Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علیمراد کرمی عصر چهارشنبه در آئین معارفه معاون هماهنگی و معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان بوشهر اظهار داشت: همکاران ما در دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر همیشه در کنار ما در امور مختلف هستند و در واقع ماحصل کار آنها موجب می‌شود که ما در آموزش و پرورش بتوانیم آن رسالتی را که بر عهده داریم به نحو مطلوب تری خدمتگزاری و خدمت رسانی را به دانش‌آموزان داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: دانشگاه فرهنگیان از جایگاه بسیار ویژه ای برخوردار است و رسالت خطیری بر عهده مسئولان آن در این دانشگاه است؛ چرا که دانشجومعلمان خودشان در آینده باید سکاندار تعلیم و تربیت استان و کشور باشند.

کرمی بیان داشت: از این رو ما همیشه با دیدگاه و رویکرد تعاملی به این دانشگاه نگاه می‌کنیم و به این مجموعه کمک می‌کنیم تا آنها نیز بهتر بتوانند خدمات خود را به ما ارائه دهند.

وی اضافه کرد: امیدوارم که بتوانیم این تعاملات و ارتباطاتمان را بیشتر کنیم؛ چرا که آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان از یک خانواده هستند و یک خانواده بزرگ هستند که اگر در کنار هم باشند بسیاری از مشکلات آنها برطرف می شود.

کرمی خاطرنشان کرد: چون رئیس دانشگاه فرهنگیان خود یک آموزش و پرورشی است با دید معلمی به حوزه دانشگاه و آموزش و پرورش نگاه می‌کند و این باعث می شود که کارهای مرتبط ما بهتر و بیشتر از قبل انجام شود.

وی تصریح کرد: این روند ادامه خواهد یافت و تعاملات مان را بیشتر خواهیم کرد و با وجود همکارانی که امروز دو پست کلیدی دانشگاه را عهده دار می شوند، قطعا ارتباطات و تعاملات و همکاری های آموزش و پرورش و دانشگاه بیشتر می شود و امیدواریم که با حضور این عزیزان آموزش و پرورش ما تقویت شود.

بالاترین آمار تعداد دانشجو معلم را داریم

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر نیز در این آئین ضمن تقدیر از همکاری و تعامل بسیار خوب اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با دانشگاه فرهنگیان و تشکر از میزبانی آئین معارفه معاون هماهنگی دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر و معاون آموزشی، پژوهشی و فرهنگی پردیس علامه طباطبایی بوشهر و تقدیر از همه حاضرین در این نشست اظهار داشت: تربیت معلم در استان بوشهر از سال ۱۳۴۳ با دانشسراهای ۴ ساله تشکیل شده است و امروز ۵۵ سال از زمان تشکیل آن در استان می گذرد.

اکبر مولایی گفت: امسال ما بالاترین آمار تعداد دانشجو معلم را در طول تاریخ تربیت معلم در استان بوشهر داریم و امسال خوشبختانه ما به این آمار رسیده ایم که این تعداد دانشجویان هم از لحاظ کمی متفاوت و هم از نظر کیفی بسیار حائز اهمیت است.  

مولایی بیان داشت: اگر در دوره ما بچه های نسل پنجم تیزهوشان جذب تربیت معلم می شدند و دیگران جذب پزشکی و مهندسی می شدند ولی امروز با افتخار اعلام می کنم که رشته های دانشگاه فرهنگیان بعد از رشته های پزشکی جزء پرطرفدارترین رشته های دانشگاهی موجود هستند و جذب رتبه های بسیارپایین کنکور سراسری به این دانشگاه اتفاق افتاده است.

وی در ادامه اضافه کرد: ما نیازمند کمک تمام مسئولان، مراجع، دانشمندان و متخصصان در حوزه های مختلف به ویژه در حوزه آموزش و پرورش هستیم که این دانشگاه را تبدیل به یک مرکز آکادمیک علمی با یک پشتوانه کارگاه عملی برای تبدیل کردن این دوره چهار ساله به یک دوره عملی برای پرورش دانشجومعلمان در طراز جمهوری اسلامی کنیم.

