Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@13:31:47 GMT

انعقاد تفاهم‌نامه دوستی کاشان و تبریز

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۲۹۵۹

انعقاد تفاهم‌نامه دوستی کاشان و تبریز

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی بذرافشان، مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان، گفت: تفاهمنامه دوستی کاشان و کلان‎شهر تبریز در حاشیه نشست هم‌اندیشی مدیران شهری و اعضای شورای اسلامی شهر کاشان و کلان‎شهر تبریز به امضا رسید.

او تصریح کرد: این پیمان دوستی به واسطه ارزش‌های مشترک فرهنگی و تمدنی و به منظور هم‌افزایی بیش از پیش در زمینه‌های مختلف به خصوص بازآفرینی شهری، احیای بافت تاریخی و توسعه زیرساخت‌های گردشگری بوده و بر تبادل تجارب موفق و توسعه همکاری‌های فی ما بین این دو شهرداری و ایجاد هماهنگی و برقراری ارتباطات میان دیگر نهاد‌ها تأکید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته او، برگزاری رویداد‌های مشترک فرهنگی مبتنی بر ظرفیت‌های تمدنی و تاریخی با محوریت آشنایی شهروندان دو شهر از پیشینه غنی و جایگاه فرهنگی شهر دوست، استفاده کاشان و تبریز از بستر‌های ملی و بین‌المللی برای شناساندن توانمندی‌ها و جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و گردشگری یکدیگر، جلب مشارکت مردمی و بخش خصوصی علاوه بر حمایت‌های دولتی برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی به منظور توسعه زیرساخت‌های گردشگری و حفظ و احیای میراث فرهنگی به عنوان برخی از سرفصل‌های این تفاهم‌نامه دوستی است.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان، در ادامه همچنین استفاده از ظرفیت‌های آموزشی و فرهنگ‌ساز در شهر کاشان و کلان‎شهر تبریز با نقش‌آفرینی محققان، پژوهشگران، اساتید و معلمان برای آشنایی و آگاهی نسل نوجوان و جوان نسبت به اهمیت میراث تاریخی و فرهنگی را یادآور شد و بر نگاه کلان و درازمدت در این زمینه تأکید کرد.

بذرافشان، عقد تفاهم‎نامه‎های دوستی و یا خواهرخواندگی با شهر‌های دارای اشتراکات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی را یکی از رویکرد‌های جدی در زمینه توسعه روابط سازنده و ارتقای جایگاه کاشان بزرگ در میان سایر شهر‌های مهم کشور برشمرد.

شایان ذکر است شهر‌های دوست شهر‌هایی هستند که در موضوعات خاص به انتقال تجارب دوسویه با یکدیگر با رویکرد ارتقای زمینه‌های مورد همکاری می‌پردازند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تفاهم نامه شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۲۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز

 رئیس دانشگاه مراغه گفت: به منظور ایجاد و گسترش همکاری‏‌های آموزشی، پژوهشی، عمرانی و سرمایه گذاری در تولید و توسعه محصولات دانش‏ بنیان تفاهم نامه مشترک همکاری دانشگاه مراغه با شرکت صنعتی فولاد ماهان تبریز منعقد شد.

 زادشکوریان افزود: استانداردسازی و سرمایه گذاری در تولید و توسعه محصولات دانش بنیان با در نظر گرفتن کلیه امکانات طرفین اعم از فنی، تولیدی، نیروی انسانی و اطلاعات، تجربه و تخصص از دیگر اهداف این تفاهم نامه صنعتی و آموزشی است.

وی اضافه کرد: بهره‏ مندی از توانمندی‏‌های نیروی انسانی، دانش فنی، تجهیزات و امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی به منظور حل معضلات و چالش‌های صنعت فولاد در اولویت برنامه‌های دانشگاه مراغه و این شرکت خواهد بود.

رئیس دانشگاه مراغه گفت: ایجاد زمینه برای کارآموزی دانشجویان و فرصت مطالعاتی اساتید در این تفاهم نامه آمده است.

در دانشگاه مراغه ۳ هزار و ۵۰۰ دانشجو مشغول به تحصیل هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه مراغه و گرجستان
  • انعقاد تفاهم‌نامه جاده‌ای و تقویت مناسبات حمل‌ونقلی با تاجیکستان
  • همکاری دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز
  • انعقاد تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام خمینی
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه با انعقاد تفاهم نامه شرکت ایرانول و دانشگاه شریف
  • انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی​
  • انعقاد تفاهم‌نامه هشت میلیون دلاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره)
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین فنی‌وحرفه‌ای و دانشگاه صنعتی همدان
  • انعقاد تفاهم نامه همکار بین اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی و دانشکده دامپزشکی دانشگاه ارومیه