Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم،  پرویز فتاح با اشاره به ماجرای زمین‌های مصادره شده خاندان پهلوی از سوی بنیاد مستضعفان در استان مازندران گفت: در زمان رضاشاه و فرزند ناخلف وی محمدرضا شاه پهلوی زمین‌ها و خانه‌های مردم با ظلم و ستم به نفع رژیم پهلوی مصادره شده بود که امروز بنیاد در حال واگذاری رسمی این اسناد این زمین‌ها به صاحبان اصلی خود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس بنیاد مستضعفان افزود: تا سال ۵۷ که انقلاب اسلامی به وقوع پیوست این زمین‌ها دست خاندان پهلوی بود چون زمین‌ها یک سند داشته و مساحت آن‌ها خیلی بزرگ بوده به همین دلیل تفکیک این زمین‌ها بسیار مشکل بوده است و لذا در طول این چهل سال بنیاد مستضعفان این اموال را تحت اختیار خود گرفته و جالب اینکه تاکنون اجاره‌ای برای این زمین‌ها که افراد متصرف در آن زمان در آن سکونت داشته‌اند پرداخت‌نشده و رژیم پهلوی با ظلم آن‌ها را از مردم به نفع خود مصادره کرده است.

وی خاطرنشان کرد: چون افرادی که در این زمین‌های قانونی خود سکونت داشته و یا مشغول زراعت هستند سند رسمی نداشتند ما با سازمان ثبت‌اسناد و املاک هماهنگ شده و به اکثر این افراد سند ۶ دانگ ارائه کرده‌ایم یعنی اکنون این افراد برای زمین و خانه خود سند رسمی داشته و می‌توانند از ارزش سند در امورات مختلف بهره‌مند شوند.

فتاح ابراز داشت: تاکنون ۸۵ هزار فقره سند تحویل دادیم و ان شاالله تا چند سال این مسئله سرعت گرفته و بنیاد مستضعفان اموال مردم را که توسط رژیم پهلوی غصب شده بود به خودشان بر خواهد گرداند.

کد خبر 469602 برچسب‌ها سید پرویز فتاح

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سید پرویز فتاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۲۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در روستاها مشخص شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید جودی معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، گفت: از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون ۴۸۸ هزار واحد مسکونی روستایی وارد فاز عملیاتی و اجرایی شد که از این میزان، معادل ۲۴۰ هزار واحد به اتمام رسیده و تحویل متقاضیان شده است.

وی ادامه داد: همچنین از واحدهایی که از ابتدای اجرای طرح تاکنون وارد فاز اجرا شده ۲۴۸ هزار واحد نیز در دست اجراست و در مراحل مختلف پیشرفت فیزیکی قرار دارند.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: در سال گذشته (۱۴۰۲) بنیاد مسکن در بخش روستایی نهضت ملی مسکن ۲۵۰ هزار واحد را به بانک‌ها برای عقد قرارداد معرفی کرد که بانک‌ها تاکنون با ۱۰۵ هزار واحد قرارداد منعقد کرده‌اند.

جودی در خصوص تخصیص زمین و شناسایی آن در روستاها توضیح داد: تاکنون بیش از ۶۰۰ هزار قطعه زمین در روستاها شناسایی و تملک شده و کارهای اداری آن در حال انجام است که نزدیک به ۲۵۰ هزار قطعه در سامانه « saman.mrud.ir» بارگذاری شده و حدود ۸۰ هزار واحد زمین روستایی نیز به متقاضیان واگذار شده است.

کد خبر 6081727 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در روستاها مشخص شد
  • محموله‌های بسته غذایی بنیاد مستضعفان به مناطق سیل‌زده کرمان اعزام شد
  • جزئیات واگذاری زمین نهضت ملی مسکن در روستاهای تهران
  • نگاهی به روابط رژیم پهلوی و رژیم صهیونیستی/ آنها چگونه حافظ منافع اسرائیل بودند؟ + عکس ها
  • چه کسانی ندای انحلال ارتش را سر می‌دادند + فیلم
  • حتی خود اسرائیلی‌ها نیز خدمت شاه اردن را باور نمی‌کنند | جزئیاتی از همکاری بی‌سابقه اردن با اسرائیل علیه ایران
  • جزئیاتی از دومین گفتگوی وزاری خارجه ایران و انگلیس
  • مسکن مددجویان کمیته امداد اردبیل افتتاح شد/تکمیل ۹۸واحد تا شهریور
  • نهضت ملی مسکن در فارس پرشتاب و پیشران توسعه
  • ساخت ۱۷ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در فارس