Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@09:07:29 GMT

علم تولیدی در کشور باید مشکلات را حل کند

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۲۴۸۰

علم تولیدی در کشور باید مشکلات را حل کند

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا پورمحمدی عصر امروز چهارشنبه در جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری در دانشگاه تبریز گفت: دانشگاه‌های ما به‌رغم اینکه در یک رقابت نابرابر با دانشگاه‌های مطرح دنیا قرار دارند، اما از قافله علمی عقب نمانده‌اند و در سایه تلاش آنها، ایران بیشترین سرعت رشد تولید علم را در دنیا دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های کشور کارآفرین شوند، ادامه داد: بر این باوریم که باید نقش دانشگاه‌ها در توسعه کشور و استان افزایش یابد و تولید علم با هدف رفع مشکلی از مشکلات جامعه انجام شود.

وی اظهار داشت: با وجود فشارها، تحریم‌ها و محدودیت‌هایی که علیه کشورمان اعمال می‌شود، حرکت علمی کشور متوقف نشده و ایران از نظر رشد تولید علم در جایگاه نخست دنیا قرار دارد.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: تولیدات علمی کشور باید در نوبت اول مشکلات داخلی ما را حل کند و انتظار داریم که گروه‌های علمی و دانشگاهی، مسائل جامعه را بررسی و برای حل معضلات راه حل ارائه کنند.

وی افزود: در سایه تلاش دانشمندان و متخصصان داخلی، هم‌اکنون ۷۰ درصد از محصولات وارداتی و ۹۶ درصد از داروهای مورد نیاز مردم در داخل کشور تولید می‌شود که این پیشرفت‌ها مرهون تلاش‌های شبانه‌روزی پژوهش‌گران است.

پورمحمدی با بیان اینکه ایران از نظر تولید علم، رتبه نخست منطقه و رتبه ۱۶ در کل دنیا را دارد، گفت: دانشگاه‌ها باید بتوانند نیازهای دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی را برآورده کنند.

وی همچنین گفت: مقاله‌نویسی در دانشگاه‌ها کار خوبی است و باید استمرار یابد؛ اما ارزش‌گذاری مقالات و پژوهش‌ها باید معطوف به حل مشکلات جامعه شود.

کد خبر 4795518

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری آذربایجان شرقی دانشگاه های ایران انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان قزوین تعطیلی مدارس بارش برف ثبت نام کاندیداها یاسوج بیرجند شهرکرد خطبه های نماز جمعه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۲۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات دو واحد تولیدی و معدنی استان یزد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، در جلسه ستاد استانی پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه ضمن بررسی مشکلات دو واحد تولیدی و معدنی استان یزد، گزارشی از مشکلات صادرات غیر نفتی واحد‌های تولیدی استان توسط مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری ارائه شد.


این جلسه به ریاست رئیس‌کل دادگستری استان و با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد و اعضای این ستاد در محل سالن کنفرانس اتاق بازرگانی، معادن و کشاورزی استان برگزار شد.


در این جلسه ضمن ارائه گزارشی در خصوص مشکلات صادرات غیر نفتی واحد‌های تولیدی استان توسط مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری، مسائل و مشکلات دو واحد تولیدی و معدنی استان از قبیل شرکت میعاد سرام سپهر ایساتیس و شرکت تعاونی تولیدی نرگس پلیمر میبد باهدف احیای حفظ اشتغال و ایجاد اشتغال جدید مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم برای رفع موانع حقوقی و قضایی این واحد‌ها اتخاذ شد.

دیگر خبرها

  • ابتکار جدید یک هسته فناور در سوددهی واحدهای صنعتی
  • بررسی مشکلات دو واحد تولیدی و معدنی استان یزد
  • توجه ویژه صنعت هسته‌ای به فناوری‌های روز دنیا
  • راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی تا سطح ۴۰ مگاوات تولید برق در «عین‌الکش»/ بیمارستان سینا را از ما گرفتند!
  • معافیت کالا‌های صادراتی ایران از دریافت گواهینامه کیفیت در کشور‌های مقصد
  • اجرای طرح «نفوذ دانش در واحدهای تولیدی کشاورزی» در استان فارس
  • صد و دهمین یکشنبه های حمایت از تولید در ارومیه
  • کاهش مالیات بر تولید؛ چگونه؟/ مالیات غیرمولدها باید افزایش یابد
  • بررسی مشکلات ۱۱۹ واحد تولیدی در کمیته سرمایه گذاری
  • صنعت ریلی کشور نیازمند یک استراتژی یکپارچه