Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: خراسان شمالی با مشکلات زیرساختی فراروانی در حوزه سلامت و بهداشت و درمان روبرو است. ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۸ استانها خراسان شمالی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد محمدحسین قربانی امروز در نشستی با سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اظهار داشت: علی‌رغم تمام کمبودها و کاستی‌ها در کشور، توجه به امر بهداشت و درمان به یک مقوله همگانی و حاکمیتی تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گلایه استاندار کهگیلویه و بویراحمد از نامهربانی‌ها به حوزه بهداشت و درمانگلایه استاندار کهگیلویه و بویراحمد از نامهربانی‌ها به حوزه بهداشت و درمانیک نماینده به حوزه انتخابیه یزد افزوده شود؛ وضعیت بهداشت و درمان در برخی شهرستان‌ها اصلا خوب نیست‌وی با بیان اینکه در حال حاضر سهم سلامت از GTP (تولید ناخالص ملی) از 5 به 10 رسیده است، افزود: خوشبختانه طی چند سال اخیر وضعیت بهداشت و درمان جهش و توسعه بسیار خوبی را شاهد بوده است به طوری که خراسان‌شمالی در مقایسه با سایر استان‌ها بهره نسبتا خوبی در حوزه طرح تحول سلامت داشته است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از پیگیری ‌های ویژه این کمیسیون در جهت رفع مشکلات و کمبودهای حوزه بهداشت و درمان خراسان شمالی خبر داد و تصریح کرد: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، جمع بندی در راستای حل مشکلات حوزه بهداشت و درمان خراسان شمالی دارد که با سفر قریب الوقوع وزیر بهداشت و درمان به این استان، بسیاری از این مشکلات این حوزه مرتفع خواهد شد.

وی در ادامه از قول مساعد این کمیسیون مجلس در جهت در اختیار قرار دادن چند دستگاه آمبولانس به استان خبر داد و بیان داشت: با توجه به فاصله شهرهای استان با یکدیگر و کمبود آمبولانس در خراسان‌شمالی، در همین سفر تامین چند دستگاه آمبولانس در دستور کار قرار می‌گیرد. همچنین دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی در حوزه زیرساخت‌ها نظیر خوابگاه و سالن‌های ورزشی با مشکلات عدیده‌ای روبرو است.

رئیس فراکسیون مبارزه با موادمخدر مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مصرف دخانیات در اماکن عمومی ممنوع است خاطرنشان کرد: هزینه درمان کسانی که دخانیات مصرف می‌کنند روزانه 25 تا 30 میلیارد تومان است لذا نمی توان سلامت مردم را تحت الشعاع قرار داد و از مصرف دخانیات در اماکن عمومی جلوگیری نکرد چراکه دروازه ورود به اعتیاد دخانیات است.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گسترش شبکه اینترنت در تمامی نقاط خراسان شمالی را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: در حالی اینترنت، لازمه پزشک و خانواده است که برخی از روستاهای استان از نعمت اینترنت محروم هستند لذا باید گسترش اینترنت در خراسان شمالی فراگیر شود.

انتهای پیام/ش

R7719/P/S6,55/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۲۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۲۵۰ دانشجو به اردوی جهادی سروآباد

ایسنا/کردستان معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از اعزام ۲۵۰نفر از دانشجویان دانشگاه های استان با محوریت بسیج دانشجویی به منطقه محروم ژاورود سروآباد خبر داد.

دکتر محمود کلاهدوزان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: اردوهای جهادی، ارائه خدمات به مناطقی است که دچار محرومیت بوده و به عبارتی دسترسی به امکانات به هر دلیلی برایشان دشوار است.

وی از عملکرد حوزه بهداشت و درمان در موضوع اردوهای جهادی سخن گفت و افزود: خوشبختانه ما در این حوزه تا دورترین مناطق روستایی در سطح کشور در حال ارائه خدمات شبکه‌ای به مردم روستاها هستیم.

‌تعداد ۲۵۰  نفر از دانشجویان استان کردستان امروز ۲۷ فروردین در مراسمی با حضور رئیس دانشگاه، معاون فرهنگی و دانشجویی و نماینده ولی فقیه در استان به اردوی یک هفته ای سروآباد برای ارائه خدمت به مناطق محروم این شهرستان در حوزه های مختلف اعزام شدند که دانشجویان علوم پزشکی در حوزه بهداشت و درمان پیشتاز این اردوی جهادی هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضرورت تأمین اعتبار بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی تبریز
  • مشکلات کمپ ترک اعتیاد زنان بجنورد رفع شود
  • شمار ولادت‌ها در خراسان شمالی بالاتر از میانگین کشوری
  • نهایی شدن بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ امروز در کمیسیون تلفیق
  • لزوم تشویق بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در حوزه معادن
  • بازدید سرزده استاندار از دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی
  • یک دستگاه آمبولانس پیشرفته به ناوگان امدادی جزیره قشم الحاق شد
  • توسعه طرح‌های اقتصادی نیازمند حل مشکلات زیرساختی است
  • دکتر مرندی، چهره مؤثر در حوزه بهداشت و درمان کشور
  • اعزام ۲۵۰ دانشجو به اردوی جهادی سروآباد