Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا کلائی ضمن اعلام این مطلب که 10 هزار تاکسی از مجموع 13 هزار تاکسی موجود در شهر مشهد برقی خواهند شد گفت: در مورد شهر هوشمند از تمام کشور و تهران جلوتر هستیم اما از ظرفیت ها بطور کامل استفاده نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ محمدرضا کلائی، شهردار مشهد ظهر امروز در نشست خبری با اصجاب رسانه در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد ضمن اشاره به تسویه حساب بخش زیادی از بدهی های بانکی اظهار داشت: باتوجه به برنامه 1400-1397 پنجاه محور اصلی مدیریت شهری مشخص شده است که می توان به مواردی از جمله ساماندهی تقاطع های غیر همسطح و زیرگذرها، زیرساخت ترافیکی، بازسازی بافت پیرامونی حرم مطهر، تأمین منابع آب فضای سبز و اجرایی شدن منشور حقوق شهروندی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اولین پروژه در اسفندماه ساخت تقاطع غیر هم سطح آیت الله هاشمی بود و 50 محور اصلی مدیریت شهری تا 1400 را در دستور کار قرار دادیم که در 6ماه دوم به عملیاتی کردن آنها پرداختیم.

شهردار مشهد با اعلام اینکه: ظرف یک ماه آینده احداث تقاطع غیرهم‌سطح مصلی آغاز می‌شود. با احداث این تقاطع از حرم مطهر دسترسی دوم به بهشت رضا مهیا می‌شود گفت: در پایان سال 96 هر کیلومتر مترو در مشهد 240 میلیارد تومان هزینه در برداشت، این درحالی است که در پایان سال گذشته ، 740 میلیارد تومان، بیش از سه برابر هزینه شده که باید مجموعه های درون استانی کمک کنند.

کلائی ادامه داد: در بافت پیرامون حرم‌مطهر 25 سال است که پروژه آغاز شده است و 292 پروژه در آنجا داریم که مشکل‌دار است و تصمیمات در این زمینه گرفته شده که نه می‌توان پذیرفت نه می‌توان رد کرد لذا امیدواریم بافت را به هویت اصلی خودش برگردانیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در محور عامل از شهرسازی تدوینی استفاده خواهد شد گفت:محور آبکوه و قلعه وکیل آباد، کارگزاران فقط تملک کردند.پلاک176 چهل بازه و برخی از اراضی بزرگ مقیاس، باید تعیین تکلیف شود.

کلائی پروژه اجرایی‌کردن منشور حقوق شهرنشینی و شهری برای همگان، یکی دیگر از محورهای اولویت‌دار معرفی کرد و اینکه نگران اجرایی شدن آن هستیم و گفت: نباید این موضوع در حد یک سند مکتوب بماند و برنامه جامع شفافیت و مبارزه با فساد در دستور کار است، در این زمینه زیرساخت‌های الکترونیک فراهم شده است و پایان آذر ماه گزارش کار از همکاران می‌گیریم.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین پارک سرپوشیده خاورمیانه در اراضی آبشار دو، در پارک سی هکتاری میدان تیر ایجاد خواهد شد تصریح کرد: امیدواریم امسال بتوانیم در همه نقاط شهر، موضوع آبگرفتگی را برطرف کنیم.در این راستا 52 نقطه در سطح شهر مشمول عملیات عمرانی می‌شود. 

شهردار مشهدمقدس با بیان اینکه 10 هزار تاکسی از مجموع 13 هزار تاکسی موجود در شهر مشهد برقی خواهند شد اظهار داشت: در شهرداری مدیران خانم توامندی داریم. نگاه من به حضور بانوان در شهرداری نگاه به توانمندی آنهاست و صرفا به دنبال افزایش رقم حضور خانم‌ها در شهرداری نیستیم. 

کلائی ضمن اشاره به برخی موضوعات اعم از توسعه تشرف پیاه به حرم مطهر رضوی، شهر بدون گرسنه  و متکدی، دیپلماسی شهری، حمایت از گردشگری سلامت گفت: استیضاح یک جوک است، ما یک تیم جوان هستیم که از روز اول منافع مردم را در نظر گرفتیم. اگر روزی نتوانیم کار کنم خداحافظی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه شهر مشهد به لحاظ اجتماعی اوضاع قابل قبولی دارد. البته این جمله به معنای این نیست که حال مردم خوب است اظهار داشت: ضابطه‌مندی پروژه اجتماعی از ورزش همگانی را در دستور کار داریم.در شورای ورزش قهرمانی که متشکل از شورا و شهرداری و مدیرکل ورزش و جوانان است، موضوع حمایت از تیم‌های ورزشی مورد بررسی قرار گرفته است.

