Web Analytics Made Easy - Statcounter

طاهریان برقراری عدالت در حمایت از کانون های مساجد را از مزایای طرح ملی فهما دانست و گفت: در این طرح هر کانونی که فعالیت بیشتری داشته باشد از حمایت های بیشتری برخوردار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان: ​«مرتضی طاهریان» امروز (سه شنبه ۱۹ آذر) در نشست طرح ملی فهما در خوزستان، با اشاره به دغدغه های مدیران کانون های مساجد در زمینه انجام فعالیت های فرهنگی هنری در مساجد اظهار کرد: این دغدغه ها نشات گرفته از عشق به کار فرهنگی و تعلق خاطر به فعالیت در مساجد است و این وظیفه ما را دو چندان می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور با بیان اینکه ۲۷ سال از تاسیس کانون های مساجد می گذرد و در این سال ها با چالش های جدی مواجه بودیم افزود: بخشی از این چالش ها هویتی بود که سال گذشته در قالب اساسنامه کانون ها در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۵ هزار کانون در سراسر کشور فعالیت می کنند که از این تعداد یک هزار و ۱۰۰ کانون در استان خوزستان فعال است اذعان داشت: پس از ابلاغ اساسنامه در دی ماه سال گذشته، آیین نامه صدور مجوزها هم باید تصویب می شد که اقدامات آن در شورای سیاستگذاری صورت گرفت.

 

طاهریان با بیان اینکه شورای سیاستگذاری نیز اتفاق مهمی بود که در مجموعه ستاد و با حضور شخصیت های درجه یک حوزه فرهنگ و دین انجام شد تصریح کرد: اعضای این شورا را وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان، نماینده مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور، نماینده شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، رییس سازمان تبلیغات اسلامی، رییس سازمان اوقاف و امور خیریه و رییس سازمان بسیج تشکیل می دهند.

 

وی با اشاره به اینکه این جلسات در جایگاه خوبی تشکیل می شود و علامت خوبی برای وفاق و همگرایی بیشتر است اضافه کرد: به موازات این شورا، شوراهایی نیز در استان ها تشکیل شده و احکام آنها ارائه شده است.

 

معاون ستاد کانون های مساجد کشور با بیان اینکه با هویت بخشی به کانون های مساجد بهتر و شایسته تر می توانیم به کانون ها خدمت کنیم ادامه داد: در حال حاضر در همه بخش ها با مشکلات اعتباری مواجه هستیم ولی همه در تلاش هستند تا بتوانند بهترین خدمات را ارائه کنند.

 

وی کانون های مساجد را یکی از اولویت های مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و عنوان کرد: در این حوزه اگر اعتباری نیاز بوده از سوی وزارت ارشاد دریغ نشده است.

 

طاهریان ابراز کرد: یکی از مطالبات کانون ها این بود که از طریق نرم افزاری با مجموعه ستاد در ارتباط باشند از این رو تصمیم گرفتیم مسیر ارتباطی خود را با مجموعه کانون ها قوی تر کنیم به طوری که هر کسی می تواند با کمک یک تلفن همراه نسبت به ارائه گزارش فعالیت های کانون خود اقدام کند.

 

وی تاکید کرد: از مزایای این طرح برقراری عدالت در حمایت از کانون ها بود به طوری که هر کانونی که فعالیت بیشتری داشته باشد از حمایت های بیشتری نیز برخوردار می شود. در جریان رویداد ملی فهما فعالیت های بسیاری از سوی کانون های مساجد به ثبت رسید و نکته مهم در این امر این است که بیشتر این فعالیت ها از سوی استان هایی انجام شده که از امکانات کمتری برخوردارند.

 

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور با اشاره به اینکه در جریان رویداد فهما نباید نگاه ما جشنواره ای باشد خاطر نشان کرد: در این رویداد کانون ها فعالیت های خود را در ۳۳ شاخص مورد نظر ثبت می کنند که این شاخص ها هر سال افزایش پیدا می کند و نقطه کمال ما سال ۱۴۰۰ است.

 

وی با بیان اینکه فعالیت ثبت شده کانون ها تا ساعت ۲۴ روز ۲۱ دی ماه سال جاری برای انتخاب پایتخت فهما مورد ارزیابی قرار می گیرد و پایتخت فهما در روز ولادت حضرت فاطمه (س) معرفی می شود گفت: از ۲۲ دی ماه سال جاری فعالیت ها برای ارزیابی کانون ها در سال ۹۹ مورد بررسی قرار می گیرند.

