Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی عضو هیئت علمی گروه زنان و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شیوع ناباروری در کشور، ۱۱ تا ۱۹ درصد است و در هرسال ۸۸ هزار زوج نابارور به این تعداد اضافه می‌شوند.

دکتر نیره خادم، امروز در همایش کشوری مامایی و سلامت زنان که به مناسبت صدمین سال دانشگاهی‌شدن مامایی ایران، در تالار ابن‌سینا برگزار شد، بیان کرد: در ایران میزان باروری به 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2 فرزند به ازای هر زن کاهش پیدا کرده که اگر به همین منوال پیش رود تا سال ۱۴۲۰ رشد جمعیت به صفر خواهد رسید.

وی افزود: شیوع نابروری ۱۱ تا ۱۹ درصد در کشور است و در برخی نواحی این آمار به 20 تا ۲۵ درصد می‌رسد. در هرسال ۸۸ هزار زوج نابارور به این تعداد اصافه می‌شود، این زوجین نابارور تنش‌های زیادی را در ارتباطات اجتماعی و خانوادگی تجربه می‌کنند.

این متخصص زنان، زایمان و نازایی با بیان اینکه «زوجین باید به صورت صحیحی جهت درمان به مراکز درمان هدایت شوند»، گفت: یک‌سوم طلاق‌هایی که داریم به دلیل ناباروری زوجین است. نقش مراکز بهداشتی، درمانی و نظام ارجاع بسیار مهم است. 

خادم با بیان اینکه «۱۵درصد از زوج‌ها به روش‎های کمک باروری ART نیاز پیدا می‌کنند»، اظهار کرد: از سال ۹۵، دولت بسته‌های حمایتی دارد. برای هر مریض نابارور که ثبت سامانه می‌شود، به دلیل هزینه‌های بالایIVF،  هشتاد و پنج درصد هزینه‌ها در مراکز دولتی پرداخت می‌شود. بسته حمایتی برای هر بیمار ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. در این اوضاع که مشکلات اقتصادی داریم به دلیل افزایش جمعیت، وجود چنین بسته‌های حمایتی برای جوانان ابلاغ شده ‌است.

این عضو هیئت‌علمی گروه زنان و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص روش‌های درمان ناباروری خاطرنشان کرد: از جمله این روش‌ها می‌توان به تحریک تخمک‌گذاری با استفاده از قرص‌ها که ۸۵ درصد تخمک‌گذاری انجام می‌شود، اشاره کرد که با این داروها، ۴۰ درصد توان حاملگی ایجاد می‌شود. روش ART که سبب دستکاری روی تخمک و اسپرم می‌شود نیز از دیگر روش‌هاست. همچنین IVF سردسته روش‌های این‌چنین برای بارداری‌ست.

وی خاطرنشان کرد: در ناباروری‌ها، هیچ‌وقت نباید بگوییم که زن مشکل کامل دارد و مرد بدون مشکل خاصی است، باید بگوییم که ۵۰ درصد زن و ۵۰ درصد مرد مشکل دارد. دیگر روش‌ها مانند، جنین فریزری، رحم حامل یا اجاره‌ای، اهدای تخمک و اهدای جنین از راه‌های دیگر روش‌های بارداری است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۲۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم سالانه قم پس از ۱۹ ماه به زیر ۴۰ درصد رسید

جواد شاکر آرانی گفت: نرخ تورم سالانه کل (مناطق شهری و روستایی) استان قم، در فروردین ماه سال ۱۴۰۳، ۳۹.۱ درصد بوده است که نسبت به ماه قبل ۲.۴ درصد کاهش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم، عنوان کرد: این در حالی است که نرخ تورم کل کشور در فروردین ماه سال جاری ۳۸.۸ درصد بوده است و استان قم از نظر این شاخص در جایگاه ۲۰ بین استان‌ها قرار دارد؛ تورم سالانه قم در فروردین ماه پس از ۱۹ ماه به زیر ۴۰ درصد رسیده‌است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم افزود: نرخ تورم نقطه‌ای کل استان قم نیز در فروردین ماه ۱۴۰۳، ۲۸.۹ درصد برآورد شده‌است که نسبت به ماه قبل ۲.۸ درصد کاهش داشته‌است.

شاکر آرانی بیان کرد: نرخ تورم نقطه‌ای کشور در فروردین ماه سال جاری ۳۰.۹ درصد بوده‌است، نرخ تورم نقطه‌ای استان قم در فروردین ماه سال ۱۴۰۳، ۲ درصد پایین‌تر از متوسط کشور است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم،گفت: همچنین نرخ تورم ماهانه کل (مناطق شهری و روستایی) استان قم در فروردین ماه ۱۴۰۳، ۲.۸ درصد بوده‌است که نسبت به ماه قبل۰.۲ درصد افزایش داشته‌است، نرخ تورم ماهانه کشور در فروردین ماه ۲.۶ درصد بوده‌است و تورم ماهانه استان قم در فروردین ماه، در جایگاه ۱۹ بین استان‌ها قرار دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم، در توضیح نرخ تورم افزود: نرخ تورم به معنای کاهش قیمت‌ها نبوده بلکه صرفا به معنای کاهش سرعت رشد و افزایش قیمت‌هاست.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ارائه بیش از ۱۰۰ خدمت رایگان برای بارداری سالم
  • ۱۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتگی / امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر به بیش از ۱۳۰۰ نفر
  • اضافه شدن سه بیمار دیگر به جمعیت بیماران سرطانی در استان
  • نشان‌دار شدن ۱۳۹۱ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد
  • تورم اردیبهشت‌ماه به کانال ۲۰ درصد می‌رسد؟
  • نرخ تورم ماهانه چهارمحال و بختیاری از میانگین کشوری کمتر است
  • ۱۵ کشور آسیایی که سریعترین روند کاهش جمعیت را دارند
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود
  • نشان‌دار شدن بیش از ۲ هزار زوج نابارور در استان کرمانشاه
  • تورم سالانه قم پس از ۱۹ ماه به زیر ۴۰ درصد رسید