Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، نخستین جلسه کارگروه هماهنگی، حمایت و توسعه محتوا و خدمات فرهنگی فضای مجازی با هدف هم‌افزایی و هماهنگی دستگاه‌های دولتی، ظرفیت‌های خودجوش مردمی و موسسات خصوصی استان، به ریاست مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان برگزار شد.
احمد حسین فتایی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در آغاز این جلسه، با اشاره به ابلاغ دستور العمل این کار‌گروه از سوی مقام عالی وزارت به ادارات کل استان‌ها، گفت: در این دستور‌العمل که به امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی رسیده بر لزوم هم افزایی و توسعه ظرفیت‌های استانی برای گسترش و توسعه و تعمیق محتوا و خدمات فرهنگی و هنری ایرانی اسلامیِ سالم، مفید و ایمن در فضای مجازی تاکید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او  افزود: حفظ و ترویج خرده فرهنگ‌ها و آداب و رسوم بومی و منطقه‌ای، گسترش سبک زندگی اسلامی ایرانی در فضای مجازی، پیشگیری از بروز یا گسترش آسیب‌های اجتماعی، رشد مصرف کالا‌های ایرانی اسلامی در فضای مجازی و تقویت بنیان خانواده و بهبود نظم و ارتباطات اجتماعی، ماموریت‌ها و اهداف این دستور العمل را شامل می‌شوند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان تصریح کرد: بستر‌سازی و برنامه‌ریزی در جهت گسترش کسب و کار‌های نوین استان در فضای مجازی، فرهنگ‌سازی و ارتقاء سواد فضای مجازی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی استان، گسترش کمی و کیفی محتوا و خدمات فرهنگی در فضای مجازی استان و تسهیل در ایجاد مراکز شتاب‌دهنده فرهنگی دیجیتال و فعال سازی تشکل‌ها و اتحادیه فعالان فضای مجازی از مهمترین وظایف کارگروه برای نیل به اهداف ذکر شده است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان سپس اذعان داشت: مهمترین نکته‌ای که باید به آن توجه داشت، استفاده از ظرفیت‌های دولتی، مردمی و خصوصی استان در راستای اجرای این طرح است که اعضای کارگروه باید به خوبی مد نظر قرار دهند.
در ادامه این جلسه، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اهمیت بهسازی فضای مجازی در استان‌ها، گفت: ریاست این کارگروه در استان به مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیری آن به معاونین فرهنگی این ادارات کل واگذار گردیده و ما در دبیرخانه استانی کارگروه به دنبال استفاده از تمام موجودی و توانمندی استان برای تحقق اهداف طرح هستیم.

انتهای پیام/ب

لزوم هم افزایی و توسعه ظرفیت‌های استانی برای گسترش خدمات فرهنگی و هنری در فضای مجازی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد اسلامی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۲۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکرار حمایت های دولت از گشت ارشاد /تا تصویب نهایی لایحه عفاف و حجاب، پلیس به وظایف خود عمل خواهد کرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، با اشاره به اهمیت رعایت عفاف و حجاب گفت: رهبر معظم انقلاب، علما و بزرگان نظام همه کسانی که دل در گرو اعتلای ایران عزیز دارند، همواره بر اهمیت پای بندی به اعتقادات و ارزشهای اسلامی از جمله حجاب و عفاف به عنوان یک واجب شرعی و قانونی تأکید کرده اند و در شورای انقلاب فرهنگی در سال ۸۴ وظایف ایجابی دستگاههای مختلف به ویژه فرهنگی و آموزشی مشخص شده است و مجلس نیز قوانینی را به تصویب رسانده که اهتمام به اجرای آنها نشان قانون‌گرایی دست اندرکاران است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفتگو با فارس، تصریح کرد: جدا از مصوبات شورای انقلاب فرهنگی که لازم الاجرا است، در لایحه‌ی اخیر عفاف و حجاب هم بر این تکالیف دستگاهها به عنوان وظایف قانونی تصریح شده است، البته در این لایحه که مراحل نهایی خود را پشت سر می گذارد وظایف سلبی فراجا و قوه قضائیه که هم جنبه پیشگیری و بازدارندگی و هم جنبه برخورد قانونی با حرمت شکنان را دارد، مشخص شده است و البته به هر میزان فعالیت‌های موثر ایجابی گسترش کمی و بویژه کیفی داشته باشد، کمتر نیاز به اقدامات سلبی می شود.

وی اضافه کرد: با تصویب و تایید نهایی این لایحه در مجلس و شورای نگهبان، تا حدود زیادی به اختلاف برداشتها پایان داده می‌شود و عملکرد هر دستگاه در این خصوص قابل ارزیابی توسط نهادهای نظارتی خواهد بود.

حسینی در ادامه گفت: در عین حال تا ابلاغ این لایحه که به هر دلیل بیش از حد انتظار به درازا کشیده شده است، دستگاهها باید به وظایف روشن و بی‍ّن خود عمل کنند از جمله فراجا در چارچوب وظایف و موازین پس از مدتی وقفه اقداماتی را شروع کرده که با وظیفه شناسی همگان و همکاری دیگر نهادها امیدواریم سرمایه‌گذاری کلان و سازماندهی بدخواهان ملت ایران برای تضعیف فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی بی نتیجه بماند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تأکید کرد: همان‌گونه که در نبرد سخت و مواجهه با قدرتهای شیطانی به ویژه رژیم صهیونیستی و حامیانش ایران اسلامی دست برتر را دارد، در حوزه رویارویی نرم نیز با تکیه بر اعتقادات و باورهای عمیق و آداب و سلوک انسانی، این جلوه از تهاجم فرهنگی که بیش از سه دهه یعنی پس از دوران دفاع مقدس شروع شده و مع الأسف برخی از داخلی‌های به ظاهر دلسوز هم با لطایف الحیل به آن دامن می زنند و عملا مروج اباحی‌گری هستند، ره به جایی نبرد و ملت سربلند ایران در عرصه های مختلف با اقتدار نظامی، فرهنگی و اقتصادی بتواند الگویی الهام بخش برای موحدان و حق‌طلبان عالم گردد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899465

دیگر خبرها

  • کدام برخورد گشت ارشاد با زنان تذکر رهبری را در پی داشت؟
  • تکرار حمایت های دولت از گشت ارشاد /تا تصویب نهایی لایحه عفاف و حجاب، پلیس به وظایف خود عمل خواهد کرد
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • چرا رهبری درباره گشت ارشاد و طرح نور تذکر داده بودند؟
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند
  • پاکسازی و مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجار شکن
  • حمایت قاطع از بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها
  • حمایت قاطع آقاتهرانی از بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها
  • حمایت قاطع آقاتهرانی از بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها /جزئیات جلسه کمیسیون فرهنگی با سردار رادان