Web Analytics Made Easy - Statcounter

تفاهم‌نامه چهارجانبه عفاف و حجاب میان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه آزاد اسلامی و حوزه علمیه استان مازندران امضا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از قائم‌شهر، ظهر امروز تفاهم‌نامه چهارجانبه با موضوع مجموعه همکاری‌های ایجاد زنجیره «علم و فناوری، مهارت، تولید محصول، تجاری‌سازی» در راستای تحقق مدل اقتصاد مقاومتی با محور «پوشاک اسلامی و ایرانی»در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران به امضای طرفین رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه برگزاری سلسله نشست‌ها و میزگردهای علمی ـ تخصصی در نمایندگی شبستان مازندران نیز دو میزگرد با همکاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران مازندران و واحد طراحی مد و لباس دانشگاه آزاد اسلامی قائم‌شهر، نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران و خبرگزاری حوزه، با موضوع «عفاف و حجاب» با حضور استادان، دانشجویان طراحی مد و لباس، تعدادی از کارشناسان عرصه‌های مختلف اشتغال، تولید، کارآفرینی و حوزویان برای بررسی اوضاع نابسامان بدحجابی در جامعه امروز به میزبانی شبستان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم شهر برگزار شد.

امضای تفاهم‌نامه چهارجانبه با موضوع مجموعه همکاری‌های ایجاد زنجیره «علم و فناوری، مهارت، تولید محصول، تجاری‌سازی» در راستای تحقق مدل اقتصاد مقاومتی و محور «پوشاک اسلامی، ایرانی» در دفتر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران انجام شد.

تفاهم‌نامه چهارجانبه «علم و فناوری، مهارت، تولید محصول، تجاری‌سازی» با سه هدف علمی، اقتصادی و فرهنگی در چشم‌انداز تفاهم‌نامه همکاری بین طرفین قرارداد شامل اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران به مدیریت عباس زارع، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر به ریاست میرامید هادیانی، حوزه علمیه خواهران استان مازندران به مدیریت حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی غفاری و دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران به مسئولیت رضا آزادی کناری منعقد شده است.

تقویت، توسعه تحقیق، پژوهش و تحکیم اهمیت علم و فناوری اطلاعات، ارتقای سطح علمی با شناسایی و حمایت از استعدادها و شکوفایی نوآوری‌ها، بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان، تلاش برای ایجاد مدیریت یکپارچه در راستای توسعه پایدار ایجاد ساختار مدیریت دانش در استان مازندران، ایجاد زنجیره علم و فناوری، مهارت، تولید محصول و تجاری‌سازی فعالیت‌های دانش‌بنیان از اهداف علمی این تفاهم نامه بود.

وظابف اصلی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد مازندران در حوزه حجاب و عفاف

تدوین طرح‌های کارآفرینی و اشتغال‌زایی با رویکرد اقتصاد مقاومتی, ارتقای سطح اقتصادی و دستیابی به استقلال اقتصادی خوشه‌های تولیدی, شناسایی ظرفیت‌های منطقه‌ای و استفاده بهینه از آن‌ها برای رشد و شکوفایی اقتصادی, ایجاد زمینه افزایش تولید داخلی نهاده‌ها، کالاهای اساسی، اولویت دادن به تولید محصولات و خدمات راهبردی فرهنگی, افزایش سهم سرمایه انسانی از طریق ارتقای آموزش، مهارت، خلاقیت، کارآفرینی و تجربه از اهداف اقتصادی این تفاهم نامه به‌شمار می‌رود.

تعمیق و گسترش معرفت، بصیرت دینی و فضایل اخلاقی, تقویت هویت اسلامی و ایرانی و افزایش آگاهی‌های عمومی درباره فرهنگ، تمدن و هنر اسلامی ایرانی با تأکید بر آداب‌ و رسوم, مواجهه فعال و هوشمند با جریان تهاجم فرهنگی, ایجاد زمینه‌های رشد کمی و کیفی آثار، خدمات فرهنگی و بستر مشارکت مردمی در عرصه فرهنگی, تدوین استراتژی فرهنگی و ارائه الگوهای مناسب بر مبنای ارزش‌ها و اصول فرهنگ اسلامی و ایرانی از اهداف فرهنگی است.

طبق این تفاهم‌نامه مسئولیت تربیت نیروهای متخصص مهارت‌محور (آموزش‌های علمی، توانمندسازی مهارتی)، برندینگ، مدیریت طراحی و تولید محصول برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر، مسئولیت پشتیبانی، سرمایه‌گذاری و بازاریابی محصولات برای معاونت محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی استان مازندران، مسئولیت عرضه و فروش محصولات برای مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران مازندران و مسئولیت روابط عمومی، تبلیغات و اخذ مجوزهای لازمه برای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تعریف‌ شده است.