مولایی خاطرنشان کرد: دانشگاه فرهنگیان زمانی می تواند کاربرد عملی خود را داشته باشد که برآورده کننده نیاز اداره کل آموزش و پرورش باشیم؛ همچنین از جناب آقای دکتر حسن زارع معاون سابق آموزشی، پژوهشی و فرهنگی پردیس علامه طباطبایی که به افتخار بازنشستگی نائل شدند از طرف خودم، مجموعه دانشگاه و دانشجویان تقدیر کنم.

مولایی در پایان به تشریح روزمه علمی و کاری معاون هماهنگی مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر و معاون جدید آموزشی، پژوهشی و فرهنگی پردیس علامه طباطبایی بوشهر برای حاضرین در این نشست پرداخت و امیدوارم که بتوانیم با حضور این دو عزیز مسئولیت مان را به نحو بهتری انجام دهیم و این عزیزان نیز در کار جدید خودشان موفق و سربلند باشند.

جذب ۵۰ هزار دانشجو شبانه روزی در سال ۹۷ و ۹۸

مشاور اجرایی معاون طرح و برنامه و توسعه منابع دانشگاه فرهنگیان کشور اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان الزما شبانه روزی است و باید شبانه روزی باشد و دلیل و فلسفه شبانه روزی بودن این مهم بخش تربیت محوری آن است.

دلقندی گفت: این دانشگاه همه خانواده ها را در بر می گیرد و محصول آن در تمام خانواده ها تاثیرگذار است؛ چون خانواده ای نیست که دانش آموز نداشته باشد و رسالت دانشجوی ما معلمی است.

دلقندی خطاب به همه مسئولان حاضر در این نشست بیان داشت: از همه مسئولان می خواهم که دانشگاه فرهنگیان را کمک کنند و این دانشگاهی که رهبری صحه خاصی روی آن قرار داده و حضور وی در اردیبهشت ۹۷ در دانشگاه فرهنگیان به پیشنهاد خودشان بود و این دیدار چه صفا و معنویتی داشت؛ وقتی نشستی با معلمان داشتند خودشان پیشنهاد دادند که امسال من می خواهم در جمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان باشم.

وی تصریح کرد: ما سال گذشته ۲۵ هزار دانشجو را جذب کردیم در حالی که ۳۰ هزار دانشجو از قبل داشتیم و امسال هم ۲۵ هزار دانشجو جذب کردیم و این یعنی اینکه ما ۵۰ هزار دانشجو شبانه روزی در سال ۹۷ و ۹۸ جذب کردیم و این به غیر از مهارت آموزان ماده ۲۸ ماست که ۴۲ هزار جذب داشتیم.

دلقندی ابراز داشت: سال آینده حداقل ردیفی که تا حالا اعلام شده ۳۰ هزار نفر است و یعنی این تعداد ردیف استخدامی مجوز گرفته ایم و این تعداد دانشجومعلمان شبانه روزی هستند که یک دوره ۴ ساله در این دانشگاه هستند.

وی متذکر شد: در سال گذشته ۲۵۰۰ دانشجومعلم ما دارای رتبه های دو و سه رقمی کنکور سراسری بودند و رتبه ۲ کشور در دانشگاه فرهنگیان ثبت نام شد در حالی که می توانست جذب دانشگاه های دیگر شود.

دلقندی تاکید کرد: در سال ۱۴۰۰ ما در آموزش و پرورش ۳۰۰ هزار نفر بازنشسته داریم و تا سال ۱۴۰۴ نیز ۶۵۰ هزار نفر بازنشسته از آموزش و پرورش بازنشسته خواهند شد و از آن طرف نیز اساسنامه دانشگاه می گوید که جذب نیرو در آموزش و پرورش فقط باید از طریق دانشگاه فرهنگیان محقق شود.

وی با بیان اینکه هیچ تفاوتی بین ما و آموزش و پرورش ندارد، ادامه داد: از آموزش و پرورش استان بوشهر برای در اختیار گذاشتن خوابگاه خود به دانشگاه فرهنگیان تشکر می کنم که بخشی از مشکل ما در این حوزه مرتفع شد.

دلقندی بیان کرد: اما واقعا مشکلات زیاد است و ما به فضا نیاز داریم و اگر بخواهیم دانشگاه را توسعه دهیم و اگر نخواهیم دانشجوی این استان برای تحصیل به استان دیگری برود باید برای آنها فضای بیشتری ایجاد کنیم و در بحث نیروی انسانی و فضای فیزیکی همانند گذشته به دانشگاه فرهنگیان کمک کنیم.

