Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-29@11:13:47 GMT

قیمت دلار یک روزه ۷۵۵ تومان افتاد +جدول

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۲۲۱۹

قیمت دلار یک روزه ۷۵۵ تومان افتاد +جدول

خبرگزاری فارس: در بازار تهران قیمت سکه طرح جدید با ۳۹ هزار تومان کاهش ۴ میلیون و ۵۷۴ هزار تومان و دلار با افت ۷۵۵ تومانی ۱۳ هزار و ۹۰ تومان به فروش رسید.

 امروز قیمت دلار و یورو در بازار تهران کاهش شدیدی داشت.

طلا و ارز قیمت میزان تغییر قیمت سکه طرح جدید ۴،۵۷۴،۰۰۰ تومان ۳۹،۰۰۰- تومان سکه طرح قدیم ۴،۴۸۵،۰۰۰ تومان ۱۰۱،۰۰۰- تومان نیم سکه ۲،۴۸۵،۰۰۰ تومان ۴۰،۰۰۰- تومان ربع سکه ۱،۵۷۲،۰۰۰ تومان ۴۰،۰۰۰- تومان سکه گرمی ۹۲۱،۰۰۰ تومان ۱۰،۰۰۰- تومان هر گرم طلای ۱۸ عیار ۴۶۲،۰۰۰ تومان ۱،۸۰۰- تومان اونس طلا ۱۴۶۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
۲۴ دلار ۲.۶۲ دلار دلار ۱۳،۰۹۰ تومان ۷۵۵- تومان یورو ۱۴،۴۰۰ تومان ۷۵۰- تومان درهم ۳،۶۱۰ تومان ۱۳۰- تومان

 

 

منبع: فردا

کلیدواژه: قیمت طلا قیمت سکه قیمت دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۲۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه و طلا بعد از تعطیلات به کدام سو می‌رود؟

به گزارش خبرآنلاین؛بر اساس پیش بینی محمد کشتی آرای فعال بازار طلا، احتمال دارد قیمت طلا و سکه پس از پایان تعطیلات کاهش داشته باشد این عضو سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران معتقد است این افزایش قیمت ها در بازار غیر رسمی صور گرفته و با بازگشایی بازار ممکن است قیمت طلا به تعادل برسد.

اقتصادآنلاین در خبری نوشت:قیمت طلا در بازار ایران از دو عامل اصلی انس جهانی و نرخ ارز اثر می‌پذیرد. هر مثقال طلای آب شده بر اساس قیمت یک انس طلا ضرب در قیمت روز یک دلار تقسیم بر عدد ۹.۵۷۴۲ به دست می‌آید. بنابراین این دو عامل یعنی انس و دلار اصلی‌ترین شاخص‌های تغییر قیمت‌ها در بازار طلا است. البته این رقم برای قیمت طلای ۱۷ عیار است.

عامل سومی نیز در بازار طلا وجود دارد که می‌تواند در قیمت‌ها اثرگذار باشد و آن تقاضا است؛ هر زمان که تقاضا از عرضه بیشتر باشد احتمال افزایش قیمت‌ها وجود دارد همچنان که در بازار سکه مشاهده می‌شود هر قطعه سکه تمام بهار آزادی بیش از ۵ میلیون تومان حباب دارد یعنی قیمت واقعی طلای سکه از قیمت فروش آن کمتر است به این دلیل که عرضه نتوانسته تقاضا را پوشش دهد؛ اما در اینجا قیمت طلا ثابت است یعنی اگر بخواهید طلای آب شده خریداری کنید با همان فرمول بالا محاسبه خواهد شد.

از طرف دیگر قیمت تغییرات قیمت دلار نیز اثر آنی در بازار سکه و طلا دارد؛ در هفته‌های اخیر با صعود قیمت دلار، سکه نیز تا بالای ۳۴ میلیون تومان رسید اما با حرکت نزولی دلار قیمت طلا و سکه نیز کاهش یافت.

