌تواند از قاعده تنبیه اشتباهاتش سالم بیرون برود

رسانه‌های اسرائیل می‌گویند حدود 129 نفر از افرادی که در روز 7 اکتبر در جریان عملیات «طوفان‌الاقصی» توسط حماس به اسارت گرفته شده‌اند در حال حاضر در غزه نگهداری می‌شوند. 

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس پیش از این گفته که توافق بر سر آتش‌بس و تبادل اسرا تنها در صورت تحقق آتش‌بس دائمی در غزه منطقی است. آمریکا و اسرائیل با آتش‌بس دائم مخالفند و معتقدند که چنین رویدادی به نفع حماس است. 

انتهای پیام/  

دیگر خبرها

  • مقام آمریکایی:آزادی اسرا به آتش‌بس طولانی در غزه منجر می‌شود
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • چشم‌پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی تبعه ایرانی حمله کننده به بخش کنسولی
  • حمایت نهاد آمریکایی از پاسخ دفاعی ایران به اسرائیل
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • چرا آمریکایی‌ها در طبس زمین‌گیر شدند؟/ آغاز سلسله شکست‌های آمریکا در مقابل ایران+ عکس
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • آزادی بیان به سبک غرب / جایزه آمریکایی که با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • مبارزه تیک‌تاک با لایحه ممنوعیت در آمریکا