Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ اسحاق جهانگیری صبح امروز (چهارشنبه) در جلسه بررسی نحوه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی،‌ با اشاره به مصوبه شورای اقتصاد برای تامین خودروهای جمعی در شهرهای بزرگ، تاکید کرد: ضرورت دارد همه دستگاه های ذی ربط برای اجرای مصوبه شورای اقتصاد در خصوص تامین 3 هزار دستگاه اتوبوس جدید برای تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی تهران و 3 هزار دستگاه اتوبوس دیگر برای سایر کلانشهرها اقدامات لازم را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: دولت منابع مالی لازم برای نوسازی اتوبوس های فعلی تهران و شهرهای بزرگ را تامین می کند و باید بلافاصله کار بازسازی و نوسازی این اتوبوس ها آغاز شود.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه حدود 800 میلیون دلار ارز برای تهیه 630 واگن برای رفع نیاز مترو تهران تامین شده است، گفت: دولت از شهرداری تهران و شرکت های سازنده واگن و وزارت کشور می خواهد در اسرع وقت نسبت به ساخت واگن ها و تحویل به متروی تهران اقدام نمایند.

وی افزود: حمایت از شرکت های خودروسازی و واگن سازی علاوه بر راه اندازی مجدد خطوط تولید موجب اشتغالزایی از یکسو و کمک به افزایش رفاه مردم از سوی دیگر می شود.

در این جلسه محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران نیز با ارائه گزارشی از وضعیت فعلی ناوگان حمل و نقل عمومی تهران و افزایش تمایل مردم برای استفاده از مترو و اتوبوس خواستار توجه جدی تر دولت برای تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی کلان شهر تهران شد.

همچنین شهردار تهران با اشاره به افزایش 11 درصدی استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی پس از افزایش قیمت بنزین گزارشی از وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت و ضرورت تجهیز و نوسازی آن برای ارایه خدمت بهتر به شهروندان ارایه کرد.

همچنین معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در گزارش دیگری به وضعیت حمل و نقل عمومی در کلانشهرها پرداخت و اجرای مصوبه شورای اقتصاد برای تامین 19 هزار دستگاه اتوبوس جدید را ضروری خواند.

در این جلسه که وزرای نفت، صنعت ، معدن و تجارت، رییس کل بانک مرکزی، شهردار و رییس شورای شهر تهران و برخی مدیران شرکت های خودروساز حضور داشتند، مقرر شد بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه ظرف یک هفته اقدامات لازم را برای تامین منابع مورد نیاز برای ساخت 6 هزار دستگاه اتوبوس جدید به منظور واگذاری به شهرداری تهران و سایر کلانشهرها انجام دهند و نتیجه را گزارش کنند.

در این جلسه مقرر شد با توجه به تامین منابع مالی و امضای تفاهم نامه های لازم میان دستگاه های ذی ربط،‌ بازسازی و نوسازی هزار دستگاه اتوبوس در پایتخت آغاز شود و این برنامه در سایر شهرها نیز دنبال شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 اتوبوس اسحاق جهانگیری تهران کلانشهرها قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۲۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال ۵۰۰ اتوبوس شهری اورهال می‌شود

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران گفت: امسال ۵۰۰ دستگاه از اتوبوس‌های شهری اورهال خواهند شد و ۵۰۰ دستگاه مینی‌بوس نیز در خطوطی که مسافران کمی دارند، به شهروندان خدمات رسانی خواهند کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مهدی علیزاده با اشاره به اینکه ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران بیش از 10 نوسازی نشده بود، اظهار کرد: بر اساس برنامه چهارم توسعه باید تا پایان سال آینده 7500 دستگاه اتوبوس فعال داشته باشیم این در حالی است که با عقد قرارداد خرید 2500 دستگاه اتوبوس از تولیدکنندگان داخلی که 2000 دستگاه آن دیزلی و 500 دستگاه آن برقی است و همچنین قرارداد خرید 2500 دستگاه اتوبوس 12 متری برقی از شرکت‌های چینی مجموعاً تعداد اتوبوس‌های تولید داخل و وارداتی به 5000 دستگاه می‌رسد. 

