Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ کشورهای ضامن صلح سوریه (ایران، روسیه و ترکیه) امروز (چهارشنبه) در پایان چهاردهمین نشست خود موسوم به روند "آستانه" در شهر نورسلطان پایتخت قزاقستان با صدور بیانیه ای بار دیگر از حاکمیت ملی و یکپارگی سوریه حمایت و مخالفت شدید خود را با تشکیل مناطق خودمختار در این کشور اعلام کردند.

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، کشورهای ضامن صلح سوریه در بیانیه پایانی خود با تلاش های صورت گرفته به منظور تغییر واقعیت میدانی سوریه و تشکیل منطقه خودمختار در این کشور به بهانه مبارزه با تروریسم مخالفت کردند و از عزم خود برای مقابله با طرح های جدایی طلبانه در سوریه که حاکمیت ملی و امنیت این کشور را هدف قرار داده، خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سه کشور ضامن صلح سوریه برای تقویت ثبات در مناطق شمالی این کشور از توافق مهرماه گذشته میان روسیه و ترکیه و نیز توافق "آدانا" که در سال ۱۹۹۸میان دمشق و آنکارا به امضا رسیده، حمایت کردند.

کشورهای ضامن صلح سوریه در بیانیه خود به تجاوزهای مستمر رژیم صهیونیستی به خاک سوریه هم واکنش نشان دادند و آن را در تناقض با قوانین بین المللی و خطری برای امنیت منطقه دانستند.

ایران، روسیه و ترکیه همچنین مخالفت خود را با تسلط غیرقانونی برمنابع نفتی سوریه اعلام کردند و خواستار کنترل دمشق بر چاه های نفت در این کشور شدند.

سه کشور ضامن صلح سوریه همچنین نگرانی عمیق خود را در خصوص تقویت گروه های تروریستی ازجمله "تحریر الشام" (النصره سابق) در مناطق کاهش تنش از جمله در ادلب اعلام و از عزم سه کشور برای ادامه همکاری ها برای مقابله با همه گروه های تروریستی مرتبط با داعش و القاعده خبر دادند.

ایران، روسیه و ترکیه بار دیگر بر لزوم راه حل سیاسی برای پایان بحران سوریه تاکید کردند و در این مسیر برگزاری کمیته نگارش قانون اساسی جدید سوریه در ژنو را بسیار مهم ارزیابی کردند.

کشورهای ضامن صلح سوریه همچنین مقرر کردند تا دور جدید نشست آستانه ماه مارس آینده در شهر نورسلطان قزاقستان برگزار شود.

روند آستانه شامل ایران، روسیه و ترکیه است و این سه کشور ازحدود سه سال پیش مذاکرات آستانه را برای حل و فصل کامل مسائل سوریه بدون مداخله خارجی در امور داخلی این کشور و باتاکید بر مشارکت طرف های سوری شامل دولت این کشور و گروه های معارض آن پیش می برند.

سیزدهمین دور نشست آستانه درباره دستیابی به راه حل سیاسی برای بحران ۹ ساله سوریه روزهای ۱۰ و ۱۱ مرداد ماه در قزاقستان برگزار شد.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 سوریه جنگ سوریه نشست آستانه قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۲۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر: اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطای دیگری شود، به شدت پاسخ می دهیم

به گزارش تابناک، دکتر محمد مخبر بعد از ظهر امروز ( پنج شنبه) در تماس تلفنی حسین عرنوس، ضمن تبریک روز ملی سوریه بر گسترش روابط دوجانبه دو کشور تأکید کرد.وی ضمن قدردانی از پیام تسلیت دولت سوریه در پی هدف قراردادن ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق گفت: حمله به ساختمان کنسولگری ایران، اوج استیصال آن رژیم خبیث در برابر مقاومت فلسطین و گروه های مقاومت را نشان داد.
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه طوفان الاقصی منطقه را وارد فضای جدیدی نموده، اظهار داشت: ما به دنبال تنش نیستیم ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطای دیگری شود، به شدت پاسخ خواهیم داد.
دکتر مخبر با اشاره به اهمیت راهبردی سوریه و ضرورت تعمیق و گسترش روابط دو کشور در همه زمینه ها، بر لزوم تشکیل «کمیته‌های مشترک پیگیری همکاریهای اقتصادی دو کشور» و تلاش برای اجرایی شدن توافقات و قراردادهای امضا شده میان تهران و دمشق تاکید کرد .
توجه بیشتر به توسعه همکاری های اقتصادی در حوزه های مشترک تجاری، تسهیل فعالیت بخش خصوصی دو کشور، لزوم همکاری در حوزه حمل و نقل، ترانزیت و نیز گردشگری از جمله محورهای این گفتگوی تلفنی بود.
نخست وزیر سوریه نیز در این تماس تلفنی ضمن عرض تسلیت شهادت جمعی از مستشاران جمهوری اسلامی و شهروندان سوری در حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، آن را نقض قوانین و مقررات بین المللی عنوان کرد.
حسین عرنوس از عملیات اخیر سپاه پاسداران و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به عنوان پاسخ دندان شکن به اقدامات رژیم صهیونیستی یاد کرد و با تبریک این رشادت به دولت و ملت ایران افزود: جمهوری اسلامی تنها تأسیسات و زیرساخت های نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار نداد بلکه این اقدام شجاعانه موجودیت رژیم صهیونیستی و اعتبار آن و متحدان این رژیم را زیرسوال برد و به چالش کشید.
نخست وزیر سوریه از آمادگی کامل ارتش و نیروهای مسلح این کشور برای حمایت و پشتیبانی از محور مقاومت و مقابله با اقدامات احتمالی رژیم صهیونیستی خبر داد و گفت: ارتش سوریه آماده است به تجاوزات و اقدامات رژیم صهیونیستی پاسخ دندان شکن دهد .
وی از عزم و اراده جدی دولتمردان جمهوری اسلامی برای پیگیری و اجرایی شدن اسناد و توافقات فیمابین دو کشور تقدیر و بر توسعه روند همکاری های مناسب دو کشور در زمینه تجارت آزاد و همچنین امور بانکی تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • سند همکاری سه جانبه برای مقابله با تروریسم
  • مخبر: اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطای دیگری شود، به شدت پاسخ می دهیم
  • پیشنهاد پوتین برای میانجیگری میان ایران - اسرائیل / 3 شرط تهران / روزنامه کویتی: روسیه قطعات حساس جنگنده سوخو35 را به ایران نداده
  • جزئیات مخالفت مصر با پیشنهاد رئیس سیا برای اداره غزه
  • نامهربانی پاکستان در حق ایران
  • پرینچک: ترکیه حریم هوایی خود روی آمریکا و اسرائیل را ببندد
  • مناطق گردشگری کرمان از طریق رسانه های روسیه معرفی شوند
  • درخشش ارتش و نیرو‌های مسلح در عرصه‌های ماموریتی ضامن قدرت بازدارندگی کشور است
  • درخشش ارتش و سایر نیرو‌های مسلح ضامن قدرت بازدارندگی کشور است
  • «کشف خودمختار» چیست؟