شهردار مشهدمقدس تصریح کرد: حمایت ما از فوتبال و کشتی به تنهایی نبوده ما از والیبال و بسکتبال و  هندبال هم حمایت کرده‌ایم.امسال 4 میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار برای حوزه ورزش همگانی اختصاص داده شده است که 40 درصد این بودجه مربوط به فوتبال،20 درصد کشتی و 40 درصد سایر ورزش‌هاست.این مبلغ در لایحه اصلاح بودجه به 10 میلیارد تومان افزایش  یافته و به شورا پیشنهاد داده شده است و قطعا حمایت از کشتی پهلوانی افزایش خواهد داشت و ورزش هایی که مردم طرفدارش هستند و شور اجتماعی ایجاد می کند حمایت می شوند.

 

وی در مورد گرایش سیاسی خود نیز گفت: بنده اصلاح‌طلب هستم و اعتقادات خاص خودم را دارم و نگاه سیاسی دارم، اما روزی که شهردار مشهد شدم، اعتقاد داشتم شهردار همه مردم مشهد هستم.آن چیزی که نسل جوان ما باید جدی بگیرند، ارتباط درست بین این موضوع برقرارکردن است. بنده باید نظرات همه را بشنوم.

کلائی بیان کرد: همدلی در شهر مشهد زیاد است، در اتفاقات اخیر بالاتر از 300 میلیارد تومان فقط به شهرداری‌های کلان شهرها آسیب وارد شد و این درحالی است که در مشهد کمترین آسیب و حتی عدم آسیب را داشتیم.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه ما سعی کرده‌ایم کار کنیم، به همین دلیل زمانی برای پرداختن به هجمه‌ها نداریم اظهار داشت: پیرامون بازداشت معاون پارلمانی که شایعاتی در این باره منتشر شده بود، ما اصلا معاون پارلمانی نداریم و بازداشتی در کار نبوده است. 

وی در مورد موسسه شهرآرا نیز اظهار داشت: ما یک موسسه‌ای داریم به نام شهرآرا، در حوزه تولید و نشر خبر و در حوزه خبرنگاری، شهرآرا برای ما یک سرمایه خیلی ارزشمند است. در این دو سال شهرآرا پیشرفت چشم‌گیری داشت و ما حامی شهرآرا هستیم.از ابتدا با فعالیت بازرگانی شهرآرا مخالف بودم اما چون مصوبه بود به آن پایبند بودیم. 

کلائی عنوان کرد: علی‌رغم اینکه از نظر عملکردی از دوستان شهرآرا بسیار ممنونم اما موضوع پیش‌آمده حق دستگاه قضایی بوده و باید روال خودش را طی کند.

وی با اشاره به موضوع مکان یابی شهر فردوگاهی در مشهد افزود: مشکلاتی اعم از آلودگی صوتی، عدم امکاننات زیرساخت فیزیکی، فقدان زمینه های توسعه کسب ه کار و سایر موارد وجود دارد و گزینه هایی مانند غرب مشهد، گلبهار، محور فریمان  توسعه فرودگاه فعلی مورد نظر قرار دارد.

شهردار مشهد با بیان اینکه مسجد مروی ها تحت هیچ شرایطی تخریب نخواهد شد گفت: در مورد شهر هوشمند و فاوا از تمام کشور و تهران جلوتر هستیم اما از ظرفیت های استفاده نشده است لذا باید هنجارها و هوشمندی را کشف کنیم تا برای توسعه آنها ابزار ایجاد کنیم و بفهمیم مردم چه می خواهند.

وی افزود: آبادگران تصمیم اشتباه بوده و حقوق محیط زیست تضییع شده و مدیریت شهری در این مورد ضعیف عمل کرده است.