وی افزود: دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر دارای نیروهای خوب و شاخص برای بهبود، پیشرفت و کارآمدی دانشگاه است و ما در کمیته انتصابات آن چیزی که در منویات اعضا این کمیته بود به راحتی در دکتر عرب زاده و دکتر محمدی پاسخ این پرسش ها را دادند؛ در پایان نیز دکتر دلقندی از زحمات معاون سابق معاون جدید آموزشی، پژوهشی و فرهنگی پردیس علامه طباطبایی بوشهر تقدیر و تشکر کرد.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری شهرستان بوشهر نیز در این نشست اظهار داشت: شهادت می دهم که همکاران ما در دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر در این چند سال که من در خدمت آنها بوده ام به صورت شبانه روزی پای کار بوده اند و این افزایش دانشجویان می طلبد که حمایت بیشتری از دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر داشته باشید و این حمایت حتما باید صورت گیرد.

روحانی گفت: مسئولان دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر تمام تلاش خود را به کار گرفته اند و آبرو شخصی اشان را گذاشتند و علی رغم همه فشاری که در سال گذشته و امسال روی آنها بود از آبرو شخصی خودشان و ازدسته چک شخصی خودشان رفتند در بازار هزینه کردند تا این دانشگاه سرپا بماند و نگذاشتند تا برای دانشجو مشکل پیش بیاید و از شما می خواهم که از این همکاران حمایت کنید که باجان و دل کار می کنند.

در پایان این نشست نیز دکتر عبدالرضا عرب زاده به عنوان معاون هماهنگی مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر و دکتر سید محسن محمدی نیز به عنوان معاون آموزشی، پژوهشی و فرهنگی پردیس علامه طباطبایی بوشهر معارفه و احکام آنها توسط مسئولان دانشگاه و مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر به آنها تحویل شد و لوح تقدیر رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور از جناب دکتر مولایی رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر به وی تقدیم شد؛ همچنین  از خدمات دکتر زارع معاون آموزشی، پژوهشی و فرهنگی پردیس علامه طباطبایی بوشهر تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 4795507

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه فرهنگیان آموزش و پرورش استان بوشهر دانشگاه فرهنگیان بوشهر اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان قزوین تعطیلی مدارس بارش برف ثبت نام کاندیداها یاسوج بیرجند شهرکرد خطبه های نماز جمعه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۲۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر لزوم تقویت هنرستان‌ها بر اساس زیست بوم استان، گفت: دانشگاه‌ها نیرو‌های متخصص مورد نیاز استان را تربیت کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، محمد رضا حسین نژاد استاندار خراسان شمالی امروز در آیین افتتاح نمایشگاه معرفی مشاغل اظهار کرد: تقویت هنرستان‌ها متناسب با زیست بوم استان ضروری است تا علم و مهارت جوانان در مسیر توسعه استان قرار گیرد.

وی وجود ۹۲ هنرستان در خراسان شمالی با ۱۴ هزار دانش آموز را مورد توجه قرار داد و افزود: تولید با دستان توانمند کسانی امکان پذیر خواهد بود که دانش لازم را داشته باشند و دولت هم در بخش تجهیزات به افراد دارای مهارت کمک خواهد کرد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه استان در بخش‌های تولید فرش و پرورش اسب پتانسیل‌های قابل توجهی دارد، گفت: تربیت و پرورش نیرو‌های غنی و اثرگذار در تولید توسط هنرستان‌ها و هنرجویان اجرایی شود.

حسین نژاد با تاکید بر اینکه متناسب با نیاز استان باید هنرجو تربیت شود، خاطرنشان کرد: هنرستان‌ها و دانشگاه‌ها باید متناسب با نیازها، نیروی انسانی را تربیت کنند.

وی اظهار داشت: با تاکید در جلسات شورای آموزش و پرورش استان و سفر رئیس جمهور و تصویب ایجاد ۸ هنرستان، در مسیر عملیاتی شدن جهش تولید گام‌های موثری را خواهیم برداشت.

دیگر خبرها

  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • تشکیل قرارگاه هفته معلم در لرستان
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • جذب ۳ هزار نیروی دبیری در خراسان رضوی در سال جاری
  • چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی در بوشهر آغاز شد
  • تعیین نحوه تامین نیروی انسانی و امکانات سازمان سپند **
  • استاندار جدید مازندران معرفی شد