بنابراین برای پیش‌بینی قیمت طلا و سکه بررسی روند این ۲ عامل نقش اساسی خواهد داشت.

زمانی که بازار طلا روند با ثباتی را طی می‌کند بهترین زمان خرید طلا و سکه است، در همین رابطه نادربذرافشان رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در یک گفت و گو با اقتصاد آنلاین با بیان اینکه زمانی که قیمت‌ها در طول یک ماه ثبات دارند مردم می‌توانند به راحتی مبادلات خود را انجام دهند.

اما باید توجه داشت ورود به بازار طلا برای خرید در زمان‌هایی که قیمت‌ها التهاب دارد کار درستی نیست؛ اگر به روند یک ماه اخیر بازار هم نگاه کنیم روز ۱۴ بهمن ماه قیمت هر گرم طلا تا مرز ۳ میلیون تومان نیز رسید اما امروز طلا ۱۳۰ هزار تومان در هر گرم ارزان‌تر از آن زمان است.

برای خرید طلا چند انتخاب دارید؛ خرید زیورآلات طلا مانند النگو، گردنبند و… خرید سکه، خرید طلای آب شده یا سرمایه‌گذاری در صندوق طلا.

برای خرید زیورآلات طلا بهتر است به واحدهای صنفی مجوز دار مراجعه کنید و از خرید طلا به صورت اینترنتی یا اشخاص پرهیز کنید.

نکته مهم در خرید طلا توجه به نو بودن یا دست دوم بودن آن است. طلای دست دوم به دلیل استفاده مکرر ممکن است دارای خش‌های باشد به ویژه مصنوعاتی مانند گردنبند یا دست بند خط و خش هایی در قفل دارند.

قیمت محصولات طلا بر اساس ۵ آیتم محاسبه می‌شود؛ وزن طلا، اجرت ساخت، درصد سود و قیمت گرم طلا همچنین مالیات. برای خرید طلا باید بدانید که سود فروشنده ۷ درصد است اجرت ساخت طلا نیز بر اساس محصولی که خریداری می‌کنید متفاوت است در بازار طلا می‌تواند زیورآلاتی پیدا کنید که اجرت ساخت آنها ۱۵۰ هزار تومان باشد.

در خرید طلا توجه داشته باشید که می‌توانید برای اجرت و سود فروشنده چانه زنی کنید و با هم به توافق برسید.

نکته مهم در خرید طلا مالیات آن است؛ مالیات طلا تنها ۹ درصد است که فقط از اجرت، حق‌العمل و سود این کالا دریافت می‌شود بنابرین اصل طلا مشمول مالیات نمی‌شود.

آیا سرمایه گذاری در طلا امن است؟

خرید طلا همواره یکی از امن‌ترین سرمایه‌گذاری‌های بازار بوده است؛ هر چند در یک سال اخیر نوسان بازار طلا خریداران را کمی نگران کرده است؛ اما طلا باتوجه به اینکه در سریع‌ترین زمان ممکن قابلیت نقدشوندگی دارد می‌تواند سرمایه‌گذاری جذابی باشد

۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1889169

دیگر خبرها

  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۳/ طلا به کانال جدید نزدیک شد
  • قیمت سکه و طلا بعد از تعطیلات به کدام سو می‌رود؟
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۳
  • قیمت واقعی دلار اعلام شد/ تا یک ماه دیگر نرخ دلار به این عدد می‌رسد
  • افزایش قیمت دلار بازار مسکن را به کدام سو می‌برد؟
  • سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن/ قیمت‌ جدید خانه‌های پایتخت را ببینید (+ جدول)
  • پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۸ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت خودروهای داخلی امروز، سه شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • این بازار گزینه مهم سرمایه‌گذاران در سال ۱۴۰۳!
  • سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن/ قیمت‌ جدید خانه‌های پایتخت را ببینید + جدول