انتهای پیام/4078/

منبع: آنا

کلیدواژه: حجاب و عفاف استان مازندران پوشاک اسلامی و ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۲۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، در راستای دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی و بهره‌مندی مستمر از خرد جمعی، تجربیات و توانمندی‌های طرفین، تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی امضا شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر در این نشست ابراز امیدواری کرد که همکاری و تعامل بین دانشگاه آزاد اسلامی و آموزش پرورش درراستای ارتقای سطح آموزش دانش‌آموزان همچون گذشته تداوم داشته باشد.

علی رضاپور با قدردانی از همکاری‌های آموزش و پرورش مناطق سه‌گانه شبستر، صوفیان و تسوج با این دانشگاه ضمن تأکید بر توسعه کمّی و کیفی مدارس و ارتقای کارکرد زنجیره‌ای آن با نظام آموزش تخصصی دانشگاه، اعلام کرد که این واحد دانشگاهی در راستای رسالت و مأموریت خود و با توجه به تجربه و تخصص در زمینه آموزش و پژوهش می‌تواند با ارائه مشاوره‌های مرتبط با هدایت شغلی و آموزشی به دانش‌آموزان معرفی شده از مدارس در مراکز تابعه و اختصاص بخشی از ظرفیت کارگاه‌های آموزشی مراکز تابعه برای اجرای آموزش‌های برون‌سپاری مهارت‌های شاخه کاردانش براساس قرارداد‌های آموزشی منعقد شده قبل از شروع سال‌های تحصیلی آتی و اجرای کارورزی دانش‌آموزان متناسب با ظرفیت خالی کارگاه‌های آموزشی مراکز تابعه و همکاری در اجرای دوره‌های آموزش مهارتی کوتاه‌مدت تخصصی به‌منظور ارتقای مهارت هنرآموزان معلمین کارشناسان و مدیران آموزش و پرورش مطابق با مقررات سازمان مطبوع می‌تواند درکنار مناطق سه گانه واداره کل آموزش وپرورش خواهد بود.

وی متذکر شد: توسعه‌ مشارکت دو دستگاه در تقویت نگرش مثبت و گرایش دانش‌آموزان، هنرجویان، هنرآموزان و مربیان به حوزه‌ مهارت‌آموزی، کسب مهارت‌های دانشگاهی، برگزاری دوره‌های تخصصی کارآفرینی و مدیریت کسب و کار و تشویق دانش‌آموزان به عضویت یا فعالیت در المپیاد‌ها، باشگاه‌ها و نمایشگاه‌های مرتبط با کارآفرینی، خلّاقیت و کسب و کار با توجه به اسناد و دستورالعمل‌های بالادستی از اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر تبیین کرد: همکاری در زمینه بسترسازی شرکت دانش‌آموزان در مسابقات ملی مهارتی و آماده‌سازی آنان در این راستا با برگزاری دوره‌های آموزش مهارتی موردنیاز، همکاری در آموزش‌های برون‌سپاری شاخه کارودانش در رشته‌های مرتبط با دانشگاه آزاد اسلامی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های فضای فیزیکی، تجهیزاتی، فنی، آموزشی و اطلاعاتی تجربه و تخصص نیروی انسانی طرفین برای نیل به اهداف مشترک آموزشی در شناسایی استعداد‌ها، هدایت صحیح شغلی و آموزشی دانش‌آموزان، توسعه نیروی انسانی ماهر و بهره‌گیری مشترک از نوآوران ویژه در حوزه‌های نوین علم فناوری اشتراک مساعی در آموزش مهارت‌های فناوری‌های جدید مانند هوش مصنوعی نانوفناوری، نانو فناوری به دانش تصویری از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.

به گزارش آنا، این تفاهم‌نامه به امضای مسعود سعادتی مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی و رضاپور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر رسید که تحویل تفاهم‌نامه با حضور اکرمی معاون متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی انجام گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب
  • امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • امضای اسناد و تفاهم‌نامه‌های مشترک میان ایران و سریلانکا
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه زابل و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد
  • امضای تفاهم نامه همکاری حوزه هنری و اداره کل تعاون خراسان رضوی
  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری
  • امضای یادداشت تفاهم چهارجانبه بین عراق، ترکیه، قطر و امارات
  • اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی