Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت علمی گروه زنان و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شیوع ناباروری در کشور، ۱۱ تا ۱۹ درصد است و در هرسال ۸۸ هزار زوج نابارور به این تعداد اضافه می‌شوند.

دکتر نیره خادم، امروز در همایش کشوری مامایی و سلامت زنان که به مناسبت صدمین سال دانشگاهی‌شدن مامایی ایران، در تالار ابن‌سینا برگزار شد، بیان کرد: در ایران میزان باروری به 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2 فرزند به ازای هر زن کاهش پیدا کرده که اگر به همین منوال پیش رود تا سال ۱۴۲۰ رشد جمعیت به صفر خواهد رسید.

وی افزود: شیوع نابروری ۱۱ تا ۱۹ درصد در کشور است و در برخی نواحی این آمار به 20 تا ۲۵ درصد می‌رسد. در هرسال ۸۸ هزار زوج نابارور به این تعداد اصافه می‌شود، این زوجین نابارور تنش‌های زیادی را در ارتباطات اجتماعی و خانوادگی تجربه می‌کنند.

این متخصص زنان، زایمان و نازایی با بیان اینکه «زوجین باید به صورت صحیحی جهت درمان به مراکز درمان هدایت شوند»، گفت: یک‌سوم طلاق‌هایی که داریم به دلیل ناباروری زوجین است. نقش مراکز بهداشتی، درمانی و نظام ارجاع بسیار مهم است. 

خادم با بیان اینکه «۱۵درصد از زوج‌ها به روش‎های کمک باروری ART نیاز پیدا می‌کنند»، اظهار کرد: از سال ۹۵، دولت بسته‌های حمایتی دارد. برای هر مریض نابارور که ثبت سامانه می‌شود، به دلیل هزینه‌های بالایIVF،  هشتاد و پنج درصد هزینه‌ها در مراکز دولتی پرداخت می‌شود. بسته حمایتی برای هر بیمار ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. در این اوضاع که مشکلات اقتصادی داریم به دلیل افزایش جمعیت، وجود چنین بسته‌های حمایتی برای جوانان ابلاغ شده ‌است.

این عضو هیئت‌علمی گروه زنان و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص روش‌های درمان ناباروری خاطرنشان کرد: از جمله این روش‌ها می‌توان به تحریک تخمک‌گذاری با استفاده از قرص‌ها که ۸۵ درصد تخمک‌گذاری انجام می‌شود، اشاره کرد که با این داروها، ۴۰ درصد توان حاملگی ایجاد می‌شود. روش ART که سبب دستکاری روی تخمک و اسپرم می‌شود نیز از دیگر روش‌هاست. همچنین IVF سردسته روش‌های این‌چنین برای بارداری‌ست.

وی خاطرنشان کرد: در ناباروری‌ها، هیچ‌وقت نباید بگوییم که زن مشکل کامل دارد و مرد بدون مشکل خاصی است، باید بگوییم که ۵۰ درصد زن و ۵۰ درصد مرد مشکل دارد. دیگر روش‌ها مانند، جنین فریزری، رحم حامل یا اجاره‌ای، اهدای تخمک و اهدای جنین از راه‌های دیگر روش‌های بارداری است.

لینک کوتاه: asriran.com/002wut

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ناباروری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۲۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام بیش از ۱۱۰ هزار عمل جراحی برای زوج‌های نابارور

قباد محمدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از گام‌های امیدبخش حوزه بهداشت و درمان استان در سالی که گذشت، سخن گفت.

وی اظهار کرد: دسترسی آسان و مناسب اقشار مختلف جامعه به ویژه بیماران خاص به خدمات باکیفیت بهداشت و درمان یکی از دغدغه‌های جدی و دارای اولویت استان بوده که در راستای پیگیری مداوم این دغدغه از سوی استاندار، مجموعه مدیریتی استان و دانشگاه علوم پزشکی، خدمات امیدبخشی در زمینه توسعه زیرساخت‌ها و ارتقای خدمات در حوزه بهداشت و درمان استان کرمانشاه رقم خورد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: این اتفاقات مثبت البته، با همراهی و تلاش ویژه اساتید علمی و کادر بهداشت و درمان استان رقم خورده و سبب افزایش رضایتمندی در بیماران و مراجعین شده است.

وی افتتاح مرکز پت‌اسکن با اعتبار ۱۸۰ میلیارد تومان را به عنوان کار‌های مهم صورت گرفته در سال گذشته بیان کرد و افزود: دستگاه پت‌اسکن در بیمارستان امام رضا شهر کرمانشاه یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های تصویربرداری تشخیص سرطان در غرب کشور است که با راه‌اندازی آن نیاز نیست بیماران به تهران یا استان‌های دیگر مراجعه کنند و مهمترین قابلیت این دستگاه تشخیص سرطان است.

محمدی بهره‌برداری از اورژانس بیمارستان اسلام آبادغرب با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان، بهره‌برداری از اولین مگا ICU غرب کشور در بیمارستان فارابی با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان و افتتاح بیمارستان ۳۲ تخت‌خوابی روانسر با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان را از جمله اقدامات صورت گرفته در سال گذشته دانست و گفت: متأسفانه علی‌رغم جمعیت ۳۰ هزار نفری روانسر، این شهرستان فاقد بیمارستان بود، بنابراین طی سال‌های گذشته توانستیم ظرف ۹ ماه بیمارستان ۳۲ تخت‌خوابی آن را که به‌عنوان مطالبه جدی مردم شهرستان مطرح بود، به بهره‌برداری برسانیم.

وی گفت: سال گذشته بیش از ۱۱۰ هزار عمل جراحی، یک‌هزار عمل IVF برای زوج‌های نابارور و ۱۰۰ عمل فوق تخصصی شامل کاشت حلزون، پیوند مغز استخوان، پیوند قرنیه و پیوند کلیه انجام شده است.

بهره‌برداری از اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان؛ احداث ۲۱ خانه بهداشت، پایگاه سلامت، پانسیون پزشک و مرکز جامع سلامت؛ کسب رتبه یک کشوری در بیشترین ارجاعات به مقالات هیأت علمی استان؛ افتتاح مرکز نوآوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساخت؛ احداث و بهسازی ۱۱ هزار مترمربع مراکز بهداشتی، درمانی و آموزشی؛ موفق‌ترین برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع در کشور و تکمیل بیمارستان بهارستان (مرکز جامع درمان سرطان) و رساندن پروژه به مراحل پایانی از دیگر گام‌های امیدبخش حوزه بهداشت و درمان استان در سال ۱۴۰۲ بود که محمدی یادآور آنها شد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • چند درصد از مردم کشور‌های مختلف جهان گیاهخوار هستند؟
  • انجام ۸۵ مورد عملیات امداد و نجات در ۸ استان متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • انجام بیش از ۱۱۰ هزار عمل جراحی برای زوج‌های نابارور
  • انجام ۸۵ مورد عملیات امداد و نجات در ۸ استان متأثر از سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر به بیش از ۱۰ هزار نفر
  • اگر بچه‌هایتان را دوست دارید به آن‌ها نودالیت ندهید
  • اضافه شدن ۲۷ میلیمتر بارش به میانگین فارس در سال آبی جاری
  • اضافه شدن ۲۷ میلیمتر بارش به میانگین استان در سامانه بارشی اخیر در سال آبی جاری
  • هشدار؛ این غذا برای کودکان ممنوع
  • نوشابه های بدون قند رژیمی سرطان زا هستند؟/ شیرین کننده هایی که سبب ناباروری می شوند
  • توسعه صنعت فرآوری محصولات کشاورزی در بوشهر اولویت است