 

طاهریان با اشاره به اینکه درارزیابی کانون ها اقتضائات کانون های روستایی هم در نظر گرفته می شود تاکید کرد: در ارزیابی ها کانون هایی هم که دارای بالاترین امتیاز باشند فعالیت آنها به صورت میدانی نیز بررسی می شود.

 

وی با بیان اینکه از کانون هایی که بالاتر از هزار امتیاز داشته باشند و همچنین کانون های رابط و معین حمایت های مالی می شود تصریح کرد: در سطح کشور یک هزار و ۲۰۰ کانون معین و رابط وجود دارد که بازوان اجرایی مجموعه کانون های مساجد استان ها محسوب می شوند.

 

طاهریان یاد آور شد: به کانون های فعال تر نگاه ویژه تری صورت می گیرد و بسته های تشویقی در قالب کمک های مستقیم مالی، وام قرض الحسنه، تجهیزات و امکانات، خدمات رفاهی و ... ارائه می شود.

 

 

 

منبع: روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور

پایان پیام/500

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد مسجد قرآن کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد سامانه فهما انتخابات مجلس فهما فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۲۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله علی خاتمی ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد برگزاری مراسم دهه کرامت که در محل دفتر امام جمعه زنجان برگزار شد، با بیان اینکه یکی از ضرورت‌های برنامه‌های این دهه، استفاده از ظرفیت مردمی برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این برنامه‌ها است، گفت: بی‌شک با برخورداری از مشارکت مردمی می‌توان در برگزاری هر چه بهتر این برنامه‌ها گام برداشت.

وی با بیان اینکه در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت، همه دستگاه‌ها باید از حداکثر توان خود استفاده کرده و هم‌افزایی در برگزاری این برنامه‌ها را جزو اولویت‌های اصلی خود قرار دهند، افزود: یکی از تأکیدات ما به برگزارکنندگان برنامه‌های دهه کرامت این است که از انجام کارهای موازی به جد اجتناب کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه تشکیل کمیته اجرایی و عملیاتی ستاد دهه کرامت یکی از ضروریات برنامه‌های این دهه به شمار می‌رود، اظهار کرد: معتقدیم در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت باید رویکرد برنامه‌ها به گونه‌ای باشد که باعث ایجاد نشاط و شادی در مردم شود، به همین خاطر هر چقدر مشارکت مردم در برگزاری این برنامه‌ها بیشتر باشد، به همان میزان نشاط به همراه خواهد داشت.

آیت‌الله خاتمی همچنین به نقش ارزنده دستگاه‌های فرهنگی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت اشاره و خاطرنشان کرد: بدون شک، دستگاه‌های فرهنگی باید به واسطه بودجه‌ای که دریافت می‌کنند، در برگزاری این برنامه‌ها پیشگام بوده و نقش حمایتی خود را در این زمینه به خوبی ایفا کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه می‌توان از ظرفیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در استان در برگزاری باشکوه برنامه‌های دهه کرامت استفاده کرد، افزود: یکی از رویکردهای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان در برگزاری چنین برنامه‌هایی، مردمی کردن این برنامه‌ها است.

محسن اسلامی از فعال بودن ۴۰۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان زنجان خبر داد و خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد، قادر است برنامه‌ها و جشن‌های امسال دهه کرامت را در مساجد روستایی استان نیز برگزار کند.

کد خبر 6087634

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • برقراری توازن و عدالت منطقه‌ای سیاست اصلی شورای شهر قم است
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • عضویت ۱۰۶ هزار نفر در آذربایجان غربی درکانون‌های مساجد
  • مشارکت فعال کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت
  • حضور کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت
  • حمله ایران به اسرائیل هنوز در کانون توجه کاربران مجازی/ آیا اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله می‌کند؟ / سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ / سیل دوبی و واقعیت‌هایی که سانسور شد/ داغ شدن عنوان جدول لیگ برتر در فضای مجازی
  • اجرای طرح اعتلا با جدیت دنبال شود
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند
  • تشریح سیاست های راهبردی سال جاری کانون در مرکز چالدران