کلایی ضمن تأکید بر این مطلب که اراضی بزرگ در مقیاس شهری باید در اختیار مردم قرار گیرد مانند دانشگاه فردوسی تصریح کرد: دانشگاه فردوسی می تواند در مواردی مانند استارت آپ های علمی و با انتخاب خود دانشگاه فضای خودش را با مردم به اشتراک بگذارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۲۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت تاکسی برقی؛ بین یک میلیارد تا یک میلیارد و سیصد میلیون تومان

تین نیوز

 سرپرست سـازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: یک هزار خودروی برقی وارداتی به شهر تهران پلاک ملی گرفته اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، شادی مالکی روز سه‌شنبه افزود: برقی سازی خودرو و تاکسی یک پروژه ملی است که از سوی دولت در دستور کار قرار گرفت و ما نیز در این راستا با وزارت صمت و خودروسازان داخلی در بحث واردات خودروهای برقی کار را شروع کردیم و از سوی دیگر شهرداری تهران هم راستا اقدام به وارادت خودروی برقی کرده است.

وی ادامه داد: امسال شاهد وارد شدن ۲۵ هزار خودروی برقی سدان و ۲ هزار و ۵۰۰ تاکسی برقی و ۱۰ هزار ون برقی و ۲۷ هزار و ۵۰۰ خودروی برقی از طریق خودروسازان داخلی ذیل توافق نامه با وزارات صمت خواهیم بود و در کل نزدیک به ۶۰ هزار خودروی برقی وارد ناوگان حمل و نقل عمومی تهران می شود.

به گفته مالکی، از هفته گذشته تاکنون قرارداد نزدیک به ۱۰ هزار خودرو با خودروسازان داخلی منعقد کردیم و یک هزار دستگاه خودرو نیز هم اکنون در تهران است؛ این خودروها پلاک ملی گرفته‌اند و در صف دریافت پلاک تاکسی هستند.

وی تاکید کرد: خودروهای وارداتی استانداردهای لازم را از مراجع ذی ربط را دریافت کرده اند و از چند روز آینده ثبت نام از تاکسیرانانی که خودروی فرسوده دارند را آغاز می‌کنیم.

مالکی یادآور شد: به ازای خروج یک دستگاه خودروی فرسوده یک دستگاه تاکسی برقی جایگزین می‌شود و به محض دریافت پلاک تاکسی، این خودروها فعال می‌شوند و حتی مسیر حرکت آنها هم مشخص شده است.

وی در مورد حدود قیمت تاکسی برقی هم گفت: قیمت توسط سازمان حمایت و توسط وزارت صمت اعلام می شود اما بین یک میلیارد تا یک میلیارد و سیصد میلیون تومان براساس نوع خودرو متفاوت است.

سرپرست سـازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران افزود: تسهیلاتی برای رانندگان از طریق شهرداری و انعقاد قرارداد با صندوق کارآفرینی امید با کارمزد پایین و بازپرداخت پنج ساله در نظر گرفته‌ایم و از طریق ماده ۱۲ هم یارانه ای هم از سوی دولت داده می‌شود که قیمت خودرو برای تاکسیران منطقی شود.

مالکی در مورد ایستگاه‌های شارژ خودروی برقی هم اضافه کرد: هم اکنون ۱۵ ایستگاه در شهر تهران با ۷۴ نازل داریم که تا پایان امسال ۹۳۰ نازل دیگر در قالب ۹۶ ایستگاه نصب می‌شود.

وی در مورد خدمات پس از فروش خودروهای برقی هم تاکید کرد: خودروسازان متعهد شده اند که به ازای هر ۳۳۰ خودرو یک بخش تعمیرگاهی داشته باشند ضمن اینکه نرخ کرایه هم براساس لایحه‌ای که به شورای شهر ارسال می شود، مشخص خواهد شد.

۸۰ هزار تاکسی در تهران فعال است که نیمی از این تعداد فرسوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اختصاص اتوبوس و تاکسی برقی برای کلان شهر اراک
  • اختصاص اتوبوس و تاکسی برقی برای کلان‌شهر اراک
  • تاکسی‌های برقی بدون راننده ماند
  • ثبت‌نام از دارندگان تاکسی فرسوده برای جایگزینی با خودروی برقی
  • اعلام قیمت و شرایط پرداخت تاکسی‌های برقی
  • تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن
  • قیمت تاکسی برقی؛ بین یک میلیارد تا یک میلیارد و سیصد میلیون تومان
  • حکایت تاکسی برقی تهران!
  • حکایت تاکسی برقی تهران !
  • دولت چگونه به برقی‌سازی حمل و نقل عمومی کمک کند؟