وی ادامه داد: طبق توافقات صورت گرفته قرار است طی 5 الی 6 ماه، 2500 دستگاه اتوبوس به شهرداری تهران تحویل داده شود و به تدریج تا پایان سال، 5000 دستگاه اتوبوس فعال و نوسازی شده وارد ناوگان اتوبوسرانی خواهد شد. 

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران تصریح کرد: در سال گذشته 400 دستگاه اتوبوس نوسازی شد و از ابتدای دوره مدیریت فعلی شهر تهران تاکنون 900 دستگاه اتوبوس از طریق شهرداری تهران و تعهدات وزارت کشور وارد این ناوگان شده است.

به گفته علیزاده، در آینده‌ آنقدر تعداد اتوبوس‌ها افزایش می‌یابد که با کمبود راننده پایه یک مواجه خواهیم شد و با ورود اتوبوس‌های جدید تلاش می‌کنیم معطلی مردم به حداقل ممکن برسد.

وی در ادامه به وضعیت اورهال اتوبوس‌ها اشاره کرد و گفت: امسال 500 دستگاه اتوبوس 18 متری بازسازی خواهد شد این در حالی است که در کنار نوسازی و اورهال اتوبوس‌ها، شاهد ورود مینی‌بوس‌ها به چرخه خدمات رسانی به شهروندان خواهیم بود زیرا نسبت به مهندسی خطوط اتوبوسرانی اقدام کرده‌ایم و از آنجایی که برخی خطوط مسافران کمی دارند، استفاده از مینی‌بوس در دستور کار قرار می‌گیرد تا اتوبوس‌های 12 متری در خطوط پرمسافر خدمات رسانی کنند. 

علیزاده در بخش دیگری از سخنان خود درباره کمبود حقوق رانندگان اتوبوس بخش خصوصی نیز اظهار کرد: بخشی از اتوبوس‌های شهر تهران متعلق به شهرداری و بخش دیگر متعلق به بخش خصوصی هستند که شرکت واحد دخل و تصرفی در حقوق رانندگان آن ندارد و فقط به صورت ماهانه خدمات بر اساس پیمایش انجام شده، یارانه پرداخت می‌کند. 

وی درباره تغییر جایگاه حضور زنان و مردان در اتوبوس‌های بی آر تی نیز گفت: در این زمینه شکایات زیاد و تصادفات جرحی داشتیم و از آنجایی که با همکاری پلیس راهور هم نتوانستیم نسبت به ساماندهی موتورسیکلت‌ها اقدام کنیم، ترمزهای ناگهانی اتوبوس‌ها و تعداد بالای زنان مسافر موجب بروز تصادفات می‌شود بنابراین با توجه به اینکه آسیب‌پذیری بانوان بیشتر است نسبت به تغییر حل حضور آنها اقدام شد. 

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران تصریح کرد: علاوه بر این تعداد زنان مسافر در خطوط تندرو در ساعات پیک بیشتر از آقایان است و به فضای بیشتری نیاز دارند که قسمت انتهایی اتوبوس فضای بیشتری دارد.

به گفته وی، تغییر جایگاه زنان و مردان موجب رضایت نسبی مسافران شده است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ورود ۵ هزار اتوبوس نو به حمل و نقل عمومی تا پایان سال
  • زمان آغاز به کار تاکسی‌های برقی/ تسهیلاتی برای تاکسی‌رانان
  • ورود ۵ هزار اتوبوس فعال به حمل و نقل عمومی تا پایان سال
  • امسال ۵۰۰ اتوبوس شهری اورهال می‌شود
  • عصرانه خبری شهرهای ایران در سوم اردیبهشت‌
  • اختصاص ۵۹ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد
  • ورود ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد
  • تزریق اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد آغاز شد
  • تزریق اتوبوس به ناوگان حمل ونقل عمومی مشهد آغاز شد